Welke kaart? Welke mixing desk?

DirtRider

Ingeburgerd
Ello,

HELP!
Ok de situatie:

- Een paar synths (dus reken op 8 stereo inputs die ik nodig ga hebben op mijn mixing desk)
- Een PC met software synths (Voornamelijk reason, ik wil wel afzonderlijke audio channels zodat ik deftig het suond kan splitsen)
- een MEGA klein mengpaneeltje (UB802 denk ik, moet dus vervangen worden!)

Wat ik wil, en waar ik dus NIET aan uitgeraak (ik ben echt een noob op dat vlak)

- Een deftige sound oplossing voor de PC zodat ik van mijn mixing desk kan opnemen op mijn PC (voor sampling, master track enz...)
- Een deftige mixing desk oplossing zodat ik eindelijk een professioneel kan afmixen (die Behringer DDX3216 lijkt me MEGA)
- Vooral GEEN overbodige hardware en software

Heeft iemand ideeën?

Ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn (en mjin portemonee ook dan koop ik eindelijk eens spullen die ik echt kan gebruiken ;-)

Thanks!

Dom

Duik eens een winkel in.

Ben ik geen fan van, de enige winkel in mijn buurt verkoopt produkten gemiddeld 50-60% duurder dan elders... Dus erm... :confused:

Wat is je budget?

ik dacht zo rond de 700 euro, iets meer kan ook maar liever niet!

Wat me opvalt is dat bvb die DDX3216 meteen dan weer iets téveel is denk ik... Ik weet het echt niet, het aanbod is zo groot op die markt :(

Ik zou eens op m-audio kijken voor een geluidskaart met afzonderlijke ingangen en uitgangen.

Die mixer is misschien inderdaad wat groot, maar ook wel een investering als je nog van plan bent in de toekomst meer synths aan te schaffen.

Analoge mixer met Firewire connector:
-Alesis Multimix16 (FireWire)
-Mackie Onyx 1640, 1620, 1220

Digitale mixer met Firewire connector
- Behringer DDX3216
- Tascam FW-1884, FW-1082
- Yamaha 01x

Denk dat het uitdraait op een M-audio 4-4 en een spirit of behringer grotere mixer met evt een controller surface erbij. Kost niet duur en is toch voordeliger.

Maar eigenwijsje, ga nou gewoon eens een winkel in om te kijken. Of bij anderen die je vast wel ea willen laten zien. Desnoods ga je efkes een stukkie reizen.

Ge mot er toch wa voor over hebben isnie?

Yesyes morgen een Virus (hopelijk)

De mixing desk is nog ff wachten maar de Mackie Onyx vind ik wel lekker.
Iemand ervaringen met die Alesis, er komt een Firewire versie van uit die er ook wel cool uitziet!

Ok, ga nu toch maar naar de winkel en kijk daar je ogen uit, beluister, vraag ze het hemd van het lijf, en koop vervolgens lekker 2e hands...

Kost niet duur en is toch voordeliger.

dat kost niet zo veel :geslaagd:

Koop die behringer niet, je wilt een deftige tafel om professioneel te mixen toch?
Voor nog minder geld heb je ene Mackie Onyx 1220 om er maar een te noemen, en die is analoog...

Back