[909 in External Instrument Mode]

Origineel geplaatst door mdw

Is er dan een sampler die ik op 1 midi kanaal zet en verschillende geluiden kan plaatsen onder elke noot?
Ik heb wel eens een sampler keyboard gezien waarbij je onder elke toets een andere sample had. Daarom vraag ik mij af of dit mogelijk is?

Volgens mij kan dat met zo'n beetje elke sampler hoor...

Origineel geplaatst door Patat Met
De 909 heeft een harde kick zonder of met accent en een zachte kick zonder of met accent. Er zijn dus 4 verschillende velocity waarden voor de kick. Dat is de groove van de 909.

Om dit effect ook met de ext istr te maken, gebruik je gewoon 2 samples een hard en een zacht. De harde op track 1 en de zachte op track 2. Eigenlijk precies hetzelfde als de interne sequenser.

:walker:

eh volgens mij snap jij me nog niet helemaal . .wat je hier zegt klopt .. echter er is nog 1 mode waar je niet per geluid een accent kan zetten maar ook de plaats in de sequence alle noten die er onder liggen een extra accent geeft .. je geeft dus de groove een accent en niet de losse instrumenten maar ALLE geluiden op die plaats in de sequence !

dat is een extra accent die je met external instuments niet kan gebruiken .. de waarde van hoeveel accent kan je dan nog met een draaiknop bepalen als ik het goed heb ..

het zou wel kunnen dat die accenten van de door jouw 4 genoemde vel. waardes gebruik maakt
maar misschien is het wel zo dat die extra accent nog een extra vol waarde is .. maar dat weet ik niet !

deze manier van werken met een 909 en sampler werd jaren geleden al gedaan door Speedy J en the Gateway Experience tijdens liveoptredens.
samen met een S1100 en een TB303, alle individuele outputs naar een grote mixer waarbij de S1100 loops speelde van hun eigen studiomateriaal getriggerd door de 909.
werkwijze was eenvoudig en strak en had ook wel wat weg van de manier die we nu zo vaak gebruiken met bijv. Live.

Back