Doepfer Low Pass Filter Stand-alone. Kan dat?

renehelmig

Stamgast
He all,

Ik heb een korg 900PS en wil er een leuk low pass filtertje bij hebben wat niet veel kost.
Ik heb wel filters gezien zoals de Megapole en mutator maar die gaan ver boven mijn buget.
Ik zie bij the-music-house Doepfer filters staan voor zo'n 90 euro das al wat minder.
Er zal wel een voeding aan moeten en misschien nog iets anders.

Mijn vraag:
Is het mogelijk een stand-alone low pass filter te maken (misschien later met uitbreiding van een LFO of iets dergelijks) Waar in zo met een standaard mono plug een synth doorheen kan halen voor onder de 150 euro?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

greetz.

Als je bij die doepfer module een behuizng + voeding hebt (bipolair = +/-12V), is het in principe geen probleem;

Bedenk wel dat als je een filter zonder VCA (+EG) achter je synth hebt hangen, dat evt. zelfresonantie v/h fiilter altijd zal blijven doorklinken nadat de synth zelf als "stil" is gevallen

Een electrix filterwqueen of megapole lite (stond er laatst niet een hier tk ?) is voor jou waarschijnlijk een handiger all-in-one oplossing

inderdaad, een vca moet er dan ook bij.

ik denk dat ik dan toch goedkoper uit ben met die kant en klare bakkies.

Maar is het niet een geinig idee om een modulair systeem mee te beginnen?

Origineel geplaatst door renehelmig
inderdaad, een vca moet er dan ook bij.

ik denk dat ik dan toch goedkoper uit ben met die kant en klare bakkies.

Maar is het niet een geinig idee om een modulair systeem mee te beginnen?

Ja zeker !
Maar van een modulair systeem wil je altijd meer & sneller dan je bankrekening toelaat.
Dus kijk uit :D

Origineel geplaatst door levka
Ja zeker !
Maar van een modulair systeem wil je altijd meer & sneller dan je bankrekening toelaat.
Dus kijk uit :D

:D

maar je moet toch wat he ;)

Back