drum editor in cubase werkt niet met softsynths

dj sinn

Stamgast
als ik in cubase sl 3 de drum editor wil gebruiken voor bijvoorbeeld kontakt, werkt dat vaak niet terwijl die bij de korg legacy ms 20 wel werkt, de gewone editor met t pianootje werkt uiteraard wel. wat zou het kunnen zijn? een foute instelling in cubase? of moet ik een instelling in kontakt veranderen?

ehm, ja duidelijker voorbeeld, het inproggen van de tonen in de drumeditor met het befaamde stokje?? en als ik dus wat inklop, wat ik dus niet kan horen: en dan afspeel hoor ik ook niets, en als ik er dan een gewone editor van maak hoor ik de tonen bij het afspelen wel, snap ie?

ok, icoontjes zat ingedrukt, (ik neem aan in de editor??) maar niets werkt, alleen weer in de 'piano'editor, daar werkt t prima, iemand anders een idee??

teken een noot in de piano rol, sluit deze dan en open dan de drum editor. Kijk waar deze noot staat in de vorm van een drum hit, onder deze hit staat je sound......

Het makkelijkst is om en drum map te maken met de corresponderende noten op een volgorde en deze dan een naam geven.

je bent wel aan het forcen en erg ongeduldig ook totdat iemand jouw de juiste en erg correcte ten strengste tot in detail werkende oplossing geeft... misschien ook ff zelf nadenken dan toch?
dan gaan wij allemaal klappen als je het gevonden hebt! (want dat vinden wij dan heel goed van je) ;)

Origineel geplaatst door 6 trak
je bent wel aan het forcen en erg ongeduldig ook totdat iemand jouw de juiste en erg correcte ten strengste tot in detail werkende oplossing geeft... misschien ook ff zelf nadenken dan toch?
dan gaan wij allemaal klappen als je het gevonden hebt! (want dat vinden wij dan heel goed van je) ;)

Ja ik had nog een andere geniale, maar dan wordt ie denk ik woest.

toch even dan maar andere stokjes?! :D

Hey,

Als de Ms20 het wel doet en kontakt niet dan ligt het waarschijnlijk aan een van deze twee dingen:

1. Kontakt zelf. Heb je ooit kontakt kunnen bespelen? IS het programma net nieuw voor jou? Heb je de midi instellingen in kontakt zelf aangepast. Dit hoeft niet in de MS20 VST maar wel in Kontakt 2 (denk ook 1) als ik me niet vergis. Ergens bovenaan.

2. De in en outputs van je midi track voor Kontakt 2 in cubase. Of misschien de audio routing van de MS20 (naar welke output bus?).

Groetjes en succes!

Origineel geplaatst door 6 trak

nogmaals tja...

@ gremlin thanx!

Back