matrix 6 controller

kris renton

New Beat terrorist
hallo,

Ik heb deze week een prachtige matrix6r binnengekregen, heerlijke dingen komen eruit. Alleen zou ik graag wat real time parameters kunnen besturen.
Wat zoekwerk leverde hetvolgende op;
-Er zou een acces controller voor bestaan, maar die kom ik zelden tegen, en ze zouden nogal prijzig zijn.
-Ik vind wel een paar controllers voor de matrix 1000, maar daarbij zouden er tal van sysex problemen ontstaan. Is dit bij de matrix6 ook zo? Zou ik bijvoorbeeld de kenton controllers kunnen gebruiken (die compatibel zijn met matrix1000), of zit dat bij de 6 nog net effe anders ineen?

samenvatting: ik zoek wat draaiknopjes voor mijn matrix6r

dikke groeten uit het regenachtige België

Er zijn wel een paar CC's die je kunt routen via de matrix. Sowieso zijn het modulatiewiel en de pitchbender los te koppelen en overal aan toe te wijzen, en je hebt nog twee pedaal CC's. Dit even uit het hoofd. Dan heb je al vier vrij toewijsbare knoppen waarbij de synth niet verdrinkt in SysEx.

Technisch gezien zijn de twee synths vrijwel het zelfde. Bijna alles is software gestuurd, dus de processor zit altijd al bijna op het randje.

Ik heb ooit via zo'n sysex editor een grafische tool gemaakt om een m1000 te editten. Alleen jammer was dat er 1 parameter niet was geïmplementeerd; iets met een envelope niet nogal vaak gebruikt werd.

En het werkte ook allemaal niet echt stabiel. Leuke synth hoor, die m1000 maar meer voor de presets voor mij.

De 6 is inderdaad beter te editten. Ik vraag me af of de modulation matrix ook te editten is via een externe controller. Lijkt me lastig, maar zou wel tof zijn.

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Ik heb ooit via zo'n sysex editor een grafische tool gemaakt om een m1000 te editten. Alleen jammer was dat er 1 parameter niet was geïmplementeerd; iets met een envelope niet nogal vaak gebruikt werd.

En het werkte ook allemaal niet echt stabiel. Leuke synth hoor, die m1000 maar meer voor de presets voor mij.

De 6 is inderdaad beter te editten. Ik vraag me af of de modulation matrix ook te editten is via een externe controller. Lijkt me lastig, maar zou wel tof zijn.

Ik heb editors gehad die dat deden. Een Nederlander heeft er een ontwikkeld die wel redelijk stabiel is. Maar je moet gewoon rustig editen, hij verzuipt inderdaad in de SysEx.

maar is spreekt de matrix6 dezelfde miditaal als de 1000?
En kan ik de remote ingang gebruiken voor een eventuele controller (hoewel in de manual staat dat dit geen midi ingang is, maar alleen voor de matrix remote controller/programmer)?

Met een acces programmer ertussen gaat de midi in in de programmer, de midi uit op dit bakje gaat weer in de midi in van de matrix 6/1000. Deze programmers zijn vaak rond de zelfde prijs als de synth zelf trouwens.

Back