De-mp3-aan-elkaar-mix-show!!!

P@ulu$

Master of Disaster
Ej,

Ik ben opzoek naar een software-programma warmee ik mp3's aan elkaar kan mixen.
Er moeten dus wel tools opzitten waarmee ik het geluid kan pitchen, tempo kan veranderen en dat soort grappen.
Wie kan mij helpen?
Ow jah, mag natuurlijk niet te veel kosten;)!!!

Groenten,

plus Ableton live 5 heeft volgens mij mp3 faciliteiten aan boord
maar check daarvoor even de website

Ableton 5 vind ik geweldig om mp3's mee te mixen. zet ze automatisch in tempo, makkelijk loops in de mp3 aan te maken en andere loops importeren, veel leuke (remix) effecten (eq killswitches, beat repeaters ea.), en alles aanwijsbaar naar een midicontroller of je computer keyboard.
en je hebt er gelijk de beste sequenser (IMHO) op de markt bij

maar €499,- :stupid is natuurlijk wel een beetje veel als je alleen mp3's gaat mixen.

PCDJ heb ik in het verleden wel mee gespeeld, vond het overzichtelijker dan Traktor. Check voor een demo: http://www.pcdj.com/Products/Default.asp

ps,

http://dj-software.pagina.nl/

Even ter verduidelijking, het moet niet een mixer zijn die ik op "een moment surpreme" twee nummers aan elkaar mix. Dus gewoon 3 uur muziek in elkaar draaien op mijn stoffige zolderkamer. Ik heb het niet voor live nodig!!!
Ik denk zeg het even, maar voor degene die al gereageert hebben, toppie:okdan: !!!

Origineel geplaatst door P@ulu$
Even ter verduidelijking, het moet niet een mixer zijn die ik op "een moment surpreme" twee nummers aan elkaar mix. Dus gewoon 3 uur muziek in elkaar draaien op mijn stoffige zolderkamer. Ik heb het niet voor live nodig!!!
Ik denk zeg het even, maar voor degene die al gereageert hebben, toppie:okdan: !!!

Acid in dit geval.. met auto beat mapping.. werkt goed..!

Origineel geplaatst door Jazper
Acid in dit geval.. met auto beat mapping.. werkt goed..!

Toch raad ik dan Ableton Live aan. Laat je niet weerhouden door de naam 'Live', want je kunt er ook prima 'niet live' mee mixen. Heel prima zelfs.

Waarom neem je niet gewoon winamp?

en dan crossfade aanzetten in het configuratieschermpje van winamp....
laat je hem 4-5 sec overlappen ....

Werkt prima, als je gewoon je playlist afspeelt...

Back