[Track] Oxygene Part V examen

jgeers01

Analogue Age
In navolging van part IV leg ik bij dezen ook graag part V aan u voor... Een bijzondere track van de heer Jarre waarvan ik tot voor kort niet wist dat ook hier de Eminent aan ten grondslag lag. Voeg daar een flanger aan toe en voila! Vergezeld met een paar virtuele plugjes hierbij mijn poging tot...

Oxygene Part V

:mega:

Last edited by a moderator:
:halleluja

een haast vlekkeloze reproductie van 1 van mijn favoeriete jarre stukjes.

dus ook dat komt weer uit een 310 dus. heeft jarre ook dit muziekje van iemand geleend trouwens?

Hey, gaaf...
Wist niet dat dit ook een 310 was... gewoon het orgel, niet de strings, en dan met een sloot Orbitone tremolo?
(gaarne de precieze settings, ook! :D)

Origineel geplaatst door Hanz
Hey, gaaf...
Wist niet dat dit ook een 310 was... gewoon het orgel, niet de strings, en dan met een sloot Orbitone tremolo?
(gaarne de precieze settings, ook! :D)

Ik wist dat 'ie ging komen ;)
Upper klavier: Salicional 8'
Lower manual: Tibia 8' over Orbitone
pedaal: subbass 16'

Instellingen (Nuendo/Cubase) flanger (alhoewel er vermoedelijk idd een EH Electric Mistress pedaaltje is gebruikt):
Feedback: 93%
Delay: 63ms
Depth: 70%
StereoBasis: 38%
Shape sync: 9
Rate: 0,1Hz

Origineel geplaatst door VanHeckis
heeft jarre ook dit muziekje van iemand geleend trouwens?
Niet dat ik weet. Het valt me wel steeds meer op dat de man ten tijde erg goed heeft nagedacht over timing e.d. Hij zal toch een metronoom oid gebruikt hebben om strak in te kunnen spelen... Ook goede opnamespulletjes ontbraken hem niet; de flanger produceert zoveel harmonischen dat dit zonder correctie tot problemen zou leiden...

Mooi, nice, cool etc enz.

Zeer eminent gedaan. (duh) 8D

Kom je niet in de verleiding om het nu te gaan remixen?
Zou ik wel hebben i.e.g.

Origineel geplaatst door jgeers01

Niet dat ik weet. Het valt me wel steeds meer op dat de man ten tijde erg goed heeft nagedacht over timing e.d. Hij zal toch een metronoom oid gebruikt hebben om strak in te kunnen spelen......

Metronoom? Hoezo? Had ie toen nog geen cubase dan?

Origineel geplaatst door ka2
Metronoom? Hoezo? Had ie toen nog geen cubase dan?

Nee geloof van niet... Oxygene is van 1976. Cubase is dacht ik als 1e voor de Atari gemaakt. En dat is ongeveer 1985/6 geweest. (Corrigeer me ff als het anders is) Maar hij zal ongetwijfeld andere trucs hebben gehad om strak te spelen

De analoge selfgebouwde sequencers van Michel Geiss misschien?

(tsk, you guys never read album sleevenotes? :D )

Al 's bij Mercurey gekeken?
Die hebben zich als levensdoel gesteld om Jarre muziek zo nauwkeurig mogelijk na te maken :)

Origineel geplaatst door TanTaRa
De analoge selfgebouwde sequencers van Michel Geiss misschien?

(tsk, you guys never read album sleevenotes? :D )

Ja, maar het lijkt me sterk dat daaraan de Eminent was gekoppeld, om technische redenen (zie ook Eminent midificatie).
Ik denk dus eerder de VCS of ARP.

En die sleevenotes, die heb ik vroeger letterlijk opgevroten... lucide fantasieeen over apparaten als de "Garfield Dr. Click".
Goh, dat moest echt wat bijzonders wezen! Bleek het later gewoon een extreem saai sync apparaat te zijn.
En 75% van Oxygene Equinoxe komt uit de Eminent! :D

Zie natuurlijk ook dé definitieve Jarre gear list, compleet met audio voorbeelden op http://www.jarrography.free.fr/jarre_studio.php
Vind de RMI harmonic synthesizer & keyboard computer echt om van te smullen!

Origineel geplaatst door Hanz
Zie natuurlijk ook dé definitieve Jarre gear list, compleet met audio voorbeelden op http://www.jarrography.free.fr/jarre_studio.php
Hé cool, deze had ik nog nooit gezien!
Ben toch wel een Jarre fan (met mate), maar dit is leuk.

Er wordt op die site een Elka X705 genoemd, waarvan een mooi exemplaar te koop staat op Speurders, op 't moment.
Link naar de advertentie, als hij (nog) werkt.

Als ik de geldpest had, ging ik ervoor! :D

Oh, er staat ook een Eminent 310 Unique op Speurders. Nou, nou... zou 't Jarre zelf zijn?! 8o)

Laatst gewijzigd:
Mooie cover hoor...bijna niet van echt te onderscheiden :halleluja
Zou toch wel mooi zijn als die Fransynthoos weer eens zulke meesterwerkjes neer zou zetten..
Is toch dé muziek die mijn interesse opwekte destijds...

Ja, de Geiss Rythmi drumcomputer
Geiss%20Rythmi%20Computer%20Drumcomputer.jpg

De Geiss DigiSequencer
geiss_digisequencer.jpg

En dan natuurlijk nog een aantal LAG isntrumenten.

Ik zat deze week nog te denken. Wanneer komt Jgeers met een nieuwe track...

En warempel. Ik heb deze hele track gemist van je. INderdaad ook 1 van mijn favorieten.

Prachtig gedaan. Echt heel knap.:halleluja Niks anders over zeggen.

Je vroeg je af wat je allemaal nog uit de 310 gaat halen.... Wij ook.. succes!:)...
Ik vind het nu dan ook weer tijd voor een nieuwe "eigen" track van je... hehe::D

ps: Ik ben trouwens benieuwd in hoeverre de strings uit de 2000 hetzelfde zullen zijn als uit de 310. Ik neem aan dat het hetzelfde component is?:) In ieder geval ga ik alles lekker software matig door de fx halen.. Ik heb er al zin in.
( als ie gelijk bespeelbaar is dan)

Back