RS7000 en MPC1000 demo gevraagd!

Origineel geplaatst door Nolet
Pfffrrrrr....zelden zo'n stompzinnig commentaar op de RS7000 gelezen...
Neem nog een Breezer zou ik zeggen.

Ik wilde het wat genuanceerder houden maar dat is wel zo'n beetje wat ik ook bedoelde. Totaal verkeerde indruk van die machine!

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik wilde het wat genuanceerder houden maar dat is wel zo'n beetje wat ik ook bedoelde. Totaal verkeerde indruk van die machine!

"Kijk, de Access Virus is dus TYPISCH voor Hardtrance en Gabber, echt waar, maar de Nova en de ION zijn dus echt goed voor Hiphop en R&B"

Dat soort commentaren zijn het soort marketing-onzin wat getuigd van weinig inzicht...

"Kijk, de Access Virus is dus TYPISCH voor Hardtrance en Gabber, echt waar, maar de Nova en de ION zijn dus echt goed voor Hiphop en R&B"

Dat soort commentaren zijn het soort marketing-onzin wat getuigd van weinig inzicht...

haha....hou op. Ik heb die discussie ook al eens met enkele mensen gehouden. De virus werd inderdaad neergezet als een hard-house bak. In werkelijkheid hebben we het over een synth die vele verschillende sounds kan voortbrengen, alleen moet je er wel wat werk insteken (i.p.v. een preset laden en aan de cutoff draaien).

Helaas heersen er van deze misverstanden! Jammer....

Ehm, deze snap ik niet. Beide hebben samplers (toegegeven is de sampler in de Rs7000 minder snappy wat betreft sound) en beiden hebben goede sequencers aan boord (De rs7000 met grote waarschijnlijkheid toch net even wat beter).

Waarom de rs7000 voor 4-to-the-floor zou zijn volg ik niet. Juist door de goede sequencer is deze bak ideaal als sequencer voor Drum 'n Bass en Breakbeats (is tenminste mijn ervaring).

De Rs7000 is buiten dat ook nog eens erg fijn als hardware midi sequencer (de mpc 1000 vast ook hoor). Dus de beschrijving is een beetje minimaal. Ik denk in ieder geval zeker dat je de Rs7000 of mpc1000 als enige apparaat zou kunnen hebben. Als je dat niet kan mis je denk ik ook wat inventiviteit en improviserend vermogen (of je wilt gewoon niet met maar 1 machine werken). Maar in de tijd dat ik alleen nog een rm1x had maakte ik wel degelijk volledige nummers hoor.

Het is denk ik gewoon niet handig om te zeggen dat een machine geschikt is voor een bepaald soort muziek. Maar dat is misschien mijn mening.

Je begint met "ff grofweg" en dat is het denk ik ook wel. Heel erg grofweg.

My 0.02

Ik sluit me hier een beetje bij aan.. Ik ben niet op zoek naar 'grof weg' dingen.. Wat ze grof weg kunnen weet ik onderhand wel.. :) Het gaat mij om die paar specifieke dingen die ik eerder al noemde.. De RS-7000 is misschien wel meer dance gericht, maar dat komt dan door de geluiden die erin zitten.. Je zal er alles mee kunnen maken.. Met een MPC kan je ook alles maken.. Maar of ik het fijn vind werken is de vraag.. Ik hoor nu al een paar keer voorbij komen dat mensen snel hun ideeen kwijt kunnen in de RS7000 en dat vind ik een heel groot voordeel.. Als ik bij de MPC een ritme in m'n hoofd heb en ik moet stap voor stap m'n geluidjes invoeren omdat ik het niet live kan inspelen, ben ik steeds nog niet halverwegen en dan weet ik al niet meer hoe ik het bedoeld had.. Dus dat vind ik wel een belangrijk punt van de RS..

