Vrienden....
Ik zit met een probleempje, ik ben in het bezit van een Yamaha MOTIF 7 ES en er zeer blij mee, maar....
Als de Motif aansluit op een submixer (in mijn geval: Behringer RX1602 of UB1622FX beide met interne voeding en stekker met randaarde) hoor ik een zachte 50 Hz brom op mijn hooftelefoon en op de luidsprekers. 't is niet hard maar als je erg goed luistert is de brom aanwezig.
Op de mixer zijn ook nog een Roland JV50 en een Hammond XB1 aangesloten, als ik deze afkoppel blijft de brom aanwezig. De combinatie Motif en RX1602/UB1622FX veroorzaakt de brom, ook als ik de Motif via DI's (Behringer DI4000) aansluit en de groundlift gebruik. Als ik het hele circus aansluit op een oude behringer mx1202 (extrerne voeding, geen randaarde op de stekker) is alles heerlijk rustig.
Alle apparatuur is aangesloten op dezelfde spanningsstrip (met randaarde).
Mijn kabels zijn gecontrolleerd en zijn OK, ik heb zelfs nieuwe kabels gekocht.
Ik zit met een aantal vragen:
- Wie heeft dit probleem ook met zijn Motif ES in combinatie met een submixer?
- Hoe krijg ik mijn setup bromvrij?
- Wat gebruiken jullie op het podium (type submixer, DI's)?
- Alls ik b.v. en Mackie 1202-VLZ Pro aanschaf, gaat dit mijn probleem oplossen?
Zo 't is wel een ernorm verhaal geworden...
Alvast bedankt voor jullie reacties!!!
Ik zit met een probleempje, ik ben in het bezit van een Yamaha MOTIF 7 ES en er zeer blij mee, maar....
Als de Motif aansluit op een submixer (in mijn geval: Behringer RX1602 of UB1622FX beide met interne voeding en stekker met randaarde) hoor ik een zachte 50 Hz brom op mijn hooftelefoon en op de luidsprekers. 't is niet hard maar als je erg goed luistert is de brom aanwezig.
Op de mixer zijn ook nog een Roland JV50 en een Hammond XB1 aangesloten, als ik deze afkoppel blijft de brom aanwezig. De combinatie Motif en RX1602/UB1622FX veroorzaakt de brom, ook als ik de Motif via DI's (Behringer DI4000) aansluit en de groundlift gebruik. Als ik het hele circus aansluit op een oude behringer mx1202 (extrerne voeding, geen randaarde op de stekker) is alles heerlijk rustig.
Alle apparatuur is aangesloten op dezelfde spanningsstrip (met randaarde).
Mijn kabels zijn gecontrolleerd en zijn OK, ik heb zelfs nieuwe kabels gekocht.
Ik zit met een aantal vragen:
- Wie heeft dit probleem ook met zijn Motif ES in combinatie met een submixer?
- Hoe krijg ik mijn setup bromvrij?
- Wat gebruiken jullie op het podium (type submixer, DI's)?
- Alls ik b.v. en Mackie 1202-VLZ Pro aanschaf, gaat dit mijn probleem oplossen?
Zo 't is wel een ernorm verhaal geworden...
Alvast bedankt voor jullie reacties!!!