Monitorstands gezocht!

Status
Please reply by conversation.
Ik heb die BS300's ook, die met de enkele staander. Ben er niet kapot van, vind ze nogal wankel. Als je ze uit de loop hebt is het geen probleem maar als je er zoals ik in een kleine kamer een paar keer per dag langsloopt dan gebeurt het minstens 1x in de week dat je monitoren flink staan te schommelen. Geen fijn gevoel. Ze nemen daarentegen weinig plek in.
Die QuikLoks met drie poten zijn ook niet al te stabiel, valt me tegen. Ik denk dat het enige wat helpt is: massa, zoals al vaker verkondigd is door forumleden.

ik heb ze, en ik be zeer tevreden.... geen schommelende speakers hoor!

(maar goed, bij mij staan ze uit "de loop" , en er staan loeizware speakers op)

..en het is niet mijn hobby om er elke dag eens flink aan te schudden :D

Origineel geplaatst door vinnieq
Ik denk dat het enige wat helpt is: massa, zoals al vaker verkondigd is door forumleden.

zwaartepunt laag bij de grond bedoel je ;)

(zand in de poot storten is natuurlijk ook een optie)

stands

stands

De Samson TS100 is een lichtgewicht (holle buis frame) aluminium luidspreker statief met een doorsnede van 35mm. Deze doorsnede is de standaard maatvoering van de adapter waarmee elke luidspreker (geschikt voor statief) mee is uitgerust.

dit lees ik op de site, maar onderin de dx4 van m audio zitten geen gaten , hoe bevestig ik dit dan ? of zou de esi near 04 wel uitgerust zijn met een adapter of gat onderin ?

dus..

ik heb maar een setje MS200s gekocht bij Peter Verspuy (sjezus, wat is die winkel moeilijk te bereiken, als je op routeplanners afgaat, terwijl t gewoon aan de snelweg ligt!)

Die MS100s zijn een stuk fragieler, en die 'adapter' bedoelen ze denk ik gewoon de verschuifbare beugels mee, waar je je monitors in plaatst en klemt.

Ik heb die MS200s gekocht, maar toch even wat opmerkingen erbij, voor diegene die wat meer te besteden hebben/over hebben voor monitorstands. Ik ben duidelijk gegaan voor prijs kwaliteit verhouding:

Met een enkele buis is het nooit een stijfe constructie. Het lijkt dus een beetje gammel, maar het komt erop neer dat ie wat waggelt als je em een duwtje geeft, maar wel degelijk netjes blijft staan. De speakers moet je er gewoon los op zetten, je kunt ze dus niet vast zetten. Wellicht dat ik ze nog wel met een band ofzo vastmaak.

Wat betreft de voet: Ze adverteren dus met die tapijt'ankers' , maar naar mijn mening verhogen ze de stabiliteit niet, echter, je moet ze er wel opzetten, want de staaf zet je met een bout met vleugelmoer, van onderen aan de voet vast. Wat dus betekent dat die vleugelmoer eronder uitsteekt, en je dus van die tapijtankers eronder moet schroeven.

Als ze dat met die vleugelmoer anders opgelost hadden, had heel de voet, over het gehele opvervlak op de vloer kunnen staan, in plaats van die 3 punten van de tapijtankers,

maar goed, daar had die chinees dus geen zin in..

conclusie: al met al leuke standers voor je monitors voor niet veel geld, ben er zelf erg tevreden mee.

echter, heb je gewoon genoeg geld, kijk dan naar die standers met 3 poten in plaats van 1, en het fixeren van de monitors lijkt me ook wel een optie,

maar goed, dan betaal je al gauw 100 E per stuk, in plaats van 55 E per set..

groenten :kroon:

MS200.JPG

ziet er goed uit, lijkt me wel wat bedankt voor je reactie

de ms200 kan ook een stuk hoger, tot 150cm dan de ms100 dus dat zie ik wel zitten,

nog 1 vraagje wat weerhoudt de monitoren ervan om niet naar voren of naar achteren te tuimelen ? de klemmetjes ? zit dat wel stevig ?

nou, ze staan er gewoon los op, en de standers zijn gewoon recht, dus uit zichzelf zal er niets gaan tuimelen, maar als je maar een hard genoeg duwtje geeft, gaat t wel om,

ja, het plateau is gewoon plat, en er zitten rubbertjes bij om op de hoeken te plakken voor meer grip.

