hierbij richt ik mij tot ...

Origineel geplaatst door waxx
de beste live electronische dancesets zijn die waarbij de synth's en de drum door een sequencer worden gespeeld, en de 'muzikanten' de met de filters en de mixdown staan te klooien.

agreed, en dat lijkt me ook een normale manier van werken...

maar de prodigy die een ganse indrukwekkende setup opstelt en dan cd'tjes speelt, dat is bulshit.

ik zou niet inzien waarom niet? al was het maar gemakshalve...
die indruk had ik in alle geval heel erg en toen'k m'n metgezellen d'rvan op de hoogte bracht, gaven ze me nog gelijk ook...
het enige wat de synthheerser van dienst deed was telkens naar links lopen en doen alsof hij ergens aan draaide, en hop weer terug achter die twee schermen...

tsjah, je gelooft me of niet natuurlijk, ik zeg alleen maar wat'k gezien en gehoord heb...

m.r.t.

Tja, met een sequencer erbij wordt het ook al snel playback en een elektro-muzikant met een octopus kruisen is ook al zoiets... ons electronisch orgel heeft wel een punt wat dat betreft.

Het stramien van dat als je op het podium staat alles ook live moet doen is al lang en breed voorbij, jazz en klassiek uitgezonderd op die regel.

Ik heb het wel eens vaker gezegd hiero: als je je ergert aan dit soort dingen ga dan vooral niet kijken, elektronische muziek is nu eenmaal vooral playback. De artiest in kwestie staat er vooral om het publiek te vermaken en niet om de gemiddelde hobby muzikant te pleasen met bepaalde skills die alleen te doen zijn in een stabiele studio. Degene die hierover moanen hebben meestal nog nooit zelf iets live gedaan.

just my€ 0.2

Gewoon niet zo moeilijk doen.
Als je het ruk vond OK.
Maar niet zo lopen miepen hier.
Als je de sfeer wilt verpesten ga je maar ergens anders trollen.

Origineel geplaatst door fuse

dat valt toch wel mee?

Bij een live show gaat het m.i. om de act, de show, de interactie met het publiek, dat soort dingen. Dat is op dat moment wat mij betreft belangrijker dan of het gespeelde wel of niet live is. Ik als knoppenhobbyist zie natuurlijk liever een batterij synths, en iemand die daar tussenin topsport aan het bedrijven is, maarja, ik denk dat de andere 20.000 daar niet zo'n boodschap aan hebben.

Ik zie bijvoorbeeld Britney Spears liever dansen en playbacken, dan stilstaan en zingen (zet sowieso het geluid uit als het ff kan ;)), en soms is beide gewoon niet mogelijk tegelijkertijd.

ik vind het altijd een sellout als een dikke vette drumcomputer wordt vervangen door een live drummer omdat dat "echter" eruit ziet..het klinkt alleen ineens helemaal niet electronisch meer.... blijkt dat veel electronische acts toch nog denken/vinden dat electronica inferieur is aan echte mensen ofzo

Gewoon niet zo moeilijk doen.
Als je het ruk vond OK.
Maar niet zo lopen miepen hier.

Fuse, we hebben reeds voldoende moderators. :eureka:

Origineel geplaatst door Ethereal
Als je dat tempo speelt dat in de metal gewoonlijk is is het onmogelijk omdat met hetzelfde volume te doen als dat je dat op rustige tempo's zou doen.. Ook de topdrummers kunnen dat niet omdat het gewoon godsonmogelijk is...
Heb je nou wel m'n tweede zin gelezen? Zoals gezegd: topdrummers als Donati, Collaiuta, Mangini en Bozzio kunnen dat wel degelijk. Het is wel een kwestie van goed oefenen, natuurlijk. Luister maar 'ns naar een nummer als Dog Boots van Planet X met Virgil Donati achter de kit: 3+ min. achter elkaar 16'n in de bass drum (met doubles) op kwart = 190 (live soms zelfs 200!), helemaal acoustisch ingespeeld, zonder triggers. Live houdt-ie het dus ook prima vol, zonder moeilijk te kijken omdat het pijn doet -waarschijnlijk niet, nl.

maar dat wil nog niet zeggen dat íedereen dat kan, het is volgens mij nl. best een lastige techniek. Soms maak je nou eenmaal muziek die je live niet (helemaal) kan spelen.

