Edirol PCR-30 vs CME UF5 ???

Origineel geplaatst door lowieken
olafmol,

ik heb sinds 3 maand een PCR-M30.
heel tevreden over, compact, ,veel controllers, handig te editen met PC en ziet er mooi uit.
belangrijkste vind ik de keys, heel goed klavier.
vind CME ook aartslelijk en veel te groot , wat een onbenutte ruimte zeg.

lowieken

heb de PCR-M30 nu ook hier staan, prima dingetje!

Mag ik deze thread gebruiken om mijn dilemma aan jullie voor te leggen.

Bij mij is het namelijk: E-Mu XBoard49 vs. Edirol PCR-M50 ...

Wat zijn jullie ervaringen met deze 2 midi-controllers?

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Mag ik deze thread gebruiken om mijn dilemma aan jullie voor te leggen.

Bij mij is het namelijk: E-Mu XBoard49 vs. Edirol PCR-M50 ...

Wat zijn jullie ervaringen met deze 2 midi-controllers?

ik heb de xboard betast bij feedback, toetsen voelden goed, maar ik vond de pitch en modulatie wielen, en de sliders, erg el-cheapo ... heb voor de edirol gekozen en die bevalt erg goed

Op die Edirol valt mijn keuze ook. Maar ik vraag me af of er geen "kleinere" midicontroller keyboards zijn? Ik bedoel, 80cm breed, 20cm diep en nog maar 49 toetsen!!! Ik vind 'm erg veel plaats innemen gezien z'n functie.
Zijn er geen kleinere keyboardjes? Die kleinere toetsen hebben bijv.?

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Op die Edirol valt mijn keuze ook. Maar ik vraag me af of er geen "kleinere" midicontroller keyboards zijn? Ik bedoel, 80cm breed, 20cm diep en nog maar 49 toetsen!!! Ik vind 'm erg veel plaats innemen gezien z'n functie.
Zijn er geen kleinere keyboardjes? Die kleinere toetsen hebben bijv.?

ja de microcontrol van korg

80cm breed, 20cm diep en nog maar 49 toetsen!

Hmm mijn master (met normale toetsen) heeft toetsen die 22mm breed zijn en 2mm uit elkaar staan. Dat is 117,6 cm voor 49 toetsen. Dus die Edirol heeft al behoorlijk kleine toetsen.

Origineel geplaatst door olafmol
ja de microcontrol van korg

Hm, tja, dan wordt het toch die Edirol PCR M50 :)
Op die korg zitten nog minder toetsen. Het ging me er eigenlijk om dat ik wat meer octaafjes aan zou kunnen op hetzelfde oppervlak als die Edirol. Maar dan maar die Edirol en wat minder plaats.

En daarbij, die Korg Micro Control ziet er niet uit [maar dat terzijde ;) ]

Etaoin > OK, I rest my case :geslaagd:

Kontrol49 met normale toetsen, 4 oktaaf = 73 cm breed, pitch en mod wheels niet naast maar boven de toetsen. Van mij zouden ze er ook wel een met 37 toetsen mogen maken EN ECHTE AFTERTOUCH ! Kom op nou !
MicroKontrol, kleine toetsen, 3 oktaaf = 52 cm breed. Echt veel smaller wil niet omdat er dan geen plek meer is voor pads, draaiknoppen en schuiven

Kontrol49 met normale toetsen, 4 oktaaf = 73 cm breed

Ehm, da's nog geen 15mm per toets. Da's niet 'normaal' hoor ;)
Alles dat ik hier heb heeft toetsen van 22mm (plus nog wat ruimte tussen de toetsen)

[edit]"alles" behalve de Korg Legacy en de SK1 natuurlijk. Maar de Polysix, M/P, S3 en SY77 hebben alle vier toetsen van 22mm.

[edit]De Korg Legacy controller heeft toetsen van 17mm.

@BigDplayboy: zo goed? :D

Origineel geplaatst door etaoin
Korg Legacy is 17mm per toets.

1967 berichten en nog nooit de "wijzig"-knop gebruikt rechtsonder aan een bericht van jezelf om iets aan het bericht aan te passen of toe te voegen? ;)

Maar m'n keuze is toch op de Edirol PCR M50 gevallen, die past om 4 mm na, precies tussen de twee 19"-racks op m'n bureau :halleluja

oooh dat wordt een makkie decoupier zaag erbij 5 mm eraf zagen huppaaaa

dat had ik eens toen ik m,n draaitafels en mixer had ingebouwd in een tafel

ging de mixer kapot

gelukkig had ik nog een ouwe 19 inch mixer liggen maarja die paste niet tussen de ingebouwde draaitafels

er zaten helemaal links 3 microfoon kanalen waar ik niks aan had en als die er niet op hadden gezeten had de mixer precies ertussen gepast

haha impulsief als ik ben heb ik zonder na te denken een haakse slijper gepakt de mixer losgeschroeft de microfoon kanalen los geplugt en de ijzeren bak van de mixer door midden geslepen met de slijper tape over de open zijkant en toen ja paste hij perfect

zo heb ik hem nog een jaar gebruikt voor ik een andere mixer haalde

als ik er aan denk zal ik even een fototje maken voor vermaak hij ligt nog ergens op zolder

Back