Het plateau meet ongeveer 15 * 16 cm, wat niet heel groot is (mijn absolute 2's zijn 23 * 29) maar wat voldoende is

Quick Lock BS-300

Quick Lock BS-300

IK heb hier nog een setje nieuw in doos staan!!!!
Hoogste bieder mag ze hebben !!!! bieden vanaf 30 €

Ik gebruik ze zelf ook fijne dingen, erg degelijk!!!

Ik heb ze ook en ze kunnen op een niet egale vloer redelijk makkelijk kantelen (als er een kat bovenop zit haha)...

Maar ik de monitoren dus aan de onderklant met gaffa tape aan de plaatjes vastzitten...werk perfect! Zelfs nadat er eentje omgevallen was kon ik het statief overeind tillen zonder de monitor vast te houden

Attachments

• tannoy.jpg
    tannoy.jpg
    44,3 KB · Bekeken: 70
Origineel geplaatst door Downside Studio
Ik heb ze ook en ze kunnen op een niet egale vloer redelijk makkelijk kantelen (als er een kat bovenop zit haha)...

Maar ik de monitoren dus aan de onderklant met gaffa tape aan de plaatjes vastzitten...werk perfect! Zelfs nadat er eentje omgevallen was kon ik het statief overeind tillen zonder de monitor vast te houden

LOL hahaha, er zitten van die spikes bij die je helpen om ze Kat-proof te maken :) hier staan ze gewoon stabiel zegt meer over die gene die je vloer gelegt heeft of over je je Kat die Adhd heeft :)

ga nu ook eens een setje bestellen denk ik

de samson MS200's mogen maximum 18kilo hebben, vond ik. da's wat minder dan de quikloks wel (57kilo), maar de samson's hebben dan weer zo'n veiligheidsstaafje... en ze zijn iets goedkoper

synthforum diehard Divi heeft gisteren voor mij een setje MS200's van bij peter verspuy meegebracht, aan 55euro
ze laten zich niet zo makkelijk ineenzetten (een vijs indraaien gaat al eens wat stroever) en niet alles is even mooi afgwerkt (geen handleiding, rubbertjes niet mooi gesneden) maar voor de rest kunnen we denk ik wel zeggen dat ze hun geld waard zijn, en mooi hun ding doen (blijven staan, en niet omvallen:) ) als je ze uit de loop zet
ziezo!

WANNEER JE MONITOR STANDS ZOEKT! DEZE SET IS NU BIJ FEEDBACK TE KRIJGEN VOOR SLECHTS 25E!!

echt een koopje dus,

nog een oplossing om het omvallen tegen te gaan. Ik heb 2 inhammen in mn bureau gezaagd, en daarna mn bureau helemaal tegen de wand geschoven. Zo kan je dus nooit bij de stands komen en er tegenaan duwen ofzo. Ook heb ik ervoor gezorgd dat de inhammen breed genoeg zijn zodat het bureau geen contact maakt met de stands, dus wanneer je dan perongeluk tegen je bureau stoot, stoot je niet meteen tegen je stands.

Bijkomend voordeel wat ik merkte is dat je meteen 2 mooie plekken hebt waar je kabels in weg kunt leiden.

Attachments

• dsc05935.jpg
    dsc05935.jpg
    52,2 KB · Bekeken: 67
Waar staat dat setje op de feeback site? Kan ze precies niet vinden :confused:

Status
Please reply by conversation.
Back