lofi geluidskaart ook goed ?

LastResort

dat was al zo........
Hallo,

Ik las laatst iets over het renderen van je track naar een wav. file. Klopt het dat als ik een bagger geluidskaart(wat ik dus in mijn laptop heb) het niet uit maakt voor het uiteindelijke resultaat na het renderen?

ik kan mijn settings namelijk zetten op:

32bit float 16.8
sync depth 256

Nu heb het niet over geluiden opnemen en afspelen met je shitkaart, das natuurlijk dan wel weer bagger, maar over het renderen.

Maakt nix uit...
Behalve dan dat je afluistering al slecht was en daardoor je mix misschien minder goed is...
Maar geen kwaliteitsverlies bij renderen iig.

Intern werkt dat ding digitaal dus je audio file wordt intern bewerkt.
Pas als je het geluid via de kaart gaat afspelen bepaald die kaart hoe het klinkt
doordat hij het van digitaal gaat omzetten naar analoog wat je convertors doen.

en als ik nou van een dvd opneem uit de dvd rom van de laptop, gebruikt deze dan alleen het digitale signaal? dus ook geen kwaliteitsverlies?

waar ben je exact bezorgd over?:D over ruis? Zelfs op goedkope kaarten zit weinig ruis. Gewoon een goede samplereet:D gebruiken.

waar ben je exact bezorgd over? over ruis? Zelfs op goedkope kaarten zit weinig ruis. Gewoon een goede samplereet gebruiken.

of ik voor goede opnames vanuit de dvdrom mijn goede geluidskaart moet gebruiken of, dat het net zo goed kan op mijn laptop.

denk niet dat er in mijn laptop een goede d/a convertor zit, ookal gebruikt ik een hoge samplerate

Samplerate alleen bepaald niet het geluid, het zijn vooral de convertors
die bepalend zijn.
die moeten stoeien met de datastroom.

de nieuwere cd rom en dvd spelers worden niet meer analoog op je geluids kaart aangesloten (kan nog wel met veel dvd spelers)

dus als jij je dvd afspeelt dan haalt de laptop de audio digitaal binnen en je neemt het digitaal op je krijgt pas kwaliteits verlies als je het digitaal opgenomen signaal of de dvd wordt omgezet door je geluidskaart naar analoog

dus als jij opneemt van je dvd in je laptop dan neem je digitaal op het wordt pas analoog als het je laptop uit gaat via je geluidskaart

Als je het niet goed kan horen, kan je het ook niet goed mixen.

Da's het enige nadeel wat je nu hebt.

nu dit topic toch die kant uitgaat:

ik zou graag serieus willen beginnen met muziekmaken op de pc.
reason 2.5 heb ik bijna in mijn bezit, en daarna zou ik aan een semi-pro geluidskaart en dito headphones willen raken...
nu is mijn vraag: welke van die twee zou ik best als eerste kopen?
met andere woorden: kun je het best zonder goede geluidskaart of zonder goede luisterapparatuur?
ter informatie: mijn geluidskaart heeft de kwaliteit van een creative soundblaster live, mijn headphones hebben de kwaliteit van oortjes voor je mp3-player die je aan 8 euro koopt in de winkel en voor de rest heb ik nog wat computerspeakertjes staan

Laatst gewijzigd:
Back