Binnekort Logic op de pc?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

m.u.f.f

Ouwe rot
Mac os op een x86

Met de nieuwe deal van apple met intel zal de os op een x86 processor draaien ipv de powerprocessoren van IBM. Nu hebben een aantal nerds de devloperversie van deze aangepaste Mac Os in het bezit gekregen en hebben dit op een intel systeem weten te booten.

Zal dit in de toekomst een uitkomst bieden voor degene die graag met logic willen werken maar geen Apple kunnen veroorloven? Ik denk het wel, uiteraard raakt hiermee wel het grootste voordeel van apple weg, namenlijk de stabiliteit. Maar dit zal misschien binnen de perken gehouden kunnen worden als men zich houdt aan bepaalde hardware, wat altijd nog goedkoper zal zijn dan een apple systeem.

bron: tweakers

1123750225.png

Voor mij in ieder geval rijkelijk te laat.
Ik ben net overgeschakeld van Logic naar Cubase en ben niet van plan om wéér veel geld te gaan uitgeven om terug Logic in huis te halen. Zelfs al was ik daar vroeger heel erg tevreden over.

Origineel geplaatst door hermax
Voor mij in ieder geval rijkelijk te laat.
Ik ben net overgeschakeld van Logic naar Cubase en ben niet van plan om wéér veel geld te gaan uitgeven om terug Logic in huis te halen. Zelfs al was ik daar vroeger heel erg tevreden over.

Kan ik me heel goed voorstellen, maar voor degene die zich vanuit een financieel oogpunt laten tegenhouden kan dit misschien wel een enorme uitkomst zijn. Als dit zonder veel problemen kan zal de verkoop van apple hardware misschien ook wle teruglopen wat weer er misschien voor zorgt dat ze goedkoper worden?

Ik snap niet waarom iedereen zo zit te jammeren over Logic. Zo'n geweldige sequencer is het nooit geweest. De interface is abominabel en het vreet geheugen. Cubase SX is vele malen beter... op 1 ding na: Logic had een veel flexibelere routing. Dat ze bij Steinberg nu niet snappen dat dat toch wel erg handig is.

heb ik dan gewoon het besturingssysteem van apple op mijn PC draaien ? ( OS X)
Of hoe moet ik dit zien ?

Re: Binnekort Logic op de pc?

Origineel geplaatst door m.u.f.f
Mac os op een x86

Met de nieuwe deal van apple met intel zal de os op een x86 processor draaien ipv de powerprocessoren van IBM. Nu hebben een aantal nerds de devloperversie van deze aangepaste Mac Os in het bezit gekregen en hebben dit op een intel systeem weten te booten.

Zal dit in de toekomst een uitkomst bieden voor degene die graag met logic willen werken maar geen Apple kunnen veroorloven? Ik denk het wel, uiteraard raakt hiermee wel het grootste voordeel van apple weg, namenlijk de stabiliteit. [/IMG]

Nog even iets anders: de stabiliteit komt niet door de processor, maar door het feit dat Apple voor 100% de samenwerkende componenten bepaalt in hun systemen.

Re: Re: Binnekort Logic op de pc?

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Nog even iets anders: de stabiliteit komt niet door de processor, maar door het feit dat Apple voor 100% de samenwerkende componenten bepaalt in hun systemen.

8o)

Maar dit zal misschien binnen de perken gehouden kunnen worden als men zich houdt aan bepaalde hardware

waar ik dus ook aangeef dat het de complete hardware is die stabiliteit garandeert, niet de processor (wat natuurlijk ook een gedeelte is van die hardware)

OSX op een niet Apple computer zal nooit worden ondersteund.
En aangezien Apple zelf ook Logic maakt zullen zij ook nooit Logic op een niet Apple ondersteunen.

Software draaien zonder officiele ondersteuning? Dan vraag je om moeilijkheden.

Om mee te spelen en uit te proberen OK, maar niet meer dan dat.

Origineel geplaatst door fuse
OSX op een niet Apple computer zal nooit worden ondersteund.
En aangezien Apple zelf ook Logic maakt zullen zij ook nooit Logic op een niet Apple ondersteunen.

Software draaien zonder officiele ondersteuning? Dan vraag je om moeilijkheden.

Om mee te spelen en uit te proberen OK, maar niet meer dan dat.

Vragen om moeilijkheden is niet echt de kwestie in deze, fuse, de kwestie was of het over niet al te lange tijd mogelijk is.

Als straks blijkt dat er veel vraag naar logic op de x86 is maar dat de g5 computer/kosten etc het probleem zijn, dan sluit ik niet uit dat ze logic dan ook voor de pc vrij geven.

En wat betreft die ondersteuning, ach ik denk dat een hele hoop mensen daar wel mee kunnen leven. Want degene die dat wel nodig hebben, hebben toch wel genoeg knaken voor een apple comp.

Dat ze Logic PC versies destijds hebben stopgezet is zowieso al ronduit schandalig. Het is wel te begrijpen dat ze toendertijd geen zin hadden om software te onderhouden voor een concurrend OS. Maar denk je nou echt dat Apple zich durft te wagen om hun software op niet Apple computers te laten draaien?

Het zou een waar godsgeschenk zijn om voor je IBM PC een alternatief OS dan Windows te hebben waar je sequencer software op zou kunnen draaien. Maar als Apple nee zegt dan is het ook nee.

