Hey, ik ben eens aan het rondkijken voor een andere midi controller. Ik heb een Edirol PCR-800 momenteel, dat leek toen een goeie aankoop maar kheb er toch wat problemen mee die ik niet opgelost krijg.
Midi learn werkt hier gewoon NIET mee. De enige manier om *verschillende parameters* toe te wijzen *aan verschillende sliders of knoppen*, is om met de bijgeleverde roland editor een CC map te maken per plugin. Dit is niet zo erg op zich, maar,... plugins met midi learn functie vermelden in de manual geen lijst van cc's en de daaraan gelinkte parameters. Waarom zouden ze ook?
Wie heeft een mening over wat een heel degelijke midi controller is? Ik ga de Edirol waarschijnlijk buiten gooien en wil een controller met een deftig (4-octaafs) keyboardje ter vervanging. Ik zit te denken aan deze: http://www.thomann.de/nl/novation_remote_49_sl_mkii.htm?sid=82146b673c5abd2ea2d821a21bf044db
Iemand ervaring met deze controller in samenwerking met Cubase 6? Wat ik wel fantastisch vind aan de PCR is de feel van het keyboard en de knoppen en sliders! Jammer genoeg heb ik er niet veel aan als hij niet volledig functioneert zoals ik dat wil...
Wat ik me wel afvraag: voelen de knoppen van de Novation controllers goed, "klikken" ze niet van de ene stand/waarde naar de volgende (want dat vind ik erg storend persoonlijk)?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
EDIT: als ik erover nadenk, missch is het niet slecht om gewoon een extra toestel met ENKEL sliders en knoppen te kopen (zoals bijv. de Novation Remote Zero). Ik denk dat ik op vlak van kostprijs op hetzelfde uitkom als dat ik mijn huidige keyboard met verlies wegdoe en een nieuwe controller mét keys koop... dus suggesties hieromtrent ook welkom!
Midi learn werkt hier gewoon NIET mee. De enige manier om *verschillende parameters* toe te wijzen *aan verschillende sliders of knoppen*, is om met de bijgeleverde roland editor een CC map te maken per plugin. Dit is niet zo erg op zich, maar,... plugins met midi learn functie vermelden in de manual geen lijst van cc's en de daaraan gelinkte parameters. Waarom zouden ze ook?
Wie heeft een mening over wat een heel degelijke midi controller is? Ik ga de Edirol waarschijnlijk buiten gooien en wil een controller met een deftig (4-octaafs) keyboardje ter vervanging. Ik zit te denken aan deze: http://www.thomann.de/nl/novation_remote_49_sl_mkii.htm?sid=82146b673c5abd2ea2d821a21bf044dbIemand ervaring met deze controller in samenwerking met Cubase 6? Wat ik wel fantastisch vind aan de PCR is de feel van het keyboard en de knoppen en sliders! Jammer genoeg heb ik er niet veel aan als hij niet volledig functioneert zoals ik dat wil...
Wat ik me wel afvraag: voelen de knoppen van de Novation controllers goed, "klikken" ze niet van de ene stand/waarde naar de volgende (want dat vind ik erg storend persoonlijk)?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
EDIT: als ik erover nadenk, missch is het niet slecht om gewoon een extra toestel met ENKEL sliders en knoppen te kopen (zoals bijv. de Novation Remote Zero). Ik denk dat ik op vlak van kostprijs op hetzelfde uitkom als dat ik mijn huidige keyboard met verlies wegdoe en een nieuwe controller mét keys koop... dus suggesties hieromtrent ook welkom!
Laatst gewijzigd: