12 bit sampler

Origineel geplaatst door Hooihuis
Hoeft dat niet dan? Heb ik iets over het hoofd gezien? Enlighten me....

Sorry, ik was misschien wat onduidelijk, klopt wat je zegt ;)

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ja, die kopie van het frontpanel kan ik ook oproepen in de Mac....maar ik vind het niets toevoegen aan het frontpanel zelf eerlijk gezegd. Zowel bij de S6000 als de Z8 is dat zoals je weet afneembaar; wat valt er nog meer te wensen? Om met je muis moeilijk te doen terwijl de echte knoppen voor je neus liggen...liever niet!

Hihihihih, heerlijk!
Dat is het...de 950 met afneembaar front.:eureka:

zozo, leuk van die reacties allemaal. Jullie hebben me nu al overtuigd.:D
Ik denk dat ik inderdaad maar eens die sampler ga kopen en er eens mee ga experimenteren.
Moet ik nog ergens specifiek op letten in mijn zoektocht?

Ja check de uitgangen ervan
de draaiknoppen en het belangrijkste het schermpje (moet licht genoeg zijn etc)

Wat Grouphome al zegt, en check ook de floppydrive en kijk of de verkoper een handleiding heeft (anders wel te downloaden / kopieeren).

Probeer ook ergens wat floppy' s te scoren; geen idee eigenlijk of je daar makkelijk aan kan komen nog. Ik had geluk en kon van mijn werk een hele zooi oude meenemen.

ja dat was ik vergeten floppydrive
probeer daar terplaatse iets te samplen, neem bijv een dicman mee met kabels

Idd, het scherm (el-foil) wil na verloop van tijd minder gaan branden, dus display
is niet goed af te lezen (nieuwe is trouwens zo te fixen!).
Floppy drive checken- dus laden van samples en saven van samples.
Check hoeveel geheugenmodules erin zit, er kunnen maximaal 2 in.
Deze zijn later erg duur los te kopen.
Check de knoppen, dus moeten goed draaien en goed in te drukken zijn.

Verder is deze sampler heel robuust gebouwd qua case, ding weegt
ook redelijk wat in vergelijking met zijn grotere broers.
Oja, er moet een netsnoer bij zitten, er gaat geen driepolige eurostekker op,
maar 2 polig, checken dus.

Nummer 1: Floppy Drive
Nummer 2: Floppy Drive
Nummer 3: Floppy Drive

en dan de rest. Die floppy drives zijn NIET te vinden, de rest wel. Vrij makkelijk zelfs. 2-polig snoer bij Thomann (6 euro of zo), memory uitbreiding bij Akai (wel duur : iets van 150 euro, niet echt nodig als je begint), EL-foil zoals gezegd is ook te doen : drie tientjes bij www.midi-rakete.de . Outputs/inputs: checken (wriemelen), maar zijn ook vrij eenvoudig weer te solderen. Ding is gebouwd als een tank en weegt navenant (13 kilo, en dat voor 750 K geheugen: daar kan zelfs mijn brein tegenop!)

Stel ik nu een domme vraag als ik vraag waarom zo'n diskdrive zo moeilijk te vinden is? Zijn er niet veel akai samplers dus ook veel akai diskdrives?

het lastige van die drives is dat ze niet zo zijn als de standaart S1000 drive d8 ik
dr zijn een aantal sites die nog die drives verkopen

(omdat je meelbox vol was mike doe ik het maar hier)

Hey,
dat lijkt me dope!
kan wel adviseren etc

Helaas gaat meestal eerst de drive ter ziele. Dus er zijn Akai's met drives en Akai's zonder drives. Het heeft dan niet veel zin een in de ander over te zetten. De drives die te koop zijn kosten nogal eens net zoveel als een S950 met drive. Meer gericht op mensen die erg gehecht zijn aan hun oude beestje. Ik heb destijds veel gezocht en niks gevonden. Nu zal dat wel wat over mijn zoekcapaciteiten zeggen maar echt voor het oprapen liggen ze niet en op geen van de forums heb ik ooit iets concreets gevonden. Ook zoeken op type nummer levert niet veel op, het is BI (Before Internet).

Origineel geplaatst door Grouphome

(omdat je meelbox vol was mike doe ik het maar hier)

Hey,
dat lijkt me dope!
kan wel adviseren etc

Offtopic

:okdan:
Je kan weer mailen, ben even wezen vegen;)

Yep van mij ,echt een top ding hoor,

maar ik werk de laatste tijd veel met een akai s2800, zou hem ook wel willen ruilen tegen een vette knoppen synth

@cuba7000,
hoe kun je die verkopen
tis dat ik nu mn geld daar niet aan kan uitgeven anders had ik em gekocht
dit is gewoon een klassiek apparaat

Zowel bij de S6000 als de Z8 is dat zoals je weet afneembaar; wat valt er nog meer te wensen? Om met je muis moeilijk te doen terwijl de echte knoppen voor je neus liggen...liever niet!

En als je dan ook nog een keyboard hebt waar ie netjes op past... :luv:

Ik heb de computer niet binnen handbereik als ik achter m'n keyboard zit, en om nou op te gaan staan en een stukje te gaan lopen om op een virtuele frontpanel te gaan klikken... :D

Attachments

• akai_s3.jpg
    akai_s3.jpg
    40,8 KB · Bekeken: 133
ik vind dat soort test een beetje verradelijk
je weet niet op wat voor samplerate iets gesampled is etc
wel leuke informatie staat er bij

Back