Qua Logic denk ik toch wel dat ze het tov versie 5 zo drastisch herschreven hebben dat het lang niet meer zo makkelijk te porten is naar een Win32 versie. Als ze het toch hadden bijgehouden vanaf versie 5.8 zou het veel makkelijker geweest zijn. En dan nog al zou de vraag zo groot zijn, dan zou het antwoordt van Apple blijven: "Dan koop je maar een Apple"

Re: Binnekort Logic op de pc?

Zal dit in de toekomst een uitkomst bieden voor degene die graag met logic willen werken maar geen Apple kunnen veroorloven?

Zich geen Apple kunnen veroorloven? Dan heb je het toch enkel over de duurste PowerMacs? Vind je de MiniMac, iBook en iMac G5 echt zó onbetaalbaar duur tov vergelijkbare PC configuraties? Het is trouwens helemaal nog niet bewezen dat Logic stabiel zou draaien (if at all...) met een gehackte OS X op eender welke x86...

De redenering van gehackte OS X/Logic op een x86 kan je trouwens net zo goed omdraaien : je zult immers ook Windows kunnen draaien op een Mac. Dit is IMHO zelfs logischer dan een gehackte OS X op eender welke x86 kloon.

Wat zou je dan kiezen : de goedkoopste PC bak kopen bij je lokale PC boer met daarop Windows én dan een gehackte OS X + Logic proberen te installeren, of toch maar meteen een Mac kopen zodat je tenminste 100% zeker bent dat Logic behoorlijk draait + het bijkomende voordeel dat je Windows op een aparte boot partitie gaat kunnen installeren?

Origineel geplaatst door David
Zich geen Apple kunnen veroorloven? Dan heb je het toch enkel over de duurste PowerMacs? Vind je de MiniMac, iBook en iMac G5 echt zó onbetaalbaar duur tov vergelijkbare PC configuraties? Het is trouwens helemaal nog niet bewezen dat Logic stabiel zou draaien (if at all...) met een gehackte OS X op eender welke x86...

De redenering van gehackte OS X/Logic op een x86 kan je trouwens net zo goed omdraaien : je zult immers ook Windows kunnen draaien op een Mac. Dit is IMHO zelfs logischer dan een gehackte OS X op eender welke x86 kloon.

Wat zou je dan kiezen : de goedkoopste PC bak kopen bij je lokale PC boer met daarop Windows én dan een gehackte OS X + Logic proberen te installeren, of toch maar meteen een Mac kopen zodat je tenminste 100% zeker bent dat Logic behoorlijk draait + het bijkomende voordeel dat je Windows op een aparte boot partitie gaat kunnen installeren?

Is die minimac nou echt zwaar genoeg om een degelijke track op te fabriceren? Ik was in de veronderstelling dat deze te mager was.

Nogmaals, dit is alleen interessant voor mensen zoals ik, die eens willen proeven van andere software.

ps Ik ga geen systeem van > 1000 aanschaffen puur voor 1 software pakket die ik interessant vind.

Re: Re: Re: Binnekort Logic op de pc?

Re: Re: Re: Binnekort Logic op de pc?

Is die minimac nou echt zwaar genoeg om een degelijke track op te fabriceren? Ik was in de veronderstelling dat deze te mager was.

Klopt, MiniMac & iBook vallen nogal magertjes uit ; iMac G5 is al een stuk beter.

Nogmaals, dit is alleen interessant voor mensen zoals ik, die eens willen proeven van andere software.
ps Ik ga geen systeem van > 1000 aanschaffen puur voor 1 software pakket die ik interessant vind.

Proeven is je van harte gegund! Hoop dat het smaakt :biertje:

Als jij zo graag wil proeven dan kun je dit nu toch ook gewoon doen met versie 5.5.1 op een pc?

Mocht het je bevallen dan ben je misschien wel bereid om de bijkomende hoge kosten neer te tellen.

Er is sinds 5.5 veel veranderd maar in essentie en qua mogelijkheden kun je nog heel erg goed uit de voeten.
Zeker als het je alleen om proeven gaat.

Origineel geplaatst door Kat Yidaki

Dan zou ik wel eens willen weten welke componenten dat precies zijn, zodat ik een cloontje kan bouwen :D

Vind het wel knap dat mensen al voor er een officiele OSX release voor X86 is weten dat iets niet goed gaat draaien of vragen is om problemen.

Windows Vista draait in de beta versie ook nog niet echt lekker. Maar de final zal heus wel in orde zijn. Ik denk dat dit best kan gaan werken. Driversupport moet toch vanzelf komen als fabrikanten nog hardware willen verkopen voor OSX op X86.

Wacht het gewoon lekker af, misschien draait het wel super!

Er zal ook nooit een officiele OSX versie voor x86 worden vrijgegeven zonder de toevoeging van TPM beveiliging. Iets wat alleen een Apple systeem zal hebben.
Dat omzeilen is trouwens bijv in de US verboden. In Nederland (nog) niet.

Dat je het geld niet (over) hebt voor een Apple is helemaal niet erg, maar verwachten dat Apple software goed op een niet Apple computer gaat werken is bijzonder kortzichtig IMHO.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back