Sample-contest Stemronde!!!

Sample-contest Stemronde!!!

• Oxy-Yan met Moxi Meti

Stemmen: 3 12,5%
  • Fuse met Contest_fuse

Stemmen: 7 29,2%
  • Olafmol met Robo...tetetetetiv

Stemmen: 2 8,3%
  • Arveyman met Furreek

Stemmen: 2 8,3%
  • Mastermind NRG met Bassrace

Stemmen: 1 4,2%
  • Almeros met Gapper Snipper

Stemmen: 3 12,5%
  • Cyan_circle met Brian Knows

Stemmen: 6 25,0%
  • Farlukar met Playroom

Stemmen: 0 0,0%
  • Nick Nova met Lofiboy

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    24
  • Enquete gesloten .

nick nova

Resonator
Ok, hier dan eindelijk de mogelijkheid tot stemmen op de ultieme DSF contest track en zodoende op de allereerste "MISTER DSF 2002" Helaas geen miss-verkiezing dit jaar wegens te weinig interesse...

Als je de tracks nog niet allemaal hebt beluisterd. Heronder staan ze nog eens.

Arveyman - Arres
Oxy-Yan - Moxi-Meti
farlukar - Playroom
olafmol - Robotnixxx-repetetetetetiv
Mastermind NRG - Bassrace
fuse - Nummer zonder naam
cyan_circle - Brian Knows
Almeros - Gapper Snipper
Nick-Nova - LoFi Boy

Graag ook alle nummers beluisteren alvorens te stemmen!

Na wat over en weer praten, bleek een poll de meest efficiënte beoordeling. Het is dus de bedoeling dat iedereen in de poll hierboven stemt voor zijn favoriete song (en dus niet voor zijn favoriete poepvriendje). Daarnaast moet je hieronder je TOP3 weergeven, met voor elke song een cijfer op 10 (om status quo te vermijden). Een kritische motivatie voor je keuzes moet gegeven worden. De poll blijft exact één week open en daarna is meteen de winnaar bekend.

Stemmen zonder motivatie tellen niet mee!

De overwinnaar krijgt... euh... een kus van mij!

Last edited by a moderator:
Addendum,
* Deelnemers mogen stemmen, maar niet op zichzelf.
* Iedereen geeft één stem.
* Nummers zijn in de database of contest-thread terug te vinden.

Werkt de database nu alweer? Dan zal ik hem namelijk daar nog eens proberen te uppen. Had ik al eens eerder gedaan, alleen was het daarna onmogelijk hem te downloaden ;{

Kzal ze binnenkort allemaal eens tjekken nog...en dan een mooi verhaaltje bij m'n stem plaatsen! *D

Trustuh!

Re: Sample-contest Stemronde!!!

Origineel geplaatst door nick nova
De overwinnaar krijgt... euh... een kus van mij!

LOL!
Daarom heb ik op Olaf gestemd. ;)
Nee hoor, vind ik gewoon de meest relaxte track.

Maar eh, you're all winners! :D

heeft er niemand een shoutcast servertje draaien? dan kunnen we de boel ook streaming aanbieden voor de mensen die niet over super veel bandbreedte beschikken...

Ik vond het moeilijk om te kiezen, en vooral om het te onderbouwen. Het is gewoon vage appels met bizarre peren vergelijken.

Uiteindelijk is mijn stem naar fuse toegegaan; ik vond die wending van een beetje lounge naar iets van drum 'n bass wel goed.

Oke, laat ik maar de eerste TOP3 geven:

op 1, fuse; cijfer 9 (ook een goeie mix trouwens)
op 2, Almeros; cijfer 8 (die irritante lead went inderdaad!!)
op 3, Cyan Circle, cijfer 8 (gewoon relaxed, man)

Dat ik de anderen niet hierin heb staan wil helemaal niet zeggen dat ik het kutnummers vond hoor, allemaal waardering voor jullie inzet....of zoals Hennie zei: "Er kan er maar 1 de winnaar zijn" :)

Mochten er meer mensen op mij willen stemmen ;) dan heet mijn nummer in de database Arres AKA Furreek..

