VST Host tips?

Acidfever

There's no "I" in denial.
Ik ben op zoek naar een manier om mijn VSTI's en VST FX'en te draaien zonder dat ik daar Queer(oh sorry) Cubase of Logic voor nodig heb.

Ik heb tot nu toe even V-stack en Spinaudio Virtual Mixing Console geprobeerd. Bij beiden heb ik wat problemen met syncen van de wat exotischere synths. Verder lijkt de engine van Spin-Audio wat krakerig en heeft V-stack al een tijdje geen update meer gehad wat ook wat problemen lijkt te geven.

Ik heb ook de demo van Ableton Live 5 geprobeerd en daar ging alles juist weer heel erg vloeiend. Maar kan ik daarin ook makkelijk externe audio routen naar fx vst's e.d.?

Laatst gewijzigd:
Heeft iemand sowieso Ableton in gebruik om hele tracks uit te werken (dus recorden van audio en recorden van fade-ins, toeveogen van FX e.d.)?

Dat zoek ik namelijk nog en dan is het 2 vliegen in 1 klap. Alleen weet ik niet of je audio in direct naar FX kunt routen(en dus ook of je bijvoorbeeld een hardware compressor kunt inserten in een signaalpad van Ableton).

afhankelijk van je geluidskaart is dat volgens mij wel mogelijk. Ik ben echter geen expert op dit vlak. Wellicht zou je gewoon het best even een demo downloaden en installeren. Kun je zelf kijken of dat het aan je verwachtingen/ eisen voldoet.

Ik schop deze even omhoog omdat ik zelf ook op zoek ben en dan vooral naar een FX host die direct tussen ADAT-in en ADAT-uit kunt hangen. Ik heb al wel wat dingen op KVR gezien maar de meeste, zoals Chainer, zijn gelijk ook VSTi host (en daardoor duurder).

Ik zoek eigenlijk iets simpels als Jack Rack onder Linux (voor degene die dat kennen), dus gewoon input -> FX1 -> FX2 -> ... -> FXn -> output en ASIO, da's alles.

Ik heb nu een aantal van deze pakketten geprobeerd. Van V-stack tot FXpansion Simple Virtual host.

En ik moet zeggen dat het meeste niet lekker werkt. Het lekkerste werkt gewoon Ableton eigenlijk. Wel een beetje veel meer functionaliteit maar het werkt tenminste wel.

Die Spinaudio host is irritant....en veel te complex. V-stack hetzelfde. Simple virtual host ondersteund niet alle VSTI's en ik had er nog 1 die nie goed wil syncen met vsti's.

Lastig onderwerp dus!

Ik heb V-Stack, maar volgens mij kun je die sowieso niet als ASIO FX processor gebruiken, toch? Of zie ik nou wat over het hoofd? En ik denk dat als Ableton de enige optie is, ik dan toch nog altijd goedkoper Chainer kan kopen :D

De VST SDK is vrij te downloaden en te gebruiken.
Dus niemand houdt je tegen om je eigen ideale host te maken. :W

Of je VST's gewoon standalone draaien (bijv reaktor)

Maar hoe sequence je nu eigenlijk? Want maak je het nu niet moeilijker dan hoeft?

Origineel geplaatst door fuse
De VST SDK is vrij te downloaden en te gebruiken.

Of je VST's gewoon standalone draaien (bijv reaktor)

Maar hoe sequence je nu eigenlijk? Want maak je het nu niet moeilijker dan hoeft?

Niet alle plugins hebben een standalone mode! Dat is mijn probleem, reaktor draai ik altijd standalone.

Sequencen gaat of met plugin zijn eigen sequencer of met hardware sequencer (midi in).

Er zijn wel wat oplossingen die werken maar echt ideaal zijn ze niet. Ik noemde Ableton omdat deze audio goed lijkt te verwerken zonder verlies van midiklok of audiodropouts.

Eneuh, chainer....werkt dat een beetje? Ziet er wel aardig uit........

Ik ben tien jaar geleden al afgestudeerd in de informatica, dus dat kan ik inmiddels niet meer :D

Of je VST's gewoon standalone draaien

Ik heb geloof ik geen enkele VST fx heb die stand-alone kan draaien, helaas.

Wat ik meestal doe is een basis opzetten in de sequencer van de SY77 en daar dan live wat bij pingelen. Nu wil ik graag wat live gepingel op de hardware dozen door een VST fx kunnen draaien, da's alles.

Hier heb je er overigens nog een. Deze had bij mij problemen met de midiclock gesynchroniseerd houden maar het werkt wel erg makkelijk....misschien doe ik iets fout.

Die SPin Audio Virtual mixing console wordt blijkbaar toch ook als goed ervaren door gebruikers. Voor 51 Euro zeker een mooi product.

Ga ik me toch ook weer eens in verdiepen denk ik.

heb pas bij nieuwe hardware albeton gehad , maar ik gebruik hem niet.
als een van jullie hem wil gebruiken, geef ik het serienummer door en je kjrijgt flinke korting met updaten naar 5

heb er maar een en je krijgt hem per mail , hoef er niks voor maar het is niet bedoelt om weer door te verkopen

Origineel geplaatst door turtel
heb pas bij nieuwe hardware albeton gehad , maar ik gebruik hem niet.
als een van jullie hem wil gebruiken, geef ik het serienummer door en je kjrijgt flinke korting met updaten naar 5

heb er maar een en je krijgt hem per mail , hoef er niks voor maar het is niet bedoelt om weer door te verkopen

Volgens mij moet je dan ook de hele packagedeal nog hebben om dit legaal te mogen gebruiken. Doorverkopen en dat soort zaken is illegaal. Kun je Ableton 5 wel kopen maar dan is het nog steeds niet legaal.

Tenminste zover ik weet werkt het zo.

Origineel geplaatst door Acidfever
Volgens mij moet je dan ook de hele packagedeal nog hebben om dit legaal te mogen gebruiken. Doorverkopen en dat soort zaken is illegaal. Kun je Ableton 5 wel kopen maar dan is het nog steeds niet legaal.

Tenminste zover ik weet werkt het zo.

heb het net geprobeerd, en met dat nummer kan je gewoon albeton5 downloaden voor eur 249,--<
normaal kost het eur 499,--

het gaat gewoon om een licentie die ik niet gebruik , albaton maakt dat ook niet uit wie het koopt als het maar verkoopt.
ik gun liever iemand die korting , dan dat die ongebruikt blijft
in mijn ogen gewoon legaal dit , en moreel beter dan te verkopen
:erm:

Je aanbod Turtel is iig erg sympathiek. :)

Back