update ervaring sp808?

Scienti-Fx

Ingeburgerd
hallo mensen..

ik vroeg mij af of iemand hier op dit mooie forum ervaring heeft met het updaten van een originele sp808 naar de sp808Ex.
ik ben zelf in het bezit van een oude sp808 en heb verschillende keren geprobeerd de sofware op dat ding te updaten,
dit zou dan via midi moeten gaan... met een apart programmaatje (allemaal aanwezig op de roland site) alleen op de een of andere manier wil het maar niet werken

eerst had ik de update geprobeerd met de normale joystick poort met midi kabel eraan dit bleek niet te werken ( gebeld met de roland helpdesk die zeiden dat zo'n joystick poort de midi files wellicht niet aankan..)
daarna geprobeerd bij een vriend van mij in een studio met echte midi interface.. werkte ook niet..
bij toeval daarna een m-audio audiophile usb aangeschaft die ook midi in en out beschikt... werkte ook niet.. de pad indicater knipperde wel bij het afspelen van de midi files maar op de display gebeurde niets..

is er mischien iemand die dit updaten eerder heeft gedaan en mij wellicht tips hierover kan geven??

bij voorbaat dank.. greetz Scientifx

Is het niet zo dat je die update via je zip moet inladen ?

Maurice

heb er ook een gehad nl. je kunt trouwens dan ook een 250 zipdrive gebruiken ipv de standaard 100

Origineel geplaatst door maurice
Is het niet zo dat je die update via je zip moet inladen ?

Maurice

heb er ook een gehad nl. je kunt trouwens dan ook een 250 zipdrive gebruiken ipv de standaard 100

dat van die zips wist ik ook idd.. dat is ook mogelijk om de updaten via de zipdrive alleen weet ik niet wat er dan op die zip schijf moet staan.. ik kon wel een diskette opsturen naar belgie (helpdesk) maar das ook zon gedoe.. als het eigenlijk ook gewoon moet gaan.

er bestaat een sp808 forum, met hele verhalen over de update dus even zoeken zou ik
zeggen. Ik was er zelf ook lid van maar weet echt niet meer hoe hij heet helaas..

Succes..

Trouwens ik heb destijds speciaal een externezipdrive gekocht de firewire zipdrive 750!
die leest en schrijft ook de 250 schijven en is super compact en portable...(heb ik nog liggen)
dus ... ;-)

thnx ik hoop dat ik dat forum kan vinden...

ik heb geen firewire dus helaas sorry

bedankt voor de tip

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een SP808 heb gehad maar ik heb hem toen geupdate door een lege zip 100 disc in een SP808ex van een muziekzaak te stoppen.

http://www.angelfire.com/ca/wicket/tipsandtricks.htm

SAVE OperatingSystem WITH ZIPDISK

IMPORTANT! Remember to format a ZIP disk to store backup on before
saving-it will not give you the option!!
1)Power off.
2)Push 1/[5] + CLEAR below
LOCATOR at same time.
3)Switch Power On.
4)"SAVESYSPROG insert disk" is
displayed.
5)Insert New SP-808 Zip disk.

This can be used to copy the operating system from a 808EX, and to update the original SP-808.

Use the tip below to install your OS via Zipdisk.

UPDATE AT YOUR OWN RISK!!! ROLAND DOES NOT SUPPORT THIS!!!!!

UPDATE OS WITH ZIP DISK

1)Power Off
2)Push and hold the buttons: [STATUS (TRACK SELECT)]+[EFFECTS (BAL/EQ/FX)] above
Track B at same time.
3)Switch Power On
4)"ZIP DISK UPDATE insert system disk" will be displayed.
5)Insert system disk (Use this to update your 808 operating system to an EX operating system)

UPDATE AT YOUR OWN RISK!!! ROLAND DOES NOT SUPPORT THIS!!!!!

DIt werkte bij mij uitstekend.

het is gelukt... heb vandaag met de helpdesk gebeld en die hebben de juiste bestanden gemaild...

toch bedank voor de nuttige informatie kan weer een tijdje lezen op het forum van de 808

dusja :slotje: ??

Back