Lelijkste synth hard/software

ik stem op de Korg Prophecy (foto staat op pagina 1). microKorg vind ik er best cool uitzien eigenlijk, lekkere jaren 80 speelgoed look.

Huh? de Andromeda is juist een van mijn mooiste synths... ik vind de meeste ontwerpen van die meneer maar zo-zo maar de A6 is IMHO bijzonder goed geslaagd. Mooi EN functioneel

Maar goed... "de gustibus non est disputandum"

ik heb altijd geleerd, of toch minstens 1 keer:
"de gustibus et coloribus non disputandum est"
(tong-uit-je-muil-smiley)

Keytek modules

Keytek modules

Ik had er twee, ze zijn aan een verzamelaar gekocht. Om te zien zijn ze beide lelijk. De Keytek CTS-1000 G is behalve lelijk ook vreselijk in de geluiden. De piano is klinkt alles behalve piano en de orgelgeluiden waren niet om aan te horen.
53654737-keytek-cts-1000-g.jpg

Het gekke is dat de Keytek CTS-5000 R wel weer goed (vind ik dan) klinkt. Mooie elektrische pianogeluiden. Vooral de bas heb ik veel gebruikt.

keytek-cts-5000r.jpg

Al die voornamelijk freeware plugins, die misschien best handig zijn maar eruit zien alsof ze met Bureau accessoires/Paint getekend zijn... Daar kan ik dus om die reden ook niet mee werken.

De voor het oog meest prettige plugins vind ik die van D16 en de mooiste hardware synth... de Andromeda.

GEM PK4900

GEM PK4900

Dit was mijn eerste 'echte' synth (alhoewel het meer op een orgeltje lijkt).

Daarna kon het alleen maar beter worden :)

Attachments

• pk4900.jpg
    pk4900.jpg
    70,1 KB · Bekeken: 125
Die lijkt wel op een Eminent String Synthesizer ;-)
Lelijk vind ik m niet hoor.

Die Keytek machines zijn zeker heel lelijk! Wie dat bedacht heeft, moet wel heel ingewikkeld denken!

Die lijkt wel op een Eminent String Synthesizer ;-)
Lelijk vind ik m niet hoor.

Die Keytek machines zijn zeker heel lelijk! Wie dat bedacht heeft, moet wel heel ingewikkeld denken!

En nu het mooiste: Keytek is van origine Italiaans. Dus echt Italiaans design. Wat mij betreft heeft het ontwerp meer weg van een Oost-Duitse bunker :)

Lijkt verdomme wel alsof ik LSD op heb:

KREATEscreenshot.JPG

1246451589_hypnotoad.gif

ff skuppen aangezien de mooiste topic er ook weer is :D

Laatst gewijzigd:
Yamaha YS-100/200 foei en foei lelijk :D en dan nog maar te zwijgen over de sound die dat ding voort brengt ;)

Ja op de internet plaatjes maar in het echt valt het reuze mee 8) vorige week die van Phochos overgenomen gister de hele dag sounds/synthdemos opgenomen + hot pix staan hier http://www.legowelt.org uiterst angstwekkende evil synthesizer qua geluid (in de positieve zins des woords :koffie:)

Mooie stukken met de YS100, Smackos. Zie dat ie goed besteed is aan je.

En ik zie dat je Casio CZ230S het nu ook helemaal goed doet.:D

Back