Leuke hardware ducking compressor?

spdk

ech wel
Hoi, ik vraag me al een tijdje af wat nou een leuke hardware ducking compressor is, voor weinig. Het hoeft geen high end spul te zijn, als ie de hihats maar een beetje weg doet als ik mijn bassdrum erin gooi ben ik gelukkig.

Thanx! :okdan:

Ik zou zeggen.. behringer mdx.. staat een 2200 op dit moment in vraag en aanbod.

De FMR-Audio RNC1773 ("Really Nice Compressor") schijnt wel een leuk/goed bakkie te zijn.

Bij Thomann voor €199,-

Attachments

• front_panel.gif
    front_panel.gif
    8,8 KB · Bekeken: 130
Doet die Really Nice Compressor ook aan ducking? Is altijd lastig om te zeggen, ik kan het nooit zien aan de knoppen. Ik dacht dat er dan een peaklimiter op moet zitten of zo?

Is Behringer Ultradyne 9024 ook wat of niet?

Origineel geplaatst door spdk
Doet die Really Nice Compressor ook aan ducking? Is altijd lastig om te zeggen, ik kan het nooit zien aan de knoppen. Ik dacht dat er dan een peaklimiter op moet zitten of zo?

Is Behringer Ultradyne 9024 ook wat of niet?
Nee, volgens mij heb je daar echt geen limiter voor nodig. Voor 't voorbeeld uit je eerste post: gewoon de hihats door de compressor heen, en de bassdrum op de sidechain. Dat moet voldoende zijn.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Nee, volgens mij heb je daar echt geen limiter voor nodig. Voor 't voorbeeld uit je eerste post: gewoon de hihats door de compressor heen, en de bassdrum op de sidechain. Dat moet voldoende zijn.

Dat is de manier waarop ik het doe idd.
'k Heb een Behringer MDX2100 en die voldoet prima. Voor het ducken heb je geen peak limiter nodig, maar die zit dr wel op om na het compressen de laatste uitschieters vlak te krijgen. Als je hem te hard instuurt krijg je door die peak limiter (ik noem hem freak limiter ;)) wel een soort van vervorming, een rauw randje.

-C-

als je je hele beat door 1 compressor haalt.. duckt die hat zowiezo als de kick er in komt.
als je die lekker hard dr in stuurt drukt ie de hat wel weg
moet je wel een lekker klinkende comp hebben anders krijg je een ranzige brij
sidechainen is natuurlijk mooier, maar t scheelt je wel een comp, want uiteindelijk wil je je hele beat toch ook compressen denk ik?

Issie de 'moeite' ja?

Kom kom, MP3'tjes!

Back