XP > Zipdisk > MPC3000

kaihugo

Stamgast
Hai, ten eerste spijt het me alvast als dit antwoord al ergens op dit forum staat, maar ik heb alles wat ik van dit forum kon vinden geprobeerd maar het lukt me echt niet, ben echt een enorme NOOB met samplers!

Nu mijn situatie; ik heb

-een MPC3000 met een externe SCSI Zip drive (100 MB)
-een Windows XP PC met USB Zip drive (100MB)

hoe kan ik zorgen dat ik samples of wat dan ook óp de zipdrive zet vanaf de PC en dan de samples laadt in mijn MPC via de scsi zipdrive? Het maakt me niks uit in welke omgeving (dus via een programma of via de gewone windowsstructuur), als ik maar iets over kan zetten. Via een diskette samples overschepen lukt nog wel, maar via de zip wil het me maar niet lukken.

Alvast bedankt!

Kai

met chickensys moet het willen

er is een free edition

http://www.chickensys.com/

werkt wel erg omslachtig vindt ik zelf

als iemand anders een beter alternatief heeft hoor ik het ook graag

ik gebruik zelf recycle om de samples in de sampler te stoppen en dan van de sampler naar een drive saven
beetje omslachtig ook maar heb nog geen betere oplossing gevonden

Bedankt, ik ga hem uit proberen, en ik zal wel zeggen of dit een beetje werkt voor me. Zoals anoniempje al zegt, als mensen meer suggesties hebben, hoor ik het graag en dan probeer ik die ook even uit. (Zou helemaal fijn zijn als je direct in de windows omgeving je zip disks kan lezen, 'i'll keep my fingers crossed')

Kai

mpc

mpc

Ik heb het destijds opgelost als volgt:
installeer w95 op fat16 partitie (laatste versie heeft ook usb ondersteuning).
scsi kaart in pc, en drivers installeren.
scsi zip drive aan mpc, via mpc zip formatteren.
scsi zip aanluiten op scsi kaart, en voila. Schuiven met samples.

Volgens mij werkt bovenstaande alleen als er een windows install is op een fat16 partitie. Alles boven w98 is of fat32 of ntfs. Het zou volgens mij ook met win98 moeten kunnen, mits deze is geinstalleerd op een fat16 partitie.

Succes,

Jos

Jah dat programma ken ik maar het probleem is dat ik dat heel lang geleden eens geprobeerd had, had laten liggen en nu kan ik het dus niet meer openen voordat ik 30 dollar neerleg. Dus áls het kan, ook een gratis programma :)

En tjah, als je zegt dat het werkt wil ik ook desnoods 30 dollars dokken....(als jij zegt dat het goed werkt.. :))

Kai

Hmmm, en translator wil ook niet werken. Kijk stel ik heb een serietje .snd files. Deze wil ik gewoon op een zip disk zetten, hoe moet dat in dit programma? Of bedoel je dus echt dat je een virtuele drive aanmaakte die je dan laadt vanuit recycle? En dan omzet naar Akai ofzo? Tjee, das dan wel omslachtig. Zoals eerder gevraagd, is er nog een andere manier?? (gratis..)

Kai

Mmmm, na een goeie, lange zoektocht op google, MPC forums etc, kom ik toch echt tot de conclusie dat MPCEditor echt goed werkt in dit geval en dat er echt geen gratis programma is hiervoor, behalve dan WIN 98/95 op een andere partitie installeren en dan steeds daarvandaan opstarten om wat samples te uploaden, maar dat gaat me toch echt wat ver. Als mensen nog goede tips hebben:

*bring it on*

Back