Welk distortion pedaal?

Aaaaaah sweet sweet Darkstep Drum 'n Bass. HEERLIJK! Die gore synthlines doen het hem he. Ik denk alleen dat je dit niet altijd in de hoek van distortion moet zoeken hoor.

Vaak zit er natuurlijk wel wat distortion over maar heb ook wel wat dingen gelezen over truuks zonder distortion.

Er is ergens een forum met een speciaal stuk over dit soort muziek waar ze ook specifiek op dit soort synthsounds ingaan. Zal eens kijken of ik dat nog kan vinden.

Wat je ook kunt doen is Ed Rush & Optical of Bad Company (of welke DarkStep DnB artiesten dan ook) gewoon eens mailen. Dat soort gasten zijn vaak helemaal niet zo moeilijk wat betreft tips and tricks.

btw mag deze topic naar effects
ik was nog niet wakker 8)

btw zie je mij al dj fresh (bad company) mailen? die heeft het vast druk genoeg
ik heb trouwens nog wat videos van oa hem in zn studio
geen pedaal te bekennen
allemaal rackzooi ofo digitaal :stupid

en dat forum dat je bedoeld is zeker http://www.dnbforum.nl/ ?
http://www.dogsonacid.com/ is een engelstalige site voor dnbheads

Laatst gewijzigd:
Pendulum [en Fresh ja] zijn 100% digitaal. Ze hebben voor dat album slechts ernaast een Distressor gebruikt. Je hoort het ook wel, ze hebben een zeer overprocessed digitale sound [niet negatief bedoeld]. Maar veel van de genoemde sounds zijn inderdaad niet zo distorted. Dat geluid uit "Reece" (wat een tegenvaller tov van hun eerdere werk vind ik dat trouwens) van Ed Rush & Optical haal je zo clean uit bv. een Virus. Sterker nog, klinkt een beetje als die standaard Absynth "Dnb Junkie" preset. :erm:

dus als ik een virus koop en een behringer distressor (die behringer hoorde ik al meer vallen in de chatbox) kan ik het ook?

waarom zijn er dan nog van die dure dingen als buizen distortions (racked) voor 2000 euro?

Nee juist niet. Het gaan hier niet om het kookgerei, maar om de kok. :)
[Haha, Behringer Distressor. Laat de makers dat maar niet horen.]

Als je zo'n standaard sound uit "Reece" nog niet kan maken, moet je gewoon nog wat klooien met je VSTi's. De basis ervan is twee oscillators (meestal saw) zwaar detunen. In die Terminal clip hoor je verder nog wat keyboard -> modulatie en een flanger om het geluid wat meer movement te geven.

Niet echt dark en brak ge-eqd, maar dit komt uit een Virus: Virus clip
Zit alleen wat ingebouwde distortion en desk overdrive op. Maar VSTi's zoals Albino of Z3ta+ zijn ook erg goed voor dit soort geluiden.

Mocht je ooit nog voor een distortion pedaal willen gaan, er zijn 2 dingen waar je op moet letten:

Check eerst of het een digtaal pedaal is, de meeste digitale distortion/overdrives gaan helemaal nergens over, bv dit van digitech. Daarnaast is het handig om te checken hoeveel noise het ding geeft, sommige pedaaltjes kan je beter achter een noise gate zetten.

Ik heb laast de russiche big muff gekocht voor 49,- bij feedback. En die bevalt prima, maar je kan het beste zelf bij feedback er een zooi gaan testen achter een drum computer ofzo.

ow bedankt
plaatselijk stonden er 2 verschillende boss Overdrive of distortion pedalen tegen een laag bedrag
tevens zijn de behringer pedalen hiero verkrijgbaar

het is dus allemaal digitale dist.
digitech pedalen zijn crap???

en is de distortion op een novation a station wat? aangezien ik deze in bruikleen kan krijgen :o:

Origineel geplaatst door Ramoonus
btw mag deze topic naar effects
ik was nog niet wakker 8)

btw zie je mij al dj fresh (bad company) mailen? die heeft het vast druk genoeg
ik heb trouwens nog wat videos van oa hem in zn studio
geen pedaal te bekennen
allemaal rackzooi ofo digitaal :stupid

en dat forum dat je bedoeld is zeker http://www.dnbforum.nl/ ?
http://www.dogsonacid.com/ is een engelstalige site voor dnbheads

Die fora bedoelde ik inderdaad. en die gasten mailen hoef je echt niet te laten hoor. heb het zelf ook regelmatig gedaan en je krijgt echt wel antwoord (bij de 1 sneller dan de andere). Als je het maar bij vragen naar tips houd en geen hele songs gaat lospeuteren, hehe.

Ik heb zo wel uitgevonden hoe een bepaalde "sound" werd behaald.

Die DnB synthlines zijn volgens mij allemaal VA. heb nog nooit een Analoge bak zien staan in een DnB setup.

Maar ik begrijp dat je die mooie scheurende basses zoekt. Die zijn inderdaad erg vet en ik vind de echt dikke vaak ook alleen bij toeval (een meestal met m'n Virus C op de 1 of andere manier).

ik hoorde het al van andere
een virus

ik bekijk wel ff distressor en O/D topics

ik vind wel dat er een slotje op mag
:slotje:

Die Digitech pedaaltjes zijn idd niet echt denderend, Proco heeft heerlijke pedaaltjes.. Wil/kan je iets meer besteden, dan kan je ook voor een Rocktron 19" effect gaan, of een Line6 Basspod XT.

Er zitten veel cabinet/amp modellers, fuzzjes, overdiives en disto's in... ik heb dan wel de voorkeur een noisegate erachter te gooien en niet de (vaak meegeleverde) interne ngates. Ik vind ze 9 v/d 10x te beperkt.

Je moet gewooon eens op Ebay kijken, ik koop veel pedaaltjes via daaro, vaak voor 15 à 20 €urie, de Disto's van Danelectro zijn ook wel grappig... en 2de hands 19" Boss GL-100's zie je er ook geregeld voorbij komen (die kan behoorlijk smerig)

carnivore jij weet als geen ander hoeveel ik te besteden heb; weinig

distortions doe ik op dit moment dmv gratis VSTs
en de kwaliteit daarvan is helaas crap
ik zoek gewoon iets goedkoops en beters
met een groot freq. bereik

Origineel geplaatst door Ramoonus
carnivore jij weet als geen ander hoeveel ik te besteden heb; weinig

distortions doe ik op dit moment dmv gratis VSTs
en de kwaliteit daarvan is helaas crap
ik zoek gewoon iets goedkoops en beters
met een groot freq. bereik

Daarom zeg ik EBAY.... ik kocht die 19 " GL-100 daar voor 30 euro.... een GX-700 voor 43 euro

en dan een hele zwik Boss, danelectro, Ibanez en DOD pedaaltjes varierend tussen de 10 en 28 €urie

Happy |Hunting:eureka:

Origineel geplaatst door Carnivore
Behringer Disto's klinken alleraardigst... je moet alleen niet met in kisten gestoken maatje 45 over die dingen gaan wandelen, daar kunnen ze niet tegen.
ik heb maat 46
behringer valt dus af ;)

je kan ze tog ook in je hand leggen ipv op de grond? gewoon indrukken

Back