Alesis 3630 > voeding..?

Jazper

Ouwe rot
Ik wil een voeding gaan kopen voor mijn 3630 (alesis).. voor zover ik heb kunnen vinden moet ik een 9VAC adapter hebben..

Maar ik kan niets vinden over het aantal miliwatt.. iemand enig idee..?

Ok. thanx! Ik schrijf het even op en dan ga ik zo maar naar de electronicaboer wandelen.. :)

Ben dus bij één (redelijke) electronicaboer geweest.. en die kon geen adapter leveren vanwege het feit dat de adapter wisselstroom is..

wat nu..? 8D

Origineel geplaatst door rvooh
niet vergeten dat het een AC-AC adapter is, geen AC-DC

Krijg nou tieten...dit is mij niet eens opgevallen...:confused:
Goeie!

Ik heb een jaartje terug eenzelfde adapter gekocht voor de Alesis MMT-8 die ik toen had, 9VAC wisselspanning.
Mocht het je echt niet lukken dan stuur me maar een pb en dan zend ik je tzt eentje toe per post. Het ding was iets van 12 euro en moet helaas wel als pakket verzonden worden voor 5,50.
Kijk anders ook ff op www.conrad.nl

Ik heb gister geprobeerd om je een P.B. te zenden.. want ik wil de adapter wel van je overnemen.. :)

Maar je mialbox zat vol.. 8>

Koop je toch een dc adapter waar je vervolgens de gelijkrichter uitsloopt?? of zeg ik nu iets heel geks?

Geen idee of hetgeen je nu zegt correct of incorrect is.. ik heb namelijk zeer weinig ervaring met electronica.. :erm:

Heeft er hier eigenlijk iemand ervaring met het volgende?

Ik heb zowel een 3630 als een midiverb 4 en wou eigenlijk van die losse adapters vanaf.
Aangezien ik beide reeds eens open gehad heb zag ik dat er eigenlijk zeer veel plaats is in de behuizing.
Ik vraag me af of het niet te doen is om de externe adapter te vervangen door een ringkerntransformator en een euro netstekker in de 19 " kast.

Voor live gebruik lijkt dit me een stuk robuster en handiger.

Groeten,

Erwin.

Back