Advies gevraagd

Ragnarok

Nieuwkomer
Hallo,

Ik zit al een tijdje uit te kijken om een synthesizer te kopen, maar ik twijfel nog steeds of ik de Roland Fantom-xa dan wel de Fantom-s zou kopen. De Fantom-xa is nieuwer, en beschikt over 128 polyphony (64 bij de -S), maar toch lees ik vaak dat mensen de -S preferen boven de -Xa. Ik kan aan een nieuwe fantom-s geraken voor net geen 1300 €, is dit nog aan te raden? Of heeft iemand nog ervaringen die voor of tegen een van die toestellen wegen? Alvast bedankt!

BTW ik zou graag rockmuziek maken, ik weet nie in hoeverre de polyphony van belang is in dat genre.

Heb je ze allebei uitgeprobeerd? Dat is wel belangrijk voor het maken van je eigen keuze.

Ik vind de FantomS een vette bak, daar kun je geen miskoop aan doen. De Xa ken ik niet zo goed, maar dat is volgens mij een (nogal) uitgeklede FantomX.

Je wilt rock muziek maken? In een band? Kijk dan ook eens naar de Yamaha Motif en de Korg Triton.
Ik vind de Motif als band-bak zeer geschikt. Hij komt met zijn dikke geluid goed door de mix heen, vooral bij stevige nummers en ik vraag me af of je dat ook lukt met een FantomS of Xa.
De Triton ken ik niet zo heel goed.

Succes

Back