Adapter specs voor Boss pedaaltjes ?

Exorbis

PhonoFiel
Ik wil een passende adapter voor mijn Boss DS-2, maar wil geen universele adapter aanschaffen omdat je vaak vaak die nare ongelukjes krijgt zoals "oeps, verkeerde polariteit" of "shit verkeerde universele adapter (omdat je er al zo veel hebt)".
Nou kan ik wel een 'fixed' adapter halen, alleen hebben die lui van Boss uit luiheid er niet bijgemeld of de voeding een gestabiliseerde voeding vereist of niet.
Weet iemand de exacte specs van die 'officieele' adapters ? dan weet ik temninste waar ik op moet letten.

Wel een andere tip. De orginele boss adapters kan je gewoon los kopen bij de muziek winkel. Is dat nix? :D

Origineel geplaatst door Flesje
Wel een andere tip. De orginele boss adapters kan je gewoon los kopen bij de muziek winkel. Is dat nix? :D
Wel als je bereid bent om € 20 te betalen, en aangezien die Boss dingen echt niet top kwaliteit zijn ofzo.... niet dus.
Want een fixed of universele adapter kost zo rond de € 8, dus reken maar uit je verlies.

Boss heeft 9 volt nodig. gestabiliseerd. Het hangt er vanaf welk pedaal je gebruikt, maar als ik me niet vergis gebruikt een DS2 ongeveer 15mA, dus een adapter van 200mA (=standaard) is voldoende.
Verder moet je de juiste plug erop hebben, maar dat moet je zelf ff testen in de winkel door het pedaal mee te nemen.
De buitenring van de adapterplug moet + zijn en de binnenste kern van de plug is -

succes...

Origineel geplaatst door MatthijsBlom

Boss heeft 9 volt nodig. gestabiliseerd....
...maar als ik me niet vergis gebruikt een DS2 ongeveer 15mA, dus een adapter van 200mA...
Dat was de info die ik nodig had ! bedankt ! :okdan:

Back