Wat dat betreft: heb je de Red hot Chilli Peppers ooit live gezien? Nou, dan heb ik liever dat ze playbacken hoor.....

Origineel geplaatst door Meinte37
Heb je nou wel m'n tweede zin gelezen? Zoals gezegd: topdrummers als Donati, Collaiuta, Mangini en Bozzio kunnen dat wel degelijk. Het is wel een kwestie van goed oefenen, natuurlijk.

200BPM is ook niet echt ubersnel als je veel naar metal luistert... En daar had je het over... En ook zij kunnen dat niet.
Luister eens de nieuwe cd van Nile... Ook die topdrummers (die overigens geweldig zijn hoor, daar niet van..) redden dat niet om dat op vol volume te brengen zonder triggers..

re

re

8D dudes de ritmes van de prodigy zijn negen van de tien keer gesampled vanuit ingespeelde drums .
en ik speel al 13 jaar drums en kan jilted generation en fat of the land gewoon mee drummen zonder probleem.
dus wat ik al zei ze kunnen het live makkelijk doen maaar ze vinden zich er gewoon te goed voor, de leuter likkers.
dus fuck it voor mij zijn zij de slechtste live act van de eeuw ik bedoel zelfs britney spears is beter dan wat hun doen,
ik bedoel ze heeft een band achter zich staan die haar shit gewoon rete strak speelt en als ik de prodigy zou zijn dan had ik er alles aan gedaan om er een echte super liveact van te maken .
heb ze nou drie keer gezien en heb zoveel grote dingen gehoord van ja vette act cool nou echt niet dus .
(ik bedoel je gaat toch niet een beetje loos alles door elkaar doen en dan ook nog is uit de maat zingen).
ik ga maar stoppen want anders blijf ik door gaan.
ik blijf erbij en iedereen die zegt dat t niet uit maakt wat een band live doet kan echt letterlijk aan me leuter likken !
ik vind dat erg belangrijk including show alles wie faked is een fag en wil op ze rug geld verdienen ,
laat je zelf dan gewoon nemen voor vijf euro a pop hehehehe tjebbestorm :yamaha: :yamaha: :yamaha:

Waarom die obessie met leuters?
Gewoon niet zo leuteren kerel.
Je lijkt wel een k-leuter. :P

Waarom die obessie met leuters?
Gewoon niet zo leuteren kerel.
Je lijkt wel een k-leuter. :P

:dubbel:

trouwens, die Spears heb ik nog nooit kunnen betrappen op live zingen :engel:
maar ja, ik zet dus altijd het geluid uit... 8o)

Gast... Sorry, maar wat wil je nou? Verwacht je the Prodigy met een 40-koppige band op het podium? Met alle respect hoor, maar dit is een electronische band, die dus met electronica het podium op komt... Een drummer pakt gewoon niet zoveel punch als zo'n dikke prodigy-breakbeat! Die gasten maken gewoon een dikke sound met analoge synths, breakbeats, etc, en dat trek je gewoon niet uit een basgitaar en een drumstel. Punt.

Ben ik dan de enige die dit juist wil zien? Ik wil dikke electronica op het podium! Knallen met die handel...

