Analoge warmte toevoegen in digitale producties

Origineel geplaatst door Toon
Uiteindelijk draait het altijd om de visie/talent van de mixer. Geloof je nu echt dat Ron of Jouw mix eruit gaan springen enkel omdat je 2 apparaten van 2000€ gaat gebruiken?

talent valt niet te kopen jongen :D

Het is de ketting toon.
Bovendien, kun je altijd ene goede engineer huren toch :)

Misschien kunnen wij de mods vriendelijk vragen om op deze draad alle irrelevante posts weg te halen zodat wij gewoon serieus kunnen testen.

Erg jammer dat dat niet iedereen doorheeft dat niet alle grapjes even leuk zijn.

En wat mixen betreft, zou het niet beperken tot een klein aantal. Hoe meer hoe beter.
Als iemand bijv fruity gebruikt of zo dan mag die toch ook gewoon mee doen?

Origineel geplaatst door isnieZot
ik wil wel een mix maken in fruity. :D
Dan moet je wel even duidelijk vermelden in welke team je wil zitten. 8o)

Waarom gebruiken jullie niet een van de tracks van een van de contests met goedkeuring van de producer uiteraard?

leuk initiatief ;-) Het is al warm genoeg op deze digitale thread. Ik denk dat Grooveron wel 1 van de hoogste scores zal halen. Da's een vakman. Ik heb hem bezig gezien en hij is weer met qualiteitsprong vooruit bezig. Hij doet ook alle masterings voor de E-dition cd's en sommigen van jullie moesten eens weten hoe geliefd deze verzamelaars in het buitenland zijn. Ik zou een abonnementje op het blad nemen. Naast muziek ook veel technische dingen over synths en aanverwante apparatuur. 6 informatieve magazines + cd's per jaar voor 26 euri. Kun je als synthforumlid eigenlijk niet om heen!! In mijn handtekening staat een link.

zo Loeki gaat nu slapen :z

P.S. Ik zag bij anderen nogal wat Behringers in handtekening vermeld staan. Mooi grijs is niet lelijk en kijk uit met 1khz/4 khz signalen. Die kunnen behoorlijk vervelend zijn.

Origineel geplaatst door fuse
Misschien kunnen wij de mods vriendelijk vragen om op deze draad alle irrelevante posts weg te halen zodat wij gewoon serieus kunnen testen.

Erg jammer dat dat niet iedereen doorheeft dat niet alle grapjes even leuk zijn.

En wat mixen betreft, zou het niet beperken tot een klein aantal. Hoe meer hoe beter.
Als iemand bijv fruity gebruikt of zo dan mag die toch ook gewoon mee doen?

ben ik het meeeens Fuse, hoe meer hoe beter, vooral de mensen die zeiden dat ze met goedkope spulle net zo zouden kunnen klinken als diegende met wat duurdere speeltjes ben ik heel benieuwd naar het resultaat.

En geloof me ik ben de eerste die je gelijk zal geven als het zo is, zo ben ik er nl ook van overtuigd dat je beter met goede software kunt mixen t.o.v. goedkope outboard.
Dus ik hoop dat er ook een paar Waves, Poco en UAD jongens meedoen.
Want ik denk dat die menige versteld zullen doen staan wat daar mee kan.

Wat niet weg neemd dat het nog net niet met de highend spullen meekan.

Wat betreft het mixen, ik wil graag meedoen aan de analoge kant.

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Ik mis nog een paar deelnemers om het echt leuk te maken.

Aangezien Ron en ik in deze thread aan dezelfde kant van de tafel hebben gezeten zou het leuk zijn
als er een tweetal heren die zich erg geroerd hebben aan de andere kant van de tafel zich ook meldden.

Dan hebben we vier mixen. Twee met dure speeltjes en twee zonder.
Kunnen we ook kijken wat deze discussie waard was.

Dus heren; letterlijk en figuurlijk: Laat maar'ns horen wat je in huis hebt!:maffia:
Tom

Ik ben je man Tom, maar graag ook een paar digitale jongens erbij, ik denk dat daar wel wat verrassend uitkan komen.
Maar vooral onze vrienden van de goedkoop is net zo goed afdeling heb ik er graag bij.
Want dat ware uiteindelijk naast ons de grootste roepers.

Origineel geplaatst door Ensemble
Waarom gebruiken jullie niet een van de tracks van een van de contests met goedkeuring van de producer uiteraard?

omdat dat een track is, wat we willen late horen is een eindmix klant en klaar gemaakt van verschillende individuele tracks.
nabewerkt of vorbewerkt met bepaalde apperatuur, een mastering contest kunnen we daarna altijd nog doen
maar in deze gaat het over een mixage en niet over een mastering.

Wat niet weg neemt dat je over je eindmix natuurlijk wel je mooie analoge spulletjes mag gooien , of digitale :-)

Origineel geplaatst door kareltje
Tja allemaal erg leuk. Maar als ik iