[IDM/Glitch]King Billy

kratarknathrak

All hail the dark lord!
Hallo, ik ben kratarknathrak en ik doe autechre na.

Flink even in de abstracte beats geknipt en geplakt, veel effecten, en daar lukraak wat akkoorden overheen gegooid. Volgens mij is het nu wel IDM!

http://www.tproe.com/kingbilly.mp3

Ik wil niet lullig doen, maar dan vind ik Cryogenian toch meer IDM :D

Ach ja, f*ck em all, wat maakt het uit welk hokkie anderen je muziek
in proppen!

Mvg.

CoolRunning

hmm...hier zit echt compleet geen logica in:P maar dat was natuurlijk je bedoeling:)

wel een opmerking als je echt muziek wil maken zoals autechre: dit komt aardig in de buurt, maar ik denk dat je op een andere manier orde in de chaos brengt dan autechre...jij brengt (vooral) afwisseling in de manier waarop je abstracte beats en akkoorden over elkaar plakt(door weglaten en toevoegen)... voor zover ik iets ken van autechre blijft hij meestal heel lang evenveel akkoorden en beats over elkaar plakken, maar brengt hij heel veel afwisseling in de beats zelf...dat miste ik een beetje bij jou

ik denk ook dat het daardoor is dat ik vind dat autechre altijd lijkt alsof hij heel goed weet waar hij heen wil, bij jou likt het echt gewoon maar lukraak

Ik wil geen muziek maken zoals Autechre, de opmerking was meer grappend bedoeld omdat de beats er wel op lijken. Mijn vorige track was overigens "lukraker". Maar deze is drukker, dus klinkt lukraker. Overigens heb ik geen problemen met "lukraak". Dat is juist wat ik wil bereiken, want dat vind ik leuk.

Nogal ironisch, maar mij deed de plaat meteen aan autechre denken. :D Zeg maar rond midden jaren negentig met platen als Amber, Tri Repetae en Garbage. Dat moet je opvatten als een compliment, want ik dat waren de hoogdagen van ze als je mij vraagt. Jouw track is lekker spacy met mooie pads en onrustige ritmiek die voor spanning zorgt. Ik vind het zeker geslaagd.

Hier past een mooie breakbeat bij die helemaal versnitzelt wordt.

Back