Edirol PCR-30 vs CME UF5 ???

het aantal octaven maakt me niet zoveel uit, eigenlijk wilde ik juist iets met wat minder octaven vanwege makkelijk transporteerbaar enzo...... 2 vind ik net iets te weinig voor mijn gevoel, maar die paar toetsjes erbij op de edirol maken wel iets verschil..3 octaven zou eigenlijk ideaal zijn...

ik merk nl dat ik echt nuts wordt van de toetsen op mijn JP8000. Dat voelt echt zo slecht aan. Mijn oude trouwe Roland Juno6 voelt echt al stukken beter. Dat is meer de kwaliteit en response waar ik naar zoek eigenlijk.

gr. Olaf

Ik wil zelf binnenkort voor de CME UF-6 gaan (mooie dingen), maar is de E-mu Xboard 49 niks? Is wat slanker dan de CME, en heeft ook best een goed toetsenbord. Die Evolution- en M-audio dingen zijn me ook te cheap qua feeling.

Origineel geplaatst door Yoozer
Ik wil zelf binnenkort voor de CME UF-6 gaan (mooie dingen), maar is de E-mu Xboard 49 niks? Is wat slanker dan de CME, en heeft ook best een goed toetsenbord. Die Evolution- en M-audio dingen zijn me ook te cheap qua feeling.

weet je zeker dat die xboard een betere action heeft dan de edirol?

Nee, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik in het vervolg beter uit m'n doppen moet kijken, al die zilverkleurige krengen lijken op elkaar :D.

voor fijne robuuste toetsen (zijn fijner dan m,n alpha juno2 en die vondt ik al fijn vast spelen) moet je vooral de CME nemen maar hij valt wel heel erg groot uit
en weegt ook nog best wat de umf5 de kleinste dus ik meen 9 kilo maar je hebt dan wel een niet krakende metalen robuuste kist

om mee te nemen met een laptop is het niet echt wat denk ik

Origineel geplaatst door anoniempje
voor fijne robuuste toetsen (zijn fijner dan m,n alpha juno2 en die vondt ik al fijn vast spelen) moet je vooral de CME nemen maar hij valt wel heel erg groot uit
en weegt ook nog best wat de umf5 de kleinste dus ik meen 9 kilo maar je hebt dan wel een niet krakende metalen robuuste kist

om mee te nemen met een laptop is het niet echt wat denk ik

hmmm daar had ik idd zelf ook al over lopen nadenken. Tis nou niet echt een dingetje wat je ff van kamer naar kamer meesleept, of in je rugzak stopt ;)

Olaf

ik heb de pcr m30. Edirol is van roland, dus denk dat de kwaliteit van de toetsen vergelijkbaar is met andere roland apparaten.

Geen ervaring met de andere midi keyboard, maar kan wel zeggen dat de edirol een heel erg degelijk apparaat is. stevig, en goeie draaiknoppen. de m30 is trouwens de opvolger van de pcr 30, met nog stillere toetsen. ohja en hij weegt ook nog eens heel weinig. oja en hij heeft een coole metallic donkergrijze look8)

Origineel geplaatst door LastResort
ik heb de pcr m30. Edirol is van roland, dus denk dat de kwaliteit van de toetsen vergelijkbaar zijn met andere roland aparaten.

Geen ervaring met de andere midi keyboard, maar kan wel zeggen dat het een heel erg degelijk apperaat is. stevig en goeie draaiknoppen. de m30 is trouwens de opvolger van de pcr 30, met nog stillere toetsen. ohja en hij weegt ook nog eens heel weinig.

ok tnx. De CME valt dus maar af vanwege te groot en zwaar voor mijn doeleinden. Nu nog ff kijken of die EMU beter aanvoelt dan de edirol. Het liefst had ik toch denk ik een 3-octaafs mastertje zoals bv de nord modular keys G2 hehehe maar veel te duur.

Gaan we het nog moeilijker maken.

Novation heeft ook van die dingen. Alleen controller, met audio en synth. Pas een nieuwe light versie, Remote 25 LE. Lekker keyboard, goede knoppen en belangrijkste van alles, templates voor je knoppenfeest. Incluis NRPN en Sysex. Daarom zijn ze ook wat duurder dan de concurrenten.

Origineel geplaatst door olafmol
ok tnx. De CME valt dus maar af vanwege te groot en zwaar voor mijn doeleinden. Nu nog ff kijken of die EMU beter aanvoelt dan de edirol. Het liefst had ik toch denk ik een 3-octaafs mastertje zoals bv de nord modular keys G2 hehehe maar veel te duur.

Ga jij te voet naar je optredens ofzo?

Een lappie en een CME gaat heel goed.

Maar ik denk overigens wel dat die Novation van Fuse voor jou de beste oplossing is.

Origineel geplaatst door astronaut
Ga jij te voet naar je optredens ofzo?

Een lappie en een CME gaat heel goed.

Maar ik denk overigens wel dat die Novation van Fuse voor jou de beste oplossing is.

ik bedoel meer dat ik juist met een laptop mobiel wil zijn, dus meenemen naar de slaapkamer, of naar vrienden etc.

die remote25 vinnik op een of andere manier niet wat..werk er wel eens mee bij een vriend van me, nix mis mee, maartoch.

Na heel wat uitzoekwerk staat qua prijs/prestatie de Emu Xboard49 ook op mijn verlanglijstje, maar een klavier moet je niet kopen op wat andere je vertellen, maar moet je zelf voelen. Wat de 1 fijn vind, vind de ander piep.

;)

Origineel geplaatst door Rhy
Na heel wat uitzoekwerk staat qua prijs/prestatie de Emu Xboard49 ook op mijn verlanglijstje, maar een klavier moet je niet kopen op wat andere je vertellen, maar moet je zelf voelen. Wat de 1 fijn vind, vind de ander piep.

;)

true! :)

maar hmm die remote 25 LE ...

bm92YXRpb24tcmVsb3RlX2xlMzUwMzUwNTBmZmZmZmY=.jpg

zag 'm op marktplaats voor 199 euro. Kan dat goedkoper Fuse? Wat kan ik 'm eigenlijk nog nergens anders vinden. Hmm nouja op Feedback "Bel nu".

Origineel geplaatst door Rhy
maar hmm die remote 25 LE ...

bm92YXRpb24tcmVsb3RlX2xlMzUwMzUwNTBmZmZmZmY=.jpg

zag 'm op marktplaats voor 199 euro. Kan dat goedkoper Fuse? Wat kan ik 'm eigenlijk nog nergens anders vinden. Hmm nouja op Feedback "Bel nu".

volgens mij is ie pas vanaf september te koop

Origineel geplaatst door m-prez
Is die cme nu echt 10x beter of gewoon overhyped door de looks?

vinnem juist superlelijk, maar hij schijnt idd ERG goed te voelen

olafmol,

ik heb sinds 3 maand een PCR-M30.
heel tevreden over, compact, ,veel controllers, handig te editen met PC en ziet er mooi uit.
belangrijkste vind ik de keys, heel goed klavier.
vind CME ook aartslelijk en veel te groot , wat een onbenutte ruimte zeg.

lowieken

Back