arpergiator via sequencer

kan je er ook shuffles of grooves op loslaten?

Mischien toch maar eens overstappen van logic naar cubase op de pc :)

Origineel geplaatst door bobaphat
kan je ook akkoorden appergiaten???

ja uiteraard.
Wat ook kan is bijvoorbeeld 1 noot en dan een akkoord, en dan weer 1 noot, etc..
je bepaalt alles zelf in je eigen parts namelijk. (zelfs randomizen van je eigen bedachte parts op vele manieren)

he grappig ik had net mn post aangepast, ik zat je mp3 te luisteren en op het moment dat ik op reply had gedrukt hoorde ik een loopje met een chord arpergio :)

Origineel geplaatst door Alex Omega
maar ja midi kabels verwisselen is ook kut!

Daarvoor hebben ze midi splitters uitgevonden lijkt me.........

Origineel geplaatst door Acidfever
Daarvoor hebben ze midi splitters uitgevoenden lijkt me.........

Ow! zijn die daarvoor...

tja werken met 2 midi interface's is dan ook niet handig...

Origineel geplaatst door bouncemasters
laat me raden hoe die gaat"bom tik bombom tik" :D :D

Nee meer "boing chack bing boing chack".

Origineel geplaatst door quifster
inderdaad, ik zou gewoon de arpeggiator van sx3 gebruiken, die kan praktisch alles.

Je kunt je eigen patterns erin zetten en deze als pattern speler gebruiken (dus pattern speelt in de noot die je aanslaat). Wat ook kan is je pattern realtime laten evalueren door de arpeggiator en er wordt dan aan de hand van de noten die je aanslaat een arpeggiator patroon gegenereerd. Deze kun je weer met allerlei instellingen beinvloeden wat je patroon direct veranderd.

Ik heb zelf een hele hoop patterns gemaakt en ik vind het echt geweldig. Om een indruk te geven wat de SX3 arpeggiator kan heb ik even een korte mp3 gemaakt met wat patterns die ik gemaakt heb.
Deze zijn live gespeeld met behulp van de arpeggiator.

de volgende patterns kun je horen:

- Guitar pattern
- Trance Arpeggiator pattern
- Trance chords
- Ambient pattern
- 303 pattern

en je vind ze in deze mp3 file:
Cubase arpeggiator

Met welke proggie is dit gemaakt dan ?

Ik heb zelf een JP8080 ik zou daar ook wel eens meer met arp willen doen :)

Origineel geplaatst door Havelock
Met welke proggie is dit gemaakt dan ?

Ik heb zelf een JP8080 ik zou daar ook wel eens meer met arp willen doen :)

De Arpeggiator van Cubase SX (3)! ;)

Origineel geplaatst door OnAcid
De Arpeggiator van Cubase SX (3)! ;)

Maar dat snap ik met arpache(5 en SX meer heb ik niet staat of zijn er nog meer die dat kunnen of te downloaden zijn) daar mee moet het mee kunnen dus ?

Die slaan geen echt noten uit teminste ik zie ze dan niet zelf ingetekend worden dat is wat wij volgens mij willen toch ?

Of mis ik nu wat ?

Maar dat snap ik met arpache(5 en SX meer heb ik niet staat of zijn er nog meer die dat kunnen of te downloaden zijn) daar mee moet het mee kunnen dus ?

Die slaan geen echt noten uit teminste ik zie ze dan niet zelf ingetekend worden dat is wat wij volgens mij willen toch ?

Of mis ik nu wat ?

je mist wat, in cubase arpache sx kun je gewoon elke midi part die je zelf maakt erin slepen. Dus je bepaalt zelf wat voor pattern hij afspeelt. Vervolgens geef je in arpache sx aan of je eigen geprogrammeerde pattern als trigger afgespeeld moet worden (dus het rifje exact zoals je het gespeeld hebt in de noot die je aanslaat) of dat hij de door jouw ingespeelde pattern als arpeggiator moet gebruiken. Dan bepaal je dus via de noten die je aanslaat welke noten je hoort. Je eigen pattern wordt op dat moment geinterpreteerd en via die nieuwe noten afgespeeld. Uiteraard zijn er nog zo'n 100 mogelijkheden om je pattern daarna te beinvloeden. Ook shuffles en grooves zijn geen enkel probleem, zelfs realtime de lengte van je noten beinvloeden is een fluitje van een cent. Wat ook kan is bijvoorbeeld complete drumpatterns er inzetten. Of complexe baslijnen, of tb303's inclusief portamento. Dus in principe kan praktisch alles. In mijn mp3 hoor je ook duidelijk wat verschillende varianten van wat er mogelijk is. Ik zelf heb voor verschillende stijlen meer als 100 snel inzetbare patterns die ik kan gebruiken om snel songs te maken.

Origineel geplaatst door Alex Omega
klinkt echt te gek, ik ga dat ook proberen!

Laat dan eens jou vesie horen dan ?

Laat dan eens jou vesie horen dan ?

:confused: wat mankeert er aan mijn versie dan? Wil je soms iets anders horen? :peukie:

Nou gewoon nieuwsschierug hoe dat van hem klinkt hoe hij dat verwerkt :)

Mij lukt het niet op deze manier had liever gezien dat cubase het intekende ?
Is daar geen op lossing voor ?

Want als ik met mijn RM1X doe dan doet hij ook precies zien welke noot hij aan slaat (maar die arp valt niet zo veel in te stellen) :)

Nou gewoon nieuwsschierug hoe dat van hem klinkt hoe hij dat verwerkt :)

Mij lukt het niet op deze manier had liever gezien dat cubase het intekende ?
Is daar geen op lossing voor ?

uiteraard, speel je arp pattern in, klik de part aan, rechtermuis, render to midi. En KLAAR

al je gearpte noten los in je pattern, je kan er daarna mee doen wat je wilt.

lees jij de manual wel ? ;)

dit duurt toch ook gewoon langer dan zelf uitzoeken of ben ik nou gek?

Origineel geplaatst door quifster
uiteraard, speel je arp pattern in, klik de part aan, rechtermuis, render to midi. En KLAAR

al je gearpte noten los in je pattern, je kan er daarna mee doen wat je wilt.

lees jij de manual wel ? ;)

ja hier op www.synthforum.nl :D

ja hier op www.synthforum.nl :D

moeten we dan ook nog de track voor je maken of zo?

tsjezus :)

maar even serieus, alles kan dus, maar doe er dan wel ff iets moeite voor, tenslotte , als je 800 euro voor een pakket neerlegd dan zou ik toch op zijn minst even de manual openen om te kijken hoe dat onderdeeltje werkt. het zijn maar een paar pagina's.

Juist. En meer 'insinuaties' wil ik niet meer horen van de kant van Havelock. :smeris:
Dit is een zinvolle topic, en dus niet bedoeld voor het oplossen van probleempjes van mensen die hun handleiding kwijt zijn, zeg maar.

boba, in motu digital performer zit een hele dikke arp plugin. je kan parts uit je sequence draggen naar de arppegiator en dan pakt deze bijvoorbeel de timing informatie en/of de pitch. stuk botter dan die gare arpegiattor in logic.

dit is gelijk een van de kutste dingen van logic, het is totaal niet mogelijk midi PLUGINS te runnen, VST plugins met midi werken wel in Cubase maar niet in logic. in cubase sx zit trouwens ook een redelijk vettige arppeigator midi vst plugin.

maargoed motu is mac only

lataa

Back