Grijze Farfisa knop

etaoin

Brodgar Tech
Onderstaande knop dus. Grootte van de basis is ongeveer 12,5 bij 17,5 mm wat zover ik gezien heb een standaardmaat is en in allerlei kleuren nieuw te koop, behalve grijs... Vintage Planet heeft een aantal grijze Yamaha-knoppen staan die misschien hetzelfde zijn (voor de SK-reeks). Iemand die weet hoe groot die zijn?

Attachments

• farfisa_knop.jpg
    farfisa_knop.jpg
    13,9 KB · Bekeken: 114
Farfisa Synth..

Farfisa Synth..

En?Hoe vordert de reparatie,krijg je er al wat uit?Zijn het niet dezelfde wipschakelaars als op de mono/poly?:okdan:
Mischien leuk er tzt een threadje over te starten.Ik zou het leuk vinden als mensen hun reparatieervaringen wilden delen..:eureka:
Succes ermee!!:okdan:

Re: Farfisa Synth..

Re: Farfisa Synth..

En?Hoe vordert de reparatie,krijg je er al wat uit?

Ik kon gelukkig een service manual vinden (lees: kopen voor $40, maar ja, zonder is helemaal niet te doen bij dit ding...)

Poly en string-sectie doen het inmiddels weer, zij het vooralsnog op een externe voeding (totdat ik de juiste onderdelen in huis heb).

Mono-sectie geeft ook geluid maar wel nog in allerlei bizarre toonhoogtes. Maar ik weet wat er mee mis is. Een van de comparators in de (krankzinnig complexe) DCO is overleden. Om de een of andere reden zitten er 74C85's in en niet de 40085 die er origineel in zouden moeten zitten. En die 74C85's kunnen de voedingsspanning die erop staat helemaal niet aan. Vervangende chips zijn onderweg.

En voor de "brill" functie heb ik een nieuw gloeilampje nodig (12V 3W -- iemand?) want op die voedingstak stond -20V ipv de -12V die erop hoort te staan.

Verder zaten er nog wat draadjes los.

Zijn het niet dezelfde wipschakelaars als op de mono/poly?

Nee, die van de M/P zijn ietsje langer. Ik heb bij Conrad een zwarte (met LED) gevonden van (als het goed is) exact de juiste afmetingen. Maar origineel grijs is natuurlijk mooier...

Re: Re: Farfisa Synth..

Re: Re: Farfisa Synth..

Nee, die van de M/P zijn ietsje langer. Ik heb bij Conrad een zwarte (met LED) gevonden van (als het goed is) exact de juiste afmetingen. Maar origineel grijs is natuurlijk mooier...

Duh. Lengte en breedte kloppen ongeveer, maar hij is veel hoger :D
Nouja, hij doet het in ieder geval (incl. de LED). Die kleine witte knop die erin zat deed niks namelijk.

Inmiddels zijn de 74C85's eruit en zitten er 4585's in. De cascading daarvan bleek ietsje anders te werken dan van de 40085's die erin horen te zitten, maar da's ook opgelost en dus doet het mono deel het nu ook.

Nu alleen nog het lampje van de touch control en even schoonmaken.

misschien een lompe opmerking, maar waarom spuit/verf je je knoppen niet gewoon grijs als ze verder de juiste afmetingen hebben? :)

Origineel geplaatst door Phony
misschien een lompe opmerking, maar waarom spuit/verf je je knoppen niet gewoon grijs als ze verder de juiste afmetingen hebben? :)

Dat gaat een optie zijn zodra ik er eentje vindt die echt net zo groot is. Die van Conrad bleek dus hoger dan de originele knoppen.

mooi werk hoor..

mooi werk hoor..

Kun je niet een mp3 tje posten alsie af is,ik ben wel benieuwd..
Veel plezier ermee,nu heb je een uniek beestje in huis...:okdan:

klinkt lekker hoor!

klinkt lekker hoor!

:okdan:
mooie strings..!!dat wist ik wel..
gefeliciteerd..mooi gedaan..!!:halleluja

Back