Tja sorry hoor, ik ook nog ff: Je bent wat je maakt, ( :confused: ) of euuh je maakt wat je bent. Ergo, de man achter de bak bepaald wat er voor n herrie uit komt, niet de bak zelf. Allerlei muziekgenres gaan toewijzen aan instrumenten is dus een beetje kort door de bocht enzo. Ik kan met een viool ook trance maken of met een elektrische gitaar gabber, of met een blokfluit breakbeat, maar jah...

En euh nog ff over die effecten, misschien lees ik die vorige berichten verkeerd hoor, maar volgens mij heb je gewoon 1 master fx en 3 sub-fx waarvan 1 multi-fx, 1 delay, en 1 reverb (sterker nog, ik weet het eigenlijk wel zeker!). Dit zijn gewoon sends waar je elk afzonderlijk geluid/spoor doorheen kan jagen. Je kan techisch gezien dus 3 verschillende effecten over een spoor heengooien (afgezien van de master dus). Deze 3 effecten zijn wel hetzelfde voor alle tracks. Als je dus op track 1 een multi-fx hebt zitten en vervolgens zet je track 2 ook op multi-fx, dan krijgt die hetzelfde effectje. Heel zwart wit gezien kan je dus niet elk geluid zn eigen effectje meegeven...

Ehm, deze snap ik niet. Beide hebben samplers (toegegeven is de sampler in de Rs7000 minder snappy wat betreft sound) en beiden hebben goede sequencers aan boord (De rs7000 met grote waarschijnlijkheid toch net even wat beter).

Waarom de rs7000 voor 4-to-the-floor zou zijn volg ik niet. Juist door de goede sequencer is deze bak ideaal als sequencer voor Drum 'n Bass en Breakbeats (is tenminste mijn ervaring).

De Rs7000 is buiten dat ook nog eens erg fijn als hardware midi sequencer (de mpc 1000 vast ook hoor). Dus de beschrijving is een beetje minimaal. Ik denk in ieder geval zeker dat je de Rs7000 of mpc1000 als enige apparaat zou kunnen hebben. Als je dat niet kan mis je denk ik ook wat inventiviteit en improviserend vermogen (of je wilt gewoon niet met maar 1 machine werken). Maar in de tijd dat ik alleen nog een rm1x had maakte ik wel degelijk volledige nummers hoor.

Het is denk ik gewoon niet handig om te zeggen dat een machine geschikt is voor een bepaald soort muziek. Maar dat is misschien mijn mening.

Je begint met "ff grofweg" en dat is het denk ik ook wel. Heel erg grofweg.

My 0.02

daarom zeg ik het ook "grofweg" want als je kijkt wie welke bakken waar voor gebruikt dan komen ze beide toch het meest bij de genoemde genres voor wat niet wil zeggen dat er niet wat ander mee kan.

Pfffrrrrr....zelden zo'n stompzinnig commentaar op de RS7000 gelezen...
Neem nog een Breezer zou ik zeggen.

zeg ben je achterlijk of zo ????????????????
ipv zelf een mening te geven loopt je ononderbouwd de boel hier te dissen, ff dimmen he vriend ga met mij geen ruzie maken.

daarom zeg ik het ook "grofweg" want als je kijkt wie welke bakken waar voor gebruikt dan komen ze beide toch het meest bij de genoemde genres voor wat niet wil zeggen dat er niet wat ander mee kan.

ik heb beide en maak op beide dnb en andere shit geen probleem maar als iemand een simpel advies vraagt en niets van beide weet dan wil ik hem dus aan het denken zetten "wat wil je er eigenlijk mee maken". Een mpc met de juiste hiphop samples gaat zwaar over een rs7000 heem anders had dre er natuurlijk allang een paar staan en waarom lopen al die dance gassie met een groovebox en geen mpc dan ?

we hebben het over drumbakken niet over synths en dan maak het wel uit wat je drums moeten doen en hoe straks je seq moet zijn en of je een appegio nodig hebt, nou in hiphop dus minder dan in dance en een mpc heeft geen appegio-tje, dus je praat weer poep man.
maar er zijn toch ook echt wel klassieke synths die erg voor electro geschikt zijn dus toch is het zo.

