Wat zou je kiezen als enige vintage synthesizer?

Origineel geplaatst door smackos
Korg Poly 800

goede keuze ! heeft een sequencer, midi en is ook nog es handzaam !

Origineel geplaatst door René
Dat is inderdaad een goed idee. Zo'n beetje alles voor 1982.

BTW Hans de Vries, ben jij soms de schrijver van het boek "Synthesizers" :okdan:

ey cool.. die heb ik ook, stukje nostalgie

jaaaaren geleden zag ik da boekje bij de V&D staan, was kleine brugsmurf... kwam het jaar of zo gelee tegen op rommelmarkt voor een euro hebbe uiteraard

`

`

Origineel geplaatst door Bass
Hallo,

Nu is mijn studio alweer erg ingekrompen, maar t bloed kruipt af en toe waar t niet gaan kan....vintage knoppen!!!

Even een vragje , stel :

Als je een bedrag van zeg maar max.3500 Euro zou kunnen mogen uitgeven aan 1 Vintage synthesizer,
wat zijn dan de mooiste opties en waarom ?

Welke zou je bv. kiezen als enige echte vintagebak en waarom?

- Moog Minimoog
- EMS AKS
- EMS VCS3
- ARP 2600
- Prophet 5
- Elka Synthex
- andere suggesties??

En welke is het geworden?

Re: `

Re: `

Origineel geplaatst door Yawgmoth
En welke is het geworden?

Nou voorlopig nog niets...
praktische redenen he>

Wat als hij kapot gaat ?
Reparaties erg duur ?
Onderdelen nog verkrijgbaar?

onverwacht antwoord..............de yamaha CS5.

Origineel geplaatst door dekzster

Hmmm die heb ik een keer gehad ergens in 1997 ofzo,
was wel aardig maar zwaar overschat omdat het een "Yamaha CS.." was natuurlijk...
1 oscillator, leuk als extern filter maar dat was het wel...

zwaar overschat omdat het een "Yamaha CS.." was natuurlijk...

leg uit?

Origineel geplaatst door AdDM
leg uit?

Nou ja,
alles wat Roland SH heet of Roland Jupiter of Yamaha CS word "automatisch" bestempeld als vintage
en vet enzo...
terwijl dat niet altijd zo hoeft te zijn...

ach ja vet is ook zon betkenisloos woord. Vintage zijn ze iig. Heb een cs10 en een cs30, geen van beide is nou wat je direct aan denkt "kankuhvet" maar ik vind ze wel bloedmooi klinken, heel vrouwelijk.. (vooral de cs30 laat zich als een moeilijke vrouw behandelen)

Ik zou niet kunnen zeggen meet welke 1 synth ik het zou kunnen doen, het fijne van mn analoge bakken vind ik juist dat ze elkaar zo mooi complementeren..

Als iemand me @gunpoint on the spot me zou laten kiezen zou ik in paniek waarschijnlijk me casio vl-tone zeggen (zo ben ik dan weer) (of me speak n spell, hangt van de stress af)

Hmmm die heb ik een keer gehad ergens in 1997 ofzo,
was wel aardig maar zwaar overschat omdat het een "Yamaha CS.." was natuurlijk...
1 oscillator, leuk als extern filter maar dat was het wel...

zwaar onderschat.........je moet hem echter wel op de juiste manier weten te gebruiken guppy!

Origineel geplaatst door dekzster

Dus als geld geen rol zou spelen dan zou jij een CS5 kiezen met 1 osc en 1 adsr ?

:biertje:

Moog ARP of Prophet

Moog ARP of Prophet

Beste forum leden:

DANK voor de bijdragen; ik ben een eenvoudige luisteraar van achterin de 40 die bedacht heeft dat hij nu zelf eindelijk eens zo'n ding gaat kopen.. Ik ben al enige tijd abbonnee van de Moog website (dat vette is zo lekker) en heb al eens serieus contact gemaakt met http://www.analogsynths.com/
die soms helemooietedure ARP2600's hebben.
Jullie antwoorden geven een geweldig beeld van de scene van liefhebbers van analoge mooie synths, die wel een beetje lijkt op die vam buizenversterkers, draaitafels en elementen (waar ik wel een beetje verstand van heb).

Het wordt dus:
een nieuwe Minimoog - zo een met blauwe lampjes
of - een Memorymoog Lamm Plus (? gaan we even Googlen)
of - een Prophet T8 (ik had de website van http://www.winecountrysequential.com al gevonden)
of - een (hardware!!!) ARP 2600 (zonder V)

En die andere leuke die jullie noemen ken ik van de grammofoonplaten (CD - which CD? en laten we het niet over mp3 hebben),
ik ben van de generatie Tangdream, Schulze, Tonto (wat een muur van Moog op die hoes!), en ook een beetje Moby enzo, dus het moet vet en harmonisch zijn.

Poly of mono? Ik heb een mooie Apple...

En -niet vintage- op een conservatorium webiste (die kids hebben wel de toekomst) kwam ik Yamaha motifES tegen: zegt me nix, is het dat ook?) Alvast dank voor jullie raad, dit is een mooie site.

Henk de Vries
Amsterdam

t hangt er natuurlijk vanaf of je een speler of een freaker bent. Persoonlijk zou ik zeker voor de arp2600 gaan (heb zelf in t verleden vele uren gespeeld met een grey meanie, ben daarna ook zwaar ouwe synths in gaan kopen :P heeeeerlijk. <-een kilo patchkabels om je nek en gaan maar. Het leukste is dan natuurlijk nog een ander modulair setje hebben voor de control-signalen, doepfer ofzo, of iets anders (roland system 100 bv :))

prophets heb ik geen ervaring mee helaas..

Even een vraagje in het verlengde daarvan :

Wat is op dit moment de goedkoopste (nieuw) verkrijgbare modulair systeem ?

Is dat het Doepfer A100 basissysteem?

Back