Look, Nobody Cares You're a DJ :D

Hahahah! :D

Sony-myfirst01.jpg

En hier ging het allemaal mis... hehehe!

Toch vind ik plaatjes draaien ook leuk.
Maar de muziek zelf maken is veel leuker natuurlijk.

Origineel geplaatst door divi
je moet het ook niet serieus nemen hé...

Nee inderdaad je moet zowiezo nooit iets erg serieus nemen in de muziek wereld en daar gaat dit stukje ook over lijkt me.

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
He wat nou..
Zonder deejays zouden er veel artiesten zonder werk zitten ...
[zucht]
Gezever. ;{

Wat ook kan:

Zonder dj's zou de typische duizend-in-een-dozijn-rampestampmuziek niet zo populair geworden zijn maar zou de diepere electronische muziek meer populariteit hebben gekregen omdat de luisteraar dan meer thuis in aanraking zou komen met de muziek ipv tijdens het uitgaan. Hierdoor zou misschien de nadruk tijdens het luisteren minder gelegen hebben op de bassdrum maar meer bij de originaliteit, klank en compositie.

Tegenwoordig wordt je zelfs als je live optreedt al uitgemaakt voor dj.:frons:

:D

Origineel geplaatst door divi
je moet het ook niet serieus nemen hé...
ah sorry dan was ik ni helemaal mee :D

:dj: :dj: :dj:

Maar ik vind het toch vreemd dat iedereen (en niet alleen hier, overal zon beetje) zo neerslachtig doet over dj´s. Het is toch ook een vak?
Oftewel kijken ze naar je op, oftewel kijk ze op je neer..

Origineel geplaatst door 6 trak
dat was 12 jaar geleden ook al zo :r

En nu nog steeds!:D

Kijk, als je de Inivisibl Skratch Piklz hebt, dan doen zij hun beroep eer aan. Maar wanneer DJ Piebe-Boite in de dorpskroeg een cdtje opzet, maakt dat nogal een verschil.

Hij heeft wel gelijk vind ik...

Plaatjes draaien is leuk voor een tijdje, maar je blijft andermans muziek draaien. En qua techniek is er echt niks aan (m.u.v. scratch etc); elke aap kan het leren.

Zelf muziek maken geeft zoveel meer voldoening. Het is ook veel moeilijker en uitdagender.

Dit alles is mijn mening natuurlijk.

een dj is best belangrijk, hij bepaalt immers het imago van clubs ,disco s, radio en alle zaken waar muziek gedraait wordt .

Origineel geplaatst door Steven V
Hij heeft wel gelijk vind ik...

Plaatjes draaien is leuk voor een tijdje, maar je blijft andermans muziek draaien. En qua techniek is er echt niks aan (m.u.v. scratch etc); elke aap kan het leren.

Zelf muziek maken geeft zoveel meer voldoening. Het is ook veel moeilijker en uitdagender.

Dit alles is mijn mening natuurlijk.

Hier sluit ik mij bij aan. Nu toch. 8 jaar geleden vond ik het super en gaf het een geweldig goed gevoel. Maar na een tijdje begint het te vervelen indien je geen torenhoog budget hebt om alle nieuwe dingen aan te kopen.

Dan kriebelt het van: ik wil dit ook liever zelf doen!

Origineel geplaatst door divinio
Hier sluit ik mij bij aan. Nu toch. 8 jaar geleden vond ik het super en gaf het een geweldig goed gevoel. Maar na een tijdje begint het te vervelen indien je geen torenhoog budget hebt om alle nieuwe dingen aan te kopen.

Dan kriebelt het van: ik wil dit ook liever zelf doen!

Ik kan dit alleen maar beamen; na verloop van tijd ben je dat echt beu. Als je het dj gebeuren (en dan bedoel ik het aan elkaar rijgen van plaatjes) nuchter bekijkt dan is het eigenlijk doodsaai.

Back