resonance Project 9090 (DIY TR-909 clone)

kwam em gisteren ook tegen, misschien toch maar kijken hoever ik kan komen met onderdelen zoeken

Hi,Ik heb ook een kit besteld en ben nu bezig deze aan het bouwen.

Rare parts kits kan je bestellen bij 'gaetano' op het xox forum (heb ik ook gedaan):

http://forums.adafruit.com/viewtopic.php?f=29&t=13144

Dit zijn een hoop ic's en alle zeldzame transistoren idem zoals in de originele 909,als je wil dat je clone idem klinkt als de 909 moet je deze gebruiken.

Opgelet als je deze originele transistors gebruikt moeten deze anders geplaatst worden op de pcb.
Hier is all nodige duidelijke info te vinden:

http://www.subatomicglue.com/9090l0g/

Heb contact gehad met Julian maar het zijn alleen de panels, dus zonder rackframe. Voorlopig blijft het bij deze 2 sets en als er meer interesse is, gaat hij misschien een serie maken.

beetje duur vind ik,voor deze prijs kan ik men eigen ontwerp laten maken

Eraser -> ik wacht nog steeds op reply vd kerel hoor

Voor de echte 909 kick sound, moet je niet alleen de kick schakeling namaken, maar ook de mixer en uitgang schakeling.

Die zit ook op de 9090 die schakeling....als ik de direct out van de BD prik verdwijnt hij uit de main mix.

Heb net je 9090 geluisterd en vind de kick wel beroerd klinken eigenlijk, helemaal geen punch, de overige klanken vond ik wel goed.

Dat zei ik dus al ik heb velocity trigger problemen....ik heb nu me TR505 als sequencer erop zitten en nu komen de triggers wel goed aan...hoe het kan dat het in Cubase niet goed gaat en met de TR505 wel is een raadsel...ik zal morgen even een demo met enkelt de BD maken. Net stond de buurvrouw alweer te kloppen op de muur dus dan zit het wel goed. :engel:

Laatst gewijzigd:
Hmm, komt in de buurt, er klopt iets niet met de EG over de pitch, heb het idee dat je decay wat te lang is, is die gemod oid?

Ja inprincipe zijn alle mods die je op een 909 kan uitvoeren standaard bij de 9090...dus ook een langere decay....dit is evt wel te verhelpen door de originele waarde erin te solderen ipv de mod waarde...maar ik hou wel van die extra oemphffffff.:)

Back