CLAVIA G2 CREATIES (part 1)

Toch een opmerking...
Ik weet dat je toestemming aan Clavia gevraagd hebt, maar is het gebruik van de NordModular G2 Demo, meegeleverd of gedownload, ook geen aankoop argument voor jouw uitgave Soundlab? Clavia heeft de software er niet voor gemaakt. Het ging hen om promotie van de G2 en die is niet meer verkrijgbaar. Nogmaals, ik heb hier geen bezwaar tegen, maar het verkoopt Soundlab wel wat eenvoudiger. De koper hoeft geen dure synth aan te schaffen of software te kraken ;) Soundlab houdt misschien de tweede hands prijzen voor de G2 wat hoger...

Wout

Off Topic:
Voor alle bijgeleverde software heb ik schriftelijk toestemming gevraagd en gekregen om deze op mn SoundLab cd mee te leveren. In mn dankwoord(begin SoundLab) worden deze bedrijven ook keurig genoemd. Dat ik de G2 gebruik om dingen uit te leggen is omdat ik hun tool fantastisch vind. Maar het is wat kortzichtig om mn e-book alleen voor de G2 te beschouwen(zie mn blogspot link). Het is een reference manual voor veel systemen(hard/software) als je de vertaalslag maakt. Wat ik dus niet gedaan heb, is het pch archief erop zetten en zodoende te verspreiden, dat is tegen de regels van E-M in. Dus de software op mn SL cd is in concent met de software makers.
Met een gratis Moog Modular systeem erbij geleverd werden de verzendkosten wat hoog ;)
Ik ben dan ook enorm blij dat je geen bezwaar hebt tegen het gebruik van de G2Demo software.
Zonder deze hadden waarschijnlijk een aantal mensen ook deze draad niet kunnen volgen. Clavia...BRAVO!

On topic:
so let's talk pch's here.

Laatst gewijzigd:
Een granulaire E.G.:

Attachments

• Roland Kuit Granular env.jpg
    Roland Kuit Granular env.jpg
    87 KB · Bekeken: 104
  • Granular env.pch2
    1,6 KB · Bekeken: 117
...NordModular G2 Demo....
helaas krijg ik deze niet (meer) aan de praat op mijn laptop (win vista), ik krijg een 'not enough memory' melding als ik de audio/midi probeer in te stellen...

@Teluur, ik had(en sommige Win7gebruikers ook) het zelfde probleem. Heb er lang mee geworsteld vanwege dat memory problem. Het bleek de audio driver te zijn. Die moet je updaten. Mocht dat helemaal niet lukken, dat kan je Asio4free downloaden en installen(gratis).

Zie dit topic nu pas. Denk dat ik na dit weekend wel kan bijdragen aan dit topic :) Zondag bukweer=patches maken.

Net een patch gemaakt waarmee ik het leadgeluid van dit nummer probeer na te bootsen. Simpele patch, heb alleen wat kennis van substractieve synthese. Ga me deze winter verdiepen in mijn nieuwe G2 :) Geluid komt op bij 0.40

Attachments

• Goof Oaklander.pch2
    1,7 KB · Bekeken: 125
Laatst gewijzigd:
Hai Goof,
Leuk dat je er bent met je nieuwe G2. Congrats, een waanzinnige bak.
Kleine opmerking. De Reverb module is stereo, waarom maak je hem mono door de 2 output signalen samen te brengen in een 2x in mono mixer? Wanneer het om het volume gaat kan de de volume knop gebruiken boven in je editor. Just a thought.

Weer wat geleerd! Had niet door dat het een mono mixer was. Heb je een pb gestuurd over soundlab. Lijkt me een mooi winter project!

:okdan:
Ik heb 5 veranderingen aan je patch gedaan (gewoon om je wat ideetjes te geven):
1 De reverb op stereo
2 Osc B1 rectstreeks in het filter
3 Osc A1 door de EnvADSR 1 en in fe FM input van Osc B1
4 De FMlin pot velocity gevoelig gemaakt.
5 De EnvADSR2 heb ik in de regelbare input van het filter gezet.
Klinkt totaal niet zoals eerst, maar is wel ok. Ik heb alleen de demo versie, dus er moet nog wel een en ander getweekt worden aan de morph waarden.

Attachments

• Goof Oaklander.pch2
    1,6 KB · Bekeken: 105
Back