electribe es-1 / esx electribe vraag

chielos

...
zijn de kaartjes die in de es-1 en de esx zitten compatible?
met andere woorden als ik een esx koop, kan ik dan alle samples en patterns die nu in mijn es-1 zitten overzetten?
dat zou de overstap in ieder geval wel een stuk makkelijker maken!

heb korg geloof ik ooit een mail gestuurd met deze vraag, wat ik me er nog van kan herinneren:
het kan wel, soort van maar het is een hoop gedoe!

ik denk dat je ghet best ook even korg een mail kan sturen.

cheers,
chielos

ps. ik heb ze uiteindelijk alle twee gehouden. zijn toch eigenlijk wel heel verschillende bakken!
en daarbij, voor een es-1 krijg je vandaag bijna niks meer....
succes!

Ik vreesde al zoiets. Je moet natuurlijk iets van timestretching gaan doen om van 32 kHz naar 44.1 KHz te gaan. Zou zoiets te automatiseren zijn? Toch gewoon een kwestie van omrekenen? Zijn er functies van de ES1 die beter/handiger zijn dan op z'n grotere broer?

nou ik mis eigenlijk alleen de delay die op alle eerste tribes zitten!

en hij klinkt toch..... anders.

nou niet helemaal, die buizen zijn wel degelijk voor de sound.
de led-jes die er achter zitten, die zijn voor de verlichting:D

Het enige dat ik weet is, als je een korg esx gebruikt het enorm lastig was om aan een sm - card te geraken, heb nu iemand gevonden waar ik een kaartje bij kon krijgen. Maar normaal moet de overdracht tussen es - 1 en esx dan wel gaan. En die "buizen" hebben wel degelijk een invloed op het geluid, je mag daar zeker van zijn. Alleen ik had meer verwacht van de Korg esx :(. Maar het is zeker geen slechte sampler, alleen als je gewoon bent om met software te werken en dan overgeschakeld naar een sampler zoals de korg, kom je wat bedrogen uit op de mogelijkheden. Maar wie verderdenkt lost dit probleem wel op. Het is zeker geen slechte aankoop, alleen moet je weten dat de mogelijkheden minder zijn dan samplersoftware.

ander vraagje

klopt het dat als je de stepsequencer gebruikt voor een ander apparaat dat ie niet echt strak is ? zag pas een matrix 6 die aan deze bak hing op youtube maar daar viel af en toe een nootje weg of werd dubbel getriggered ..

klopt het dat als je de stepsequencer gebruikt voor een ander apparaat dat ie niet echt strak is ? zag pas een matrix 6 die aan deze bak hing op youtube maar daar viel af en toe een nootje weg of werd dubbel getriggered ..

Nooit last van gehad. Deed er wel es een spd-s mee triggeren en tegelijk samplen. Zelfs een synth geen enkel probleem (al was dat wel beperkt)
Misschien dat dat meer de oorzaak van de matrix was?
:geslaagd:

Normaal gezien moet er zich met de korg esx geen problemen voordoen omtrent de vraag van MadR. Bij mij gaf het allesinds geen fouten, maar die problemen hebben zich al voorgedaan bij andere gebruikers, tevens werd dit gewijd aan de interne triggering van de Korg, maar met overleg van Korg meddewerkers, lag dit probleem niet bij de Korg zelf maar bij de andere gebruikte hardware en software. Dus dit bevestigde mijn controle bij mijn korg esx. En daarbij als je de sequencer gebruikt van Korg, gebruikt je die als mastersync, en de rest volgt wel, dus logisch nadenken brengt ons dit bij dat indien er een noot of tel te weinig wordt gespeeld, ligt dit aan de toegevoegde soft- of hardware.

Back