iem. ervaring met Bias Peak

zakki

Ingeburgerd
Beste mensen,

Heeft iemand enige ervaring met Bias Peak 4, Dit mac programma is heeft uitgebreide mogelijkheden zowel voor het opnemen als na het opnemen.

Mijn situatie :

Ik heb een opname gedaan van 2u20min. saven en afspelen in bv. Itunes geen probleem !
Maar als ik de file terug open in bias Peak speelt de opname aan een dubbel tempo ! Ik begrijp niet waarom deze zo versnelt speelt, bijgevolg kan ik mijn file ook niet cutten. Dat wat de bedoeling is.

Weet iemand welke functie ik nodig heb om deze file aan het originele tempo af te spelen of waar ik dit kan regelen in het softwarepakket ?

Vriendelijk bdankt alvast,

Groetjes

Re: iem. ervaring met Bias Peak

Origineel geplaatst door zakki
Heeft iemand enige ervaring met Bias Peak 4, Dit mac programma is heeft uitgebreide mogelijkheden zowel voor het opnemen als na het opnemen.
Nee.
Maar als ik de file terug open in bias Peak speelt de opname aan een dubbel tempo ! Ik begrijp niet waarom deze zo versnelt speelt, bijgevolg kan ik mijn file ook niet cutten. Dat wat de bedoeling is.
Ik denk dat je moet zoeken naar wat de ingestelde samplefrequentie is voor dat bestand en in welke frequentie je op dat moment werkt. Dus, 44khz, 16 bit, of misschien 96khz 24 bit - daar kunnen dergelijke verschuivingen mee optreden, omdat als je een file van 44k uitleest als 96 hij de helft van de bitjes mist.

Zoals ik al zei ken ik Bias niet, maar Soundforge is ongeveer het equivalent, en daar heb ik dat ook eens mee gehad :).

Back