En voor een gelikte leuter moet je toch echt een ander forum gaan bezoeken :frons:

hehehehe

hehehehe

kom op nou zeg !.Wat lopen jullie eigenlijk te verdedigen .kan je niet tegen het feit dat ik mijn mening gewoon geef en t bij sta ,door te zeggen dat elke act van de prodigy at least van de afgelopen vijf jaar gewoon kut is!
ook al is het elektronisch .
het punt is dat ze t wel live kunnen en ik denk dat je drummers onderschat mijn vriend.
ken je VAN HALEN ken je peter erskine of elk andere drummer.
trouwens nooit gehoord van een elektronische drumstel zoals de v drum heb je er ooit op gespeelt ?
ik wel. weet je wat je daar allemaal mee kan doen daar kun je in je eentje achter gaan zitten en die hele shit van de prodigy mee triggeren dus wat kan niet live ?
ik vind dat elektronica een extensie is van de mens om hun bij te staan een strakker en onmogelijk lijkende act te kunnen presenteren .
niet om het af tedraaien op een computer , een nep drummer op t podium te zetten(met echte drumkit)terwijl die in geen enkele song gehoord wordt.
sorry dan moeten ze hun act beter uitdenken en kijken wat de mogelijkheden zijn
ik zou namelijk twee elektronische drumkits neerzetten met twee vette drummers erachter
een gast op de synths en die twee lijpoos op de voorgrond ik denk dat dat een groot deel van de live act op zal vangen .
en loop niet zo te zeuren :
ik wil dikke elektronica op t podium zien, dude ze staan met een laptop op het podium .
vind jij dat nou echte elektronica ?
sorry maar ik niet ! ik weet niet wat jij liever ziet maar ik wel en daar gaat dit gesprek over NI !!!!!! tjebbestorm 8D 8D 8D :yamaha: :yamaha: :yamaha: :yamaha: :yamaha: drink een :mega: en denk er nog eens over na

Re: hehehehe

Re: hehehehe

Origineel geplaatst door tjebbestorm

het punt is dat ze t wel live kunnen en ik denk dat je drummers onderschat mijn vriend.
ken je VAN HALEN ken je peter erskine of elk andere drummer.
trouwens nooit gehoord van een elektronische drumstel zoals de v drum heb je er ooit op gespeelt ?
ik wel. weet je wat je daar allemaal mee kan doen daar kun je in je eentje achter gaan zitten en die hele shit van de prodigy mee triggeren dus wat kan niet live ?

Nee ik onderschat drummers niet. Ik drum zelf al 15 jaar en de nummers van The Prodigy zijn nou niet verschrikkelijk ingewikkeld, dat kan mn broertje ook nog drummen. Het gaat erom: ik WIL bij the Prodigy geen drummer zien! Ik wil dikke Prodigy-breaks, geen drummer. Ze kunnen inderdaad het drumstel triggeren, de samples van de tracks onder de kit hangen en live gaan drummen.. Maar dan nog wordt het nooit zo vet en strak als in de originele tracks. Punt.
Ze brengen de nummers zoals ze gemaakt zijn: electronisch. Of ze er een vette show omheen bouwen weet ik niet, maar het gaat in deze discussie om de muziek. Mee eens, het is leuker als er wat te zien valt op het podium.. Vuurwerk, danseressen, etc..

Origineel geplaatst door tjebbestorm

en loop niet zo te zeuren :
ik wil dikke elektronica op t podium zien, dude ze staan met een laptop op het podium .
vind jij dat nou echte elektronica ?
sorry maar ik niet !

Ik zeur niet. Dank je. Ik weet niet hoor, maar ik heb toch een aantal foto's van the Prodigy op Lowlands gezien, en als ik met die apparatuur in mijn rugzak naar school moet dan komt het met mijn rug niet goed. Dat was niet alleen een laptop.

ik heb the prodigy één keer live gezien en eerlijk gezegd zal 't me gigantisch aan m'n reet roesten wat er nou live was en wat niet, ik vond t fantastisch...keiharde breaks door de zaal, de hele menigte uit z'n dak, een fantastische ervaring...en idd stond er wat meer dan een laptop, maarja ik zag amper wat want ik stond helemaal achteraan...lekker belangrijk, ik heb echt genoten :)

Back