[909 in External Instrument Mode]

Cisco

advancedtechnoresearch
Hey!

Ik vroeg mij af... Wie hiero gebruikt z'n 909 ook in external instrument mode?!
Ik maak al een lange tijd gebruik van deze functie, en ik moet zeggen dat me dat echt super bevalt!
Simpel "jammen" met je 909!!! Wat wil je nog meer? :D

Heeft iemand misschien nog Tips & Tricks m.b.t deze functie? :D

greetz,

Cis

Ja ik gebruik hem ook in external instrument mode
werkt echt super swingt de pan uit!!

Laat die tips & tricks maar komen:) :)

Nou idd... Ext inst mode klinkt simpel?
Maar ik denk dat menig producer de kunst van het "jammen" nog niet heeft geprobeerd!!!
Go Ahead! Give it a try!!! :P

Ik als niet 909 gebruiker vraag me af wat de external instrument mode is. Worden de stepbuttons dan triggers of zo?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik als niet 909 gebruiker vraag me af wat de external instrument mode is. Worden de stepbuttons dan triggers of zo?

De 909 heeft, naast de stepsequenser voor de drumgeluiden, ook nog 16 midi noten die gestepsequensed kunnen worden.

De accent en de shuffle van die external instruments sequenser werken bij mijn 909 wel!!! :D

De 909 is een hele leuke bak.

:mega:

Origineel geplaatst door Patat Met
De 909 heeft, naast de stepsequenser voor de drumgeluiden, ook nog 16 midi noten die gestepsequensed kunnen worden.

De accent en de shuffle van die external instruments sequenser werken bij mijn 909 wel!!! :D

Owke, doidelijk!

wacht even, dit is helemaal nieuw voor me. ik heb net de manual erbij gepakt, maar ik snap er nog helemaal geen reet van. je kan dus een een externe synth triggeren vanuit de 909 ? ik zie bij mn nordrack wel midi binnenkomen (ledje) maar ik hoor helemaal nix...

mm je hebt volgens mij 2 accenten .. per note en nog een keer over de hele groove
voor de hele groove kan je boven aan een potmeter draaien maar die heeft volgens mij bij ext inst geen nut ..

Je moet eerst de 909 en de Nordlead op hetzelfde midi kanaal zetten: In track play mode "puch/hold" je last step.
Nu kan je met de step knoppen het midi kanaal instellen. Staat standaard op 11.

ok, ik doe het anders?! maar als het werkt? dan werkt het toch...
het is iig een erg muzikale functie! ik gooi er werkelijk alles doorheen!
lekker freaken... :verkoght:

Origineel geplaatst door Cisco
ok, ik doe het anders?! maar als het werkt? dan werkt het toch...
het is iig een erg muzikale functie! ik gooi er werkelijk alles doorheen!
lekker freaken... :verkoght:

reaktor/battery/kontakt etc... :P

Origineel geplaatst door bikkel
Kun je dat tegelijk met de eigen sounds doen?

Ja, het is me eens gelukt! Ga het even verder uitchecken...

Origineel geplaatst door MadR
mm je hebt volgens mij 2 accenten .. per note en nog een keer over de hele groove
voor de hele groove kan je boven aan een potmeter draaien maar die heeft volgens mij bij ext inst geen nut ..

Bij mijn 909 doet de ext istr accent het wel. Zonder accent velo=64 max accent velo=127
Je moet natuurlijk wel de externe accent track programeren.

Anyway ik hoop dat het je nu wel lukt want das een leuke functie.

Bij mijn 909 doet de ext istr accent het wel. Zonder accent velo=64 max accent velo=127
Je moet natuurlijk wel de externe accent track programeren.

Anyway ik hoop dat het je nu wel lukt want das een leuke functie.

nogmaals .. de tr909 heeft 2 accenten ! de ene werkt idd met ext. inst. .. das gewoon de note accent
maar ik weet toch bijna zeker dat die groove accenten niet werken .. waarmee je elk geluidje op het zelfde tijdstip een accent geeft ipv alleen 1 geluidje ..

voor dat accent kan je de hardheid ook instellen met een draaiknopje in het linksmidden van de tr 909 ..

dus als je note accent het doen is het leuk maar kan je geen swing maken alla de 909 welke volgens mij gebruikt maakt van 2 accenten .. ( wat ook logischer is .. 2 soorten accenten lijkt al meer op het menselijk drummen namelijk)

Origineel geplaatst door MadR
nogmaals .. de tr909 heeft 2 accenten ! de ene werkt idd met ext. inst. .. das gewoon de note accent
maar ik weet toch bijna zeker dat die groove accenten niet werken .. waarmee je elk geluidje op het zelfde tijdstip een accent geeft ipv alleen 1 geluidje ..

voor dat accent kan je de hardheid ook instellen met een draaiknopje in het linksmidden van de tr 909 ..

dus als je note accent het doen is het leuk maar kan je geen swing maken alla de 909 welke volgens mij gebruikt maakt van 2 accenten .. ( wat ook logischer is .. 2 soorten accenten lijkt al meer op het menselijk drummen namelijk)

De 909 heeft een harde kick zonder of met accent en een zachte kick zonder of met accent. Er zijn dus 4 verschillende velocity waarden voor de kick. Dat is de groove van de 909.

Om dit effect ook met de ext istr te maken, gebruik je gewoon 2 samples een hard en een zacht. De harde op track 1 en de zachte op track 2. Eigenlijk precies hetzelfde als de interne sequenser.

:walker:

Ik gebruik de 909 in external instrument mode en hebt dan 1 midi kanaal en 16 noten.
Is er dan een sampler die ik op 1 midi kanaal zet en verschillende geluiden kan plaatsen onder elke noot?
Ik heb wel eens een sampler keyboard gezien waarbij je onder elke toets een andere sample had. Daarom vraag ik mij af of dit mogelijk is?

Back