Als er iemand op mij wil stemmen,...
Ik ben Nick Nova en heb mijn best gedaan voor mijn nummertje...
Ik ben niet rijk en kan mijn elektriciteitsrekening amper betalen.

:)Here are the results of the Basicsystem Jury:)

Ik heb ze allemaal geluisterd en ik moet zeggen petje af jongens, de meeste tracks zijn apart en origineel.

Als ik er dan toch 3 moet kiezen dan zijn dit mijn favorieten :

1 Cyan Circle.

heerlijke track, goede sounds, de track ademt en klinkt lekker open.

2 Almeros.

Aparte funky track met een hele mooi bel achtige lead (FM7?)

3 Farlukar.

Lekkere smerige bass, Mike Paradinas achtig melodielijntje en voor de rest gewoon een eigewijze track.

En dan ga ik nu ff stemmen.........

groeten

basicsys

ik heb op Arveyman gestemd omdat ik die basriff zo vet vindt! de mix mag wel wat harder enzoo

Het nummer van cyan is ook echt goed vind ik. Je moet het wat vaker luisteren en dan merk je gewoon de complexiteit en het gevoel wat in het nummer zit. En ik vind het ook wel wat weg hebben van Orbital. En qua kwaliteit moet het wel op een chillout/electro verzamel CD uit te brengen zijn.

Als ik dan bedenk dat ik zelf wat van die samples in Ableton heb gepleurd een L2 erover heen. Alleen de intro al is een grote sample. En de loopjes zijn wel goed uitgekozen dat wel. Nog wat losse hihatjes erbij gedaan heb en in een paar uur klaar was denk ik dat hij veeeeel meer credit verdiend.

Het liefts zou ik een halve punt geven aan zowel Cyan Circle als Oxy-Yan, maar helaas voorziet de poll niet in die mogelijkheid
Kvinnet allebei erg knap in elkaar gekluste nummers, maar omdat er maar één de winnaar mag zijn heb ik maar een keuze gemaakt met behulp van de stochastische capaciteiten van een Eurostuk
And the winner iss... OY

m'n top3:
1) Oxy-Yan - Moxi-Meti
2) cyan_circle - Brian Knows
3) Almeros - Gapper Snipper

Hier volgt dan mijn verdict:

1) cyan_circle met Brian Knows (overstijgt de kwaliteit van de samples, sfeervol, goed arrangement, goeie afwerking) 9/10

2) fuse met liedje zonder naam (mooie toegankelijke track, goeie afwerking, krijg zin in meer) 8/10

3 olafmol met robotnixxx...repetetetetetiv (lekker droge elektrotrack die blijft doorgaan, simpel maar effectief) 7,5/10

Oxy-Yan jouw afwerking en arrangement is echt goed, maar buiten de break in het midden, raakt de track ni echt een snaar ofzo.

Nick Nova, oefenen jongen, je komt er wel.

De rest ook weer goed creatief bezig geweest, shapeau!
Of zoals Zoë het zou zeggen:

whOOOEEEEEHAHAHAHAHAAAAAAEEEIIIEEUUuwww... Geinig zeg, allemaal!

PS: als het goed is, blijf ik mee contesten organiseren tot ik eens win.

Arveyman - Arres
Oxy-Yan - Moxi-Meti
farlukar - Playroom
olafmol - Robotnixxx-repetetetetetiv
Mastermind NRG - Bassrace
fuse - Nummer zonder naam
cyan_circle - Brian Knows
Almeros - Gapper Snipper
Nick-Nova - LoFi Boy

NR 1 Mastermind NRG - Bassrace (zou ik zeker nog een paar mixen van maken) 8/10

NR 2 Olafmol - Robotjien repetyeptept ;) (ik zou hiervan een gemakkelijkere dansversie van maken) 7.5/10

NR 3 Farlukar - Playroom ( zeker een goei underground clubnr, ik zou een minder deepere kick nemen)
7.5/10

Nick Nova -----> Experimenteel een 10/10 , maybe near futuremusic?

