Modulars iets voor mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

chromisX

heuleu!?
Hallo,

Ik hobby al een hele lange tijd met allerlei synthesizerspul; genoeg spul waarmee ik maar al te graag klooi kan je wel classificeren als budget spul. Dit is eigenlijk met bewustzijn zo, want ik heb blijkbaar meer lol met goedkoop spul. Zolang het maar apart en eigenzinnig klinkt, en redelijk tot goed programmeerbaar is dan hoor je me niet klagen. Ik heb vooral veel romplers, afgezien van een dxje, een juno2 en een jx-10. Voor mij gelden dingen als "outdated klinkend" of "het moet voldoen aan muzieksoort x" niet.

Soms denk ik wel eens: 'man, spaar eens en koop eens iets compleet nieuws ipv. 4 ouwe schrotdingen'. Zo'n VA geval met een berg knopjes (zo'n novation ding, een clavia of zo'n access virus), maar om eerlijk te zijn trekt me dat materiaal niet. Ik vind er gewoon helemaal niets aan!

Afgezien van de diepere redenen daarvan, is voor mij het moment aangebroken dat ik een beetje denk van... what's next? Want mijn wensenlijstje is aanzienlijk klein geworden de laatste tijd.

Tijd voor iets totaal anders.

Een modular?

Lekker steken met pluggen enzo lijkt me wel op zich een zeer, zeer flexibel idee. En ja, het is totaal anders.

Is zoiets goed betaalbaar?

Zelfbouw? Ja, ik ben technisch in staat tot zelfbouw; ervaring genoeg schat ik zo, maar het is vooral de tijd die de limiterende factor is.

Maar een andere limiterende factor is denk ik ook de basis. Die heb ik niet. Ik heb geen +15/-15v voeding, geen VCO's om mee te starten, etc.

Zou het bijvoorbeeld nuttig zijn om bv. te starten met een filter iets? Dat zou ik dan kunnen gebruiken voor mijn bestaand materiaal en later kan ik dat uitbreiden?

Die dingen heb je in racks? zijn al die racks compatible of is daar ook gezeur mee?

Hoe begin je met zoiets?

Ja, ok. hoe begin je aan alles...

Ik heb geen flauw idee!

Iemand advies?

Ik zie wel eens mensen op het forum die zich vooral bezighouden met modular achtig spul. Hoe zijn jullie daarin gerold, en vooral: waarom? Zijn jullie direkt begonnen met dergelijke systemen of is dat geleidelijk gebeurd?

Alvast dank voor de feedback!

Raymond.

Ohja, dat topic is helemaal langs me heen gegaan.

Bedankt voor de tip.

Nu ben ik tenminste bekend met wat merken enzo. :D

Edit: Het verhaal van JohnnyBusca is heel nuttig in ieder geval.

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back