arturia cs80v 1.5

Origineel geplaatst door dione
ja...maar dat ging over de Minimoog,niet over de CS80...
das waar
maar dat was in de gehele serie gedaan
dus hopelijk is het bij de cs80 net zo goed als bij de minimoog gedaan
anders is het nummertje beetje nepperij

Origineel geplaatst door Hanz
Zoals VanHeckis in een andere thread al aangaf, zaten er een boel slordigheidsfouten in de eerste versies - misschien dat die nu ook zijn opgelost?

nou ik heb een kwartiertje op v1.5 gespeeld en het wat ik merkte is dat ze eindelijk iets aan de initial pitch bend gedaan hebben. een hele verbetering maar het komt nog totaal niet in de buurt van de echte cs80.

verder merkte ik op dat ik na 15 minuten nog steeds de ringmodulator niet aan de praat kreeg (terwijl die zgn verbeterd zou moeten zijn), misschien dat ik iets heb gemist in deze qua instellingen maar wanneer dat zou zijn dan slaat dat helemaal nergens op. net zo onzinnig als het is om een aan/uit schakelaar met instellier voor de ambitus (bereik) van de ribbon controller kunt instellen. dat is net als wat Hanz inderdaad eerder zei: ze hebben veel te veel onnodige extra onzin erbij gedaan. iedere knop op de cs80 (of cs60/50 etc) is aanwezig voor 1 taak en dat is wat deze synths tot performance symths maakt. je weet waar je aan toe bent als je al spelende iets impulsief wil veranderen en het lijkt me heel vervelend als je en noot wilt afbuigen er niets gebeurt omdat je een knopje bent vergeten in te druikken.

De algehele klank van 1.5 is er wat mij betreft niet op vooruit gegaan. ik heb in ieder geval veel meer moeite gehad om geeikte Vangelis sounds na te bootsen met v1.5 dan eerdere. geen idee wat er aan de hand is maar ik geloof dat ze het weer nodig vonden om een extra zaagtand toe te voegen of zoiets.

Wat zou een CS80 gelijkende controller toch fijn zijn, zoals bij de MS20. Ik vraag me geregeld af waarom het er nog niet is. Ik kan me voorstellen dat het een boost aan softsynths geeft (ook voor de Arp2600, MiniMoog, enz). Maar dan wel een controller die zowel kan staan als in een rack past. Zoiets als wat Korg met de Radias bedacht...
:engel:

Attachments

• CS80v-control.jpg
    CS80v-control.jpg
    51,7 KB · Bekeken: 88
Back