Review minimoog vs voyager

Kijk, dat willen we lezen! Dank voor de tip. :)

Leuke review ja. Maar ik ga niet volledig akkoord. Een voyager klinkt toch echt anders dan een model D. Over het verschil tussen de oscillatoren zegt hij heel weinig, terwijl die van de voyager toch veel stabieler zijn (lees: verschillend klinken) dan die van het model D.

Maar da's slechts muggenzifterij, het zijn twee mooie synthesizers. 8)

mooie uitleg van een kenner. De klank is dat eveneens ma ik zou het verschil niet kunnen horen tussen D en Voyager omdak geen van de twee heb :)
Maar als electronisch muziekmaker is en blijft het imo toch een beetje een "ik heb het gemaakt en nu kan er een voyager af" hebbeding object.

t'kan een investering zijn voor sommigen, maar dan toch geen die wat opbrengt de dag van vandaag ;)
maar zo is dat met veel dingen niet in't leven...(een nieuwe auto kost ook veel geld)

ieder zijn plezier :biertje:

Origineel geplaatst door sander
Eigelijk trekt de Voyager mij helemaal niet. Geef mij maar zo'n echte Minimoog.

heb je het artikeltje wel gelezen ? ;)

Wat ik zelf merk is echt de floating van de osc en filter en dat is veel minder is dan bij de voyager......
Ik heb zelf een voyager gehad maar weer verkocht voor een echt mini. Die mini trekt mij meer aan dan als een voyager.

ps. en je moet rekening houden dat elke mini weer anders klinkt natuurlijk.

Origineel geplaatst door dione
heb je het artikeltje wel gelezen ? ;)

Gedeeltelijk, maar dat kan me niks schelen. Ik hecht alleen waarde aan oude spullen.
Zo'n splinternieuw apparaat doet mij echt helemaal niks. Vindt em ook geeneens mooi.

Origineel geplaatst door sander
Gedeeltelijk, maar dat kan me niks schelen. Ik hecht alleen waarde aan oude spullen.
Zo'n splinternieuw apparaat doet mij echt helemaal niks. Vindt em ook geeneens mooi.

ik heb de RME....en die is echt veel mooier als de oude Minimoog....met z'n blauwe backlit panel...:D

Origineel geplaatst door dione
ik heb de RME....en die is echt veel mooier als de oude Minimoog....met z'n blauwe backlit panel...:D

Yeah :L Nog 2 nachtjes slapen en dan heb ik eindelijk m'n nieuwe slaapkamer verlichting :D

ja en vannacht kon ik niet slapen van de honger
en gisteren kon ik niet eten van de grote vaak....:confused:

Origineel geplaatst door Prophet
ja en vannacht kon ik niet slapen van de honger
en gisteren kon ik niet eten van de grote vaak....:confused:

Ik leef met je mee.

Tsja, als men het nog niet eens kon worden over de klanken van de D's met verschillende serienummers zal een volgende model wel helemaaaaaal niet aanslaan.

Maar wat heb je nou aan een monofone synth? Je hebt gvd 10 vingers! (De meeste dan he.) :W

fuse zal eens ergens niet op posten ...

Heeft iemand de Voyager al eens naast een Source gehad?

ik heb zowel de mini, source als memorymoog (patsen;) en je hoort een duidelijk verschil tussen deze bakken. Ze hebben allemaal een eigen karaktar. Mini is zonder twijfel het vetst! Een mooie ronde volle klank -> never heard before. Ideaal voor basjes, gewoon ongelooflijk lekker. De klank van de source is dunner maar ook zeer direct, compact en in your fase. Ook ideaal voor karakter funkleadjes + soundfx (xtra = syncen van oscs -> heeft er wel maar twee -> zeer stabiel) De klank van de memorymoog leunt het dichts aan bij de source. Is dus duidelijk minder vet (lees warm) dan de mini, maar is xtremer dan de source.

Toen ik op een voyager speelde, had ik de indruk dat hij minder warm klonk dan de minimoog D. Hij heeft een niet te miskennen moog sound, maar komt naar mijn gevoel eerder richting memorymoog qua klankkleur. Heb hem wel getest in een muziekzaak, dus heb ze niet naast elkaar gehoord -> maar ik denk dat ik er niet ver langs zit.

@Rockwel:

ja als er mensen zijn die deftig 'be-mooged' zijn dan ben je er wel bij zo te horen.

Ik kan je wel geloven wat je daar zegt..

Maar eigenlijk, kan je ooit iets twee keer hetzelfde laten klinken als men wat veranderd in het circuit? (met het oog op modernisering)

Back