JV1080 nog steeds de moeite waard?

.. ik zou voor de JV-2080 gaan. Prima ding, niks gedateerd... zeker als je zelf sounds gaat maken, dan gaat 'ie langer mee dan jij hoor! :)

En 375 met die twee boards is een heel nette prijs. En qua verschillen, tsja, daar is al zoveel over geschreven. Ze hebben in ieder geval niet dezeflde presets. JV-2080 heeft sowieso een bankje extra.

verschil tussen de xv5050 en jv2080 is niet echt veel vermeld hier op het forum. verschil jv1080 2080 wel idd

Ik denk dat ik idd maar voor die 2080 ga.

groetjes

Het hangt er vanaf of je een presetmachine wilt hebben, of eentje die makkelijk te bedienen is vanaf het frontpanel.

Ik zou de XV-5050 kopen: meer presets, meer golfvormen, drumkits, digitale I/O, SRX-kaartjes, etc. Qua klanken veelzijdiger, maar hij is vergeleken met de 2080 beperkt uitbreidbaar plus het lcd-schermpje is erg klein. Het hangt er dus vanaf of je denkt snel tegen die beperkingen aan te lopen, of niet. Patches programmeren kun je met eenb eetje goede wil wel op de 2080 doen, maar nauwelijks op de XV-5050 zelf, daar heb je een pc voor nodig.

http://www.soundonsound.com/sos/1997_articles/apr97/rolandjv2000.html

Zie http://www.soundonsound.com/sos/Jun02/articles/rolandxv5050.asp

Een JV1080 heeft heel warm klinkende DA convertors.
Ik heb er net een aan mijn Yamaha P200 gehangen en ben nu eindelijk eens tevreden met mijn sounds.
Volgens mij is het na de JD800/990 de best klinkende Roland rompler.

Origineel geplaatst door Musiquence
.. ik zou voor de JV-2080 gaan. Prima ding, niks gedateerd... zeker als je zelf sounds gaat maken, dan gaat 'ie langer mee dan jij hoor! :)

En 375 met die twee boards is een heel nette prijs. En qua verschillen, tsja, daar is al zoveel over geschreven. Ze hebben in ieder geval niet dezeflde presets. JV-2080 heeft sowieso een bankje extra.

Klinkt de 2080 nog anders dan de 1080? Ik zie in je gearlist dat je ze allebei hebt.

groetjes

Origineel geplaatst door bobaphat
Klinkt de 2080 nog anders dan de 1080? Ik zie in je gearlist dat je ze allebei hebt.

groetjes

Volgens mij heeft ie betere convertors.

en 8x uitbreiding tov 4x van de 1080
Er zijn ook extra FX mogelijkheden bij de 2080 geloof ik. Maar daar ben ik niet zeker van

Origineel geplaatst door Mole
en 8x uitbreiding tov 4x van de 1080
Er zijn ook extra FX mogelijkheden bij de 2080 geloof ik. Maar daar ben ik niet zeker van

Zowel de XV-5050 als de JV-2080 hebben drie Insert FX (de JV-1080 en XV-3080 hebben er 1). De XV-5050/5080 hebben COSM-effecten aan boord wat de andere XV/JV-synths niet hebben. De XV-5050/5080 hebben ook een paar patch-banken meer dan de JV-2080.

JV-1080: 4 banken - 64-stemmig - 1 Insert FX - 4xJV-expansie
JV-2080: 5 banken - 64-stemmig - 3 Insert FX - groot LCD display - 8xJV-expansie
XV-3080: 6 banken - 128-stemmig - 1 Insert FX - 4xJV-expansie, 2xSRX-expansie
XV-5050: 8 banken - 64 -stemmig - 3 Insert FX + COSM - 2xSRX-expansie - digitale I/O
XV-5080: 7 banken - 128-stemmig - 3 Insert FX + COSM - groot LCD display + 4xJV-expansie/4xSRX-expansie - digitale I/O- samples + SCSI -

Origineel geplaatst door lvercaut

:confused:

Warm klinkende DA convertors....bedoel je misschien gewoon met minder gedefineerd hoog?
Ik vind mijn jv1080 best goed klinken....maar "warm klinkende DA convertors" heeft ie echt niet...

Origineel geplaatst door Nolet
:confused:

Warm klinkende DA convertors....bedoel je misschien gewoon met minder gedefineerd hoog?

inderdaad en dat de de 1080 echt goed laag heeft waardoor het allemaal niet zo steriel klinkt als vele andere modules...

/me hep de 2080 hiero, en ik sta toch elke keer weer versteld van wat er uit komt.. ik vind t bedienen niet lekker, maar als je er handig in wordt valt dat ook te overzien.. heel veelzijdig apparaat waarmee je als je hem goed bedient toch hele vette sounds uit kan halen.

heb er zelfs een aardige 303 in zitten.. kom maar op met die reakties :D

Origineel geplaatst door lvercaut
Ik heb er net een aan mijn Yamaha P200 gehangen en ben nu eindelijk eens tevreden met mijn sounds.
Volgens mij is het na de JD800/990 de best klinkende Roland rompler.

Die ga ik inlijsten.8o)
Mijn 1080 vind ik prima in de mix te prikken maar kan ook zeker soms dunnetjes klinken stand alone.
Ik heb nooit geweten dat er een openhaard in de convertors zat :dubbel:

Ergens op dit forum...
Ben dus toch niet de enige die er zo over denkt...
Misschien had ik gewoon ' goedklinkende ' ipv ' warmklinkende ' moeten gebruiken.
Dankjewel Yoozer.

citaat:
Origineel geplaatst door shappy1010
Hmmm niet helemaal met je eens, goed voorbeeld is de JV-1080, ok hij is geen 1000 euro meer waard, maar veel mensen inclusief mezelf doen hem niet snel weg, terwijl deze al zo'n 10 jaar oud is.

Dat komt door de superieure D/A converters zodat 't geluid meer dynamiek heeft dan een XP-30 of een JV-1010 (die ook wat 'platter' klinken). In de XV-5050/80/2020 serie hebben ze dat weer opgelost - daar zitten weer 'duurdere' D/A converters in, en die klinken dus weer fatsoenlijk.

Colossus (van East West/Quantum Leap)

Colossus (van East West/Quantum Leap)

Luister eens naar Colossus, een software tegenhanger.

Is goedkoper, super makkelijk in het gebruik en hij klinkt 10 keer beter! Ik heb mijn JV 1080 verkocht en schaf nu Colossus aan, vooral omdat ik zo lui ben, alle geluidjes makkelijk toegankelijk wil hebben en ze moeten meteen goed klinken...

:peukie:

Back