Vervanging Yamaha cs1x synth (alternatieven)

Sventagon

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn Yamaha cs1x synth vervangen (wegens ruimtegebrek na verhuizing) door een module of pci-kaart met precies dezelfde geluiden (performance en xg) als de synth zelf. Welke alternatieven zijn hiervoor?

De SW1000XG of een een bepaalde andere Yamaha soundmodule?

Tja, die performances zal moeilijk worden. Zelf heb ik voor de XG sounds een db50xg
wavetable kaart, welke op een geluidskaart gemonteerd zit. Ook heb ik hier een module
versie van, de MU10. Verder zou een QY70 misschien een alternatief zijn.
Deze hebben allen wel iets minder wavegeheugen dan de SW1000XG
Misschien komen ook de SW60XG (geluidskaart) en de QY100/700 nog in aanmerking.

Als je geld bij wil leggen, de CS6R met een PLG100XG kaartje, of een Motif Rack misschien.
Kortom, genoeg stof tot nadenken... :)

Ik zou zoeken naar een TG500...module met krachtige geluiden (die ook veel overeenkomsten heeft met de cs1x)....en met mooiere effecten en filters en meer rom dan de cs1x.

Voor 125 euro oid kan je er wel eentje vinden denk ik.

Ik zal mijn vraag herformuleren. Ik wil eigenlijk een kaart of module die de xgklanken van de cs1x kan vervangen. De cs1x performance klanken kan ik eigenlijk wel missen.

Hello,

Ik heb een SW1000XG liggen, deze evrvangt ZEKER uw cs1x wat XG geluiden betreft. Ik heb deze kaart een tijd gebruikt en was er zeeeeer tevreden van (schitterend geluid) en vooral de on board DSP is om van te smullen.
De reden dat ik ze niet meer gebruik is omdat ik meer met VA synths bezig ben de laatste tijd.
Als je wil mag je ze voor een prijsje hebben, geleverd in originele doos, handleidingen en met alle kabels. Perfecte staat.

Meer info over deze kaart vind je trouwens op http://www.xgfactory.com/ (de officiële site) en http://www.xgfactory.com/html/prod/sw1k_01.htm

Alleen al voor de effecten is deze kaart kicken. Ik gebruik XGEdit om de kaart aan te spreken en dat werkt voortreffelijk... En als het echt moet, performances kàn je gebruiken ;)

Als je interesse hebt stuur dan maar een berichtje met een bod, ik hoef er niet rijk op te worden :D

Groetjes,

Dominique

Yep, ik heb echt zwaar zitten denken over die SW1000XG, maar ik ben bang dat de kaart conflicten gaat geven met mijn M Audio Audiophile 2496. Plusik dat ik met een softsynth met XG geluiden hetzelfde effect kan bereiken. Dus ik denk dat ik gewoon een XG softsynth ga aanschaffen....

Ik ben er trouwens naar op zoek gegaan, maar bij Yamaha zijn alle xg-sites down voor onderhoud of iets. Weet iemand wat daar gaande is? :confused:

MU90R, is volgens mij 2x Cs1x. rond de 150-200 ben je dan klaar (als je nog een klaviertje heb liggen dan).

Heeft iemand ervaring met XG softsynths?

De performances zijn voor mij eigenlijk niet zo belangrijk (hoe raar dat ook klinkt). Verder heb ik een AN1x als controller thuis.

Softsynths ... yuck

je mag mijn SW1000XG hebben voor 150 euro, all in en in perfecte staat. Verzending moet ik bekijken.

Cheerz,

Dom

De XG softsynths die ik gehoord heb (ook huppeldepup 50XG ofzoiets) klonk haast 1op1 met een DB50XG die ik nog ergens heb liggen.

Vooral bij de effecten en in mindere mate de filters ging het voornamelijk 'mis'.

Die software versie is volgens mij een tijdje meegeleverd geweest bij bepaalde moederborden van ASUS geloof ik.

De DB50XG is identiek aan de XG van CS1x (die ik ook heb vandaar de weet).

De klanken van de SW1000XG zijn vele, vele malen beter dan de DB50XG en de XG klanken van de CS1x. Modulevorm van die kaart is de MU90 of de MU100 (MU100 heeft een kanaal VL erbij zitten a-la vl70m volgens mij)

ps: let wel op dat als je je CS1x in performance mode hebt gebruikt, je naast XG op kanaal 5 t/m 16 ook nog extra geluiden hebt/had, nl. de geluiden die gelayerd waren als performances op kanaal 1. Zover ik weet is er zo een module die dat ook zo heeft.

Zou de SW1000XG problemen geven met mijn M Audio Audiophile 2496?

Want ik zou de SW1000XG puur als synth willen gebruiken! Heeft iemand die kaart met een andere geluidskaart in z'n systeem zitten?

Ik neem aan dat ik de controllerdata (cutoff etc) via de AN1x weer propleemloos kan tweaken?

2 geluidskaarten in 1 systeem is niet echt aan te raden, dat is min of meer vragen om conflicten, dat zou ik niet doen!

2 geluidskaarten in 1 systeem is niet echt aan te raden, dat is min of meer vragen om conflicten, dat zou ik niet doen!

Yup, dat dacht ik zelf ook. Dan misschien toch maar gaan voor een module....

Is geen probleem, want ik doe het...
Enige waar je op moet letten is de routing in Cubase (of wat je ook gebruikt). De SW is niet vegelijkbaar met een Audiophile. Bezie de SW meer als een module die in een PC zit, en als extra nog goeie audio bussen heeft ook.

Anyway indien geen interesse no problem hoor maar ik denk dat het wel iets is voor jou, thats all

Is perfect te controllen via AN1x want zo heb ik er een gehad en via de assign controls op de AN1x kan je oa Cutoff enz tweaken.

de geluiden die gelayerd waren als performances op kanaal 1

Kan je ook op de SW1000XG via XGEdit door verschillende sounds aan 1 part toe te wijzen, dan stack je de verschillende over elkaar en kan je zelf unieke combo's maken.

Bedankt voor het aanbod DirtRider, maar ik ben toch meer geneigd om voor een module te kiezen> Just to be safe. Maar eerst eens de CS1x verkopen. €175,- bieden = meenemen... :)

Back