Origineel geplaatst door teknoudontknow
Ik sluit me hier een beetje bij aan.. Ik ben niet op zoek naar 'grof weg' dingen.. Wat ze grof weg kunnen weet ik onderhand wel.. :) Het gaat mij om die paar specifieke dingen die ik eerder al noemde.. De RS-7000 is misschien wel meer dance gericht, maar dat komt dan door de geluiden die erin zitten.. Je zal er alles mee kunnen maken.. Met een MPC kan je ook alles maken.. Maar of ik het fijn vind werken is de vraag.. Ik hoor nu al een paar keer voorbij komen dat mensen snel hun ideeen kwijt kunnen in de RS7000 en dat vind ik een heel groot voordeel.. Als ik bij de MPC een ritme in m'n hoofd heb en ik moet stap voor stap m'n geluidjes invoeren omdat ik het niet live kan inspelen, ben ik steeds nog niet halverwegen en dan weet ik al niet meer hoe ik het bedoeld had.. Dus dat vind ik wel een belangrijk punt van de RS..

kijk eens aan dan heb je toch nog iets aan mijn verhaal gehad, je haalt verschillende dingen aan die ik noemde.
je woont ver weg anders kon je wel een keer komen kijken.

Maar als ik dus m'n mpc hou, kan ik wel hip hop maken.. Het wordt me nu wel heel moeilijk gemaakt.. :dubbel:

helemaal niet man, ik heb mijn mpc ook laten staan, dance maken gaat veel te traag daar op maar breaks en hiphop gaat wel goed.
voor de house/dance die mijn maatje graag maakt heb ik die rs7000 gekocht lekker toch.
en voor lekker experimenteel en techno en minimal en electro heb ik een machinedrum.

kijk eens aan drie drumbakken voor drie verschillende stromingen waarvan acte.

Origineel geplaatst door Laurens O
En euh nog ff over die effecten, misschien lees ik die vorige berichten verkeerd hoor, maar volgens mij heb je gewoon 1 master fx en 3 sub-fx waarvan 1 multi-fx, 1 delay, en 1 reverb (sterker nog, ik weet het eigenlijk wel zeker!). Dit zijn gewoon sends waar je elk afzonderlijk geluid/spoor doorheen kan jagen. Je kan techisch gezien dus 3 verschillende effecten over een spoor heengooien (afgezien van de master dus). Deze 3 effecten zijn wel hetzelfde voor alle tracks. Als je dus op track 1 een multi-fx hebt zitten en vervolgens zet je track 2 ook op multi-fx, dan krijgt die hetzelfde effectje. Heel zwart wit gezien kan je dus niet elk geluid zn eigen effectje meegeven...

Dit maakt het me nog ff net iets duidelijker.. :) tnx voor je uitleg.. :)

Origineel geplaatst door Laurens O
Tja sorry hoor, ik ook nog ff: Je bent wat je maakt, ( :confused: ) of euuh je maakt wat je bent. Ergo, de man achter de bak bepaald wat er voor n herrie uit komt, niet de bak zelf. Allerlei muziekgenres gaan toewijzen aan instrumenten is dus een beetje kort door de bocht enzo. Ik kan met een viool ook trance maken of met een elektrische gitaar gabber, of met een blokfluit breakbeat, maar jah...

je hebt het over allerlei instrumenten en je noemt dan een viool, gitaar en blokfluit. Maar ik denk dat als drums de basis van je track vormen dat je dan wel degelijk een bepaalde bak bij een bepaal genre het beste uit de voeten komt. Kijk eens naar artiesten.
hoeveel hiphoppers gebruiken een mpc ?
hoeveel dance-gasten een groovebox ?
en hoeveel techno/acid/elctro lui een machinedrum ?
en dan niet over die paar zielige uitzonderingen beginnen het gaat nu ff om het gros.

