Ideale Synth

JelleD

Nieuwkomer
Hellow,

Ik ben op zoek naar een synthesizer om dance/ elecktro mee te maken. Rond de 1000euro.

Ik had gedacht aan:
- Roland Fanthom Xa
- Roland Juno-D
- Clavia Nord Lead

Wat denken jullie?

Alvast bedankt

Ik denk maar zo ik denk maar:
dsf_r2_c13.gif

Als je met 1 apparaat klaar wilt zijn, valt de nord lead zowieso al af, omdat dat puur een synthesizer is. Van het rijtje wat je opnoemt is een fantom een goede keuze denk ik, maar het beste advies is dat je gewoon naar een winkel moet, zodat je verschillende synths kan beluisteren/testen.

Ben 't eens met 'nomore'..

Daarnaast zijn (2e hands) de Access Virus (A~C), Novation (Super)nova 1 of 2 en vele andere synths te gebruiken.

succes alvast.

Ja ik heb voldoende middelen om het te versterken en op te nemen. Het moet zeker geen workstation zijn. Drumcomputer en sampler heb ik ook staan.

Bedankt voor de tips!

Origineel geplaatst door JelleD
Ja ik heb voldoende middelen om het te versterken en op te nemen. Het moet zeker geen workstation zijn. Drumcomputer en sampler heb ik ook staan.

Bedankt voor de tips!

Clavia lijkt me in dat geval een goede keuze.

Clavia Nordlead inderdaad!

Wat zou ik kopen voor 1000 euro?

Een hoop goedkope synths!

Gewoon oude shit uit de jaren '80, niet te populair, maar stiekem wel goed. Analoog, digitaal, maakt niet uit. Wel weinig knoppen (modules vaak) maar zo divers van klank, daar kan geen een enkele synthesizer tegenop.

Origineel geplaatst door bikkel
Wat zou ik kopen voor 1000 euro?

Een hoop goedkope synths!

Gewoon oude shit uit de jaren '80, niet te populair, maar stiekem wel goed. Analoog, digitaal, maakt niet uit. Wel weinig knoppen (modules vaak) maar zo divers van klank, daar kan geen een enkele synthesizer tegenop.

idd. tweede hands?
koop je een matrix 1000 (200 euro) voor de analoge sounds
een waldorf microwave xt (500 euro) voor de knoppen en de wavetable synthese
en bijv een yamaha dx200 (200 euro) voor de digitale sounds
heb je nog 100 euro over voor een cheap effecten bakkie ook!!

In Belgie springen maar Keymusic in roeselare (je thuis stad)
en Piens er uit. ergens in gent is er nog een winkel.
Koop gewoon van hier op het forum, is nog het beste van al (naar eigen ervaring)

Origineel geplaatst door cloudman
In Belgie springen maar Keymusic in roeselare (je thuis stad)
en Piens er uit. ergens in gent is er nog een winkel.
Koop gewoon van hier op het forum, is nog het beste van al (naar eigen ervaring)

In Gent is er geloof ik nog Midician. En vermijd Piens. Daar staan alleen dozen als je een synthesizer zoekt. Kun je nog beter uit Duitsland kopen.

Dan zou ik toch ook gaan voor de Nord. Een JP8000/8080 ook misschien een optie voor je. *D

Heb je een PC? begin met software.

Oh weer ontopic? 8o)

- Fantom Xa ... mwa wel mogelijkheden, maar zie Roland nogsteeds meer voor realisme en minder voor electro
- Juno D is een grapje ... niet aan beginnen
- Clavia nord lead heb je denk ik minder aan, is iets voor erbij heb ik altijd begrepen.

Kijk eens naar tweede hands Korg Karma (was mijn grootste inspiratie bron destijds) of anders een Acces Virus.

http://www.veilingkijker.nl (meta search engine)

Back