Almeros --------> van 1.40' zeker magie in de lucht, dzv!

Cyan circle------> Dat is Filmuziek man, ni slecht

Fuse--------------> Idem, Filmscore, spacey man!

Oxy-Yan--------> relaxed, smooth trackje, kan je zelfs in-trance van komen ,alleen de outro past er ni bij ,spijtig :( )

Arveyman------> jij hoorde voor mij part ook op de èèste,tweede of derde plaats, maar k'moest kiezen, lekkere Track man!! dzv!!

ja hier zit talent, allez santè !!!

:biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje:

Okay... dan ook even mijn meningen over de nummers. Ik heb me bij het commentaar geven niet ingehouden. Dus don't hate me for it... Uiteindelijk heb je er het meest aan voor in de toekomst denk ik...(dat klinkt cheesy... I know).

----------------------------------

(Arveyman - Arres)
-=Spannend nummer wel... Lekker boren/schroeven... Opbouw vind ik wel wat simpel en niet heel veel geexperimenteerd met de samps heb ik het idee

(Oxy-Yan - Moxi Meti)
-=Deze beat is echt de topper tussen de inzendingen! Doppler FX in die trompet vind ik gaaf. In het verloop van het nummer komt er helaas niet echt veel vernieuwends in...behalve de Polka op het eind, maar dat vind ik echt voor het zingen de kerk uit...ZONDE!!!

(Farlukar - Playroom)
-=Spannend nummer ook..beetje vernieuwend wel... Opbouw vind ik ook hier wat simpel.

(Olafmol - Robotnixx Reptetetetivv)
-=Stotter jij Olaf? Leuke old school track wel.. Wordt er niet echt door geraakt toch. De FX die je hebt gebruikt klinken nogal standaard Reason achtig...de echo's en de phasers. Misschien leuk als je daar zelf nog wat meer aan had getweaked.

(Mastermind - Bassrace)
-=Goeie track, erg sterk, erg goeie master...verder totaal niet origineel natuurlijk. Ook jammer dat je met de 'sample' contest niet wat meer ge-experimenteerd hebt met wat je met de samps kan doen. Maar damn... die melo blijft in m'n kop hangen man ;)

(Fuse - NZN)
-=Verbaas me dat je zo'n goeie string achtige sound hebt gevonden in het begin. Master is goed (DUHH ;)). Jammer dat je hele samples hebt gebruikt... Genoeg lui die met Magix musicmaker kunnen werken toch? Je arrangement is wel goed...soms wat te extreem afwisselend tussen piepjes melo en dan een zware heavy iets... twee uit sync lopende jungleloopjes :( Dat kan toch niet?

(Cyan_Circle - Brian Knows)
-=Deze track springt er echt met kop en schouders bovenuit. Perfecte overgangen... Minder is meer gaat ook hier erg op. De sfeer komt er helemaal uit. Niets dat zou kunnen irriteren...daarmee loop je bij de luisteraars geen risico! Damn... ik moet ff een negatief puntje vinden....damnn

(Almeros - Gapper Snipper)
-=Jeeezz... wat een BUD nummer zeg...dit slaat helemaal nergens op. Ga iets doen waar je goed in bent ofzo! Snap niet dat je tot nu toe al 3 stemmen hebt gekregen :gaap:.

(Nick Nova - Lofi Boy)
-=Best een lekkere bijzondere track. Veel gefreaked met de sampies. Lekker beatje. Doet me wel wat. Je master had wat harder gekunt denk ik? Het schreeuwgeluidje verveelt op het laatst wel wat.

----------------------------------------
Now the votes from the jury:

1. Cyan_Circle
2. Oxy-Yan
3. Mastermind

Nou Cyan... heb je de champagne al koud staan ;)

Back