Origineel geplaatst door peter2xl
helemaal niet man, ik heb mijn mpc ook laten staan, dance maken gaat veel te traag daar op maar breaks en hiphop gaat wel goed.
voor de house/dance die mijn maatje graag maakt heb ik die rs7000 gekocht lekker toch.
en voor lekker experimenteel en techno en minimal en electro heb ik een machinedrum.

kijk eens aan drie drumbakken voor drie verschillende stromingen waarvan acte.

Laten we het erbij houden dat iedereen daar zo z'n eigen ideeen over heeft.. ;) Maar ik denk inderdaad dat ik voor mijn stijl muziek beter een RS7000 kan hebben.. Omdat dat inderdaad handiger gaat waarschijnlijk.. Misschien had je het minder zwart/wit moeten formuleren.. Dan had je ook minder zwart/witte reacties gehad gok ik.. :)

Laten we het erbij houden dat iedereen daar zo z'n eigen ideeen over heeft.. ;) Maar ik denk inderdaad dat ik voor mijn stijl muziek beter een RS7000 kan hebben.. Omdat dat inderdaad handiger gaat waarschijnlijk.. Misschien had je het minder zwart/wit moeten formuleren.. Dan had je ook minder zwart/witte reacties gehad gok ik.. :)

ik heb met beide zo'n 2,5 jaar gewerkt en weet dus echt wel welke muziek je er het handigst op kunt maken en dat wil dus niet zeggen dat dat meteen de ENIGE muziek is die je ermee kunt maken.
gewoon allebei houden dan ben je wat flexibeler en aan elkaar gekoppeld werkt het ook prettig, mixertje er tussen en klaar is kees, laat ze maar eens tegen elkaar opboxen zou ik zeggen.

Origineel geplaatst door peter2xl
ik heb met beide zo'n 2,5 jaar gewerkt en weet dus echt wel welke muziek je er het handigst op kunt maken en dat wil dus niet zeggen dat dat meteen de ENIGE muziek is die je ermee kunt maken.
gewoon allebei houden dan ben je wat flexibeler en aan elkaar gekoppeld werkt het ook prettig, mixertje er tussen en klaar is kees, laat ze maar eens tegen elkaar opboxen zou ik zeggen.

Je weet welke muziek JIJ het makkelijkst op de machines maakt, zegt niets over de machines zelf. Ik kan met mijn machinedrum net zo makkelijk hip-hop beats maken als ik er dikke techno percussie uithaal.

De mpc is populair in de hip-hop scene omdat mensen bij het kopen van gear vaak een voorbeeld zoeken. Als een succesvolle artiest als dr. dre die bak gebruikt is men snel geneigd ook een mpc te kopen. Ik zag pasgeleden "MTV Cribs" met de Wu-Tang Clan en die hadden helemaal geen mpc in hun studio's staan. Waarom? Omdat vooral de nieuwere mpc's geen eigen sound hebben (maar juist erg neutraal klinken) en dus in principe door elke wilekeurige sampler/sequencer combi te vervangen zijn.

Ik ben een heftige tegenstander van krachttermen als "de perfecte hardhouse synth" of "de ultieme hip-hop bak" omdat dat soort uitlatingen gewoon nergens op slaan.

Je noemt het grofweg geven van dit soort antwoorden iemand helpen door het simpel te houden terwijl je eigenlijk juist verwarring zaait. Als je alleen maar had aangegeven dat jij de mpc het best vind voor hip-hop en de Rs7000 voor andere zaken dan hadden we deze discussie niet eens gehad.

Ik probeer zelf in ieder geval een advies te baseren op feiten en niet op persoonlijke smaak. Persoonlijke smaak is namelijk per persoon nogal verschillend. De een vind de Rs7000 een rampenbak en de MC909 super of andersom. Als je ergens mee hebt leren werken heb je gewoon snel de neiging dat het beste te vinden. Maar dat wil niet zeggen dat dat voor een ander hetzelfde is.

