Nieuwe track LOUNGE

eruk

Stamgast
Hello people,
Tijdje weggeweest. maar heb ondertussen een eigen website, er staat net een nieuwe track online, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.. (jullie mogen natuurlijk ook feedback geven op de andere tracks)
www.egroove.nl

hey! grappige track, leuke stemsample vooral!

Het enige is dat ik 't soms harmonisch niet helemaal lekker vind klinken, met name de trompet in relatie tot de rest en de modulatie halverwege van de e-piano. kijk daar nog eens naar, zou ik zeggen.

die e-piano wordt trouwens op een gegeven moment wat zeurderig. Misschien moet je 'm af en toe uit even weglaten (de kunst van, je kent het wel...)

Succes!

leuke muziekjes op je site
klinkt wel professioneel
je kan gerust met een release op de proppen komen
of doe je dat ook?

Hey thanks:
missing links-> kwa trompet vind ik het wel ok zo, over die modulatie, dat klopt wel, omhoog vind ik hem wel mooi, maar omlaag niet zo. (maar was te lui om daar iets aan te doen, dat ken je vast wel, totdat iemand het zegt he:))
Bounce -> thanks! nee heb nog niets uitgebracht, (zou wel willen natuurlijk)

Ik heb ze even 'doorgeprikt', zoals dat in dj termen heet...

ik ben het eens met bounce,

vette tracks!! ik hoop dat je het niet erg vind dat ik hieronder nog wat aanvullingen geef? (neem ze niet te serieus hoor.. is vooral de projectie van mijn smaak op jouw muziek. verder vind ik het vooral VET!)

ik moet zeggen dat ik die nieuwe misschien wel de minste vindt. De rest is allemaal harmonisch super. toffe solo's in de onderste twee tracks.

sofa cama vind ik een beetje cheesy, maar kan zo op de volgende supperclub verzamelaar. dwarsfluit is leuk.

de baslijn in red lounge ROCKT!! ik zou alleen die lounge akkoordjes weglaten en er een dikke 70's funk klapper met hammond en blazers van maker (en dan opeens die synth lead erin.. hihi). en als jij het niet wil doen, remix ik 'm wel :)

in the mood is vet. lekker donker, met dat orgel en die gitaar. mag ook wel wat stoerder vind ik. als je een versie hebt zonder die pad sound erin... nou ja, daar stuur ik je wel een PB over.

sundown boeit me niet zo, maarja da's smaak. vocoder is wel tof!

liquid blue ook niet echt. maar komt misschien omdat die beat het net niet is. het doet me denken aan drum&bass. dus te snel voor lounge, maar het weer net geen echte drum&bass beat.

lonely sunday tenslotte, is erg knap gemaakt!! hele mooie sax partij, en prachtig kaal geprogrammeerde drums. wat is er 'live' aan dit nummer? bas sax? e-piano?

Hallo zeg, das een beste reactie! Leuk!
In lonely sunday, is helemaal niks live :D natuurlijk wel "midi live" of zoiets, maar niks akoestisch opgenomen dus. (ook de sax niet dus, is saxlab)
Voor de rest, ja is inderdaad jouw smaak, opzich klopt de laatste harmonisch ook wel hoor, alleen die modulatie dus niet helemaal. maar bedankt voor je reactie!

Ik vind het allemaal zeer goed in elkaar gezet, en het is perfecte muziek voor in de gemiddelde strandtent. Thuis zou ik het alleen niet draaien, daarvoor is er te weinig aan de hand in de muziek, maar dat is denk ik ook je bedoeling?

gr matoi

Die Italian man is lache. :)

Nr 2 en 3 klinken best wel lekker.
Als opbouwende kritiek zou ik zeggen kijk nog eens naar de balans van die mixen. De bas/kick steken er teveel uit volgens mij.

Thank you!
Op zich kan het ook wel kloppen dat de mix niet zo goed is, dit komt misschien ook wel door de lage bitrate op mijn site, (voor hogere bitrate moet je je gratis registreren)
Thanks voor de reacties! wel grappig dat iedereen weer een ander nummer beter vindt:)

Back