Je zegt het zelf al, hoeveel artiesten gebruiken een mpc voor hip-hop. Ongetwijfeld veel, maar ook veel andere weer niet maar daar hoor je natuurlijk niks over. Als 30% van de producers zo'n ding gebruikt heb je al een meerdereheid.

Hoeveel techno producers gebruiken een machinedrum. Minder dan je denkt vrees ik. Hoeveel dance-producers een grovebox: nog veel minder dan je zou verwachten (de Rs7000 is in mijn ogen overigens geen groovebox). (De term "groovebox" is sowieso al een heel vervelende).

Die paar zielige uitzonderingen waar je het over hebt begin ik niet eens over. Nogmaals, als jij van 30% van de hip-hop artiesten weet dat ze mpc gebruiken weet je dan ook wat de overige 70% gebruikt?

Goed voorbeeld is The Prodigy denk ik. Die gasten hebben echt alles gebruikt van Akai S serie samplers, Roland MC's, oude Boss Se70 effecten, Oberheims, loopsamplers en noem het maar op. geen touw aan vast te knopen.

teknoudontknow slaat zelf de spijker op zijn kop. Iedereen heeft er een ander idee over en iedereen zoekt iets anders in een stukje apparatuur. Zwart/witte reacties zijn dan ook vaak reacties waar vrij fel op wordt gereageerd. HEHE

Verder geen probleem natuurlijk, als het maar gezellig blijft! :D

Wat ik denk ik als feit kan aandragen over de Rs7000 vs de MPC1000 (misschien heb ik dit al in een eerder reply aangegeven) is dat de MPC wat helderder en cleaner klinkt dan de Rs7000 wat betreft sampling. Je hoort hier weleens mensen over klagen en inderdaad als je resampled moet je wat truukjes uithalen om de boel weer lekker hard te laten klinken. Maar ja, daar leer je wel mee werken.

Naar mijn mening wint de Rs7000 weer behoorlijk wat betreft sequencer en effecten. Dit is wel weer smaak gerelateerd natuurlijk. De velocity sensitive pads op de Rs7000 zijn een beetje onzin wat mij betreft. Je hebt bijna een hamer nodig om dat goed te kunnen gebruiken. Voor lekkere outboard processing is een expansion board wel een vereiste, da's wel weer jammer (Roland kon dat lekker afkijken en standaard in de MC909 zetten). Maar ja, zo is er altijd wel iets te verzinnen.

Ik ga weer eens stoppen voor ik last van RSI krijg! ;)

ja inderdaad de sound is belangrijk. maar als je nu de mpc 2000xl en de rs7000 tegenover elkaar zet qua sound? Wat klinkt dat het rauwste?

Mja rauw.. dat is wat je er zelf van maakt (open deur) De efx en de samplefreq bepalen als eerste de klank(rauwheid?) De RS heeft wel meer lofi/distortion efx naar mijn weten.. Maar goed, je kunt ook resamplen met efx tot je een ons weegt. Wat jij wil!

Het grootste voordeel van de RS7000 is de GROOVEGRID (en knoop dat maar in je oortjes :D). Behoeft geen verklaring..

R

Origineel geplaatst door Arv
Mja rauw.. dat is wat je er zelf van maakt (open deur) De efx en de samplefreq bepalen als eerste de klank(rauwheid?) De RS heeft wel meer lofi/distortion efx naar mijn weten.. Maar goed, je kunt ook resamplen met efx tot je een ons weegt. Wat jij wil!

Het grootste voordeel van de RS7000 is de GROOVEGRID (en knoop dat maar in je oortjes :D). Behoeft geen verklaring..

R

euhm, nu klink ik als een noob, maar verklaar toch eens? :) wat is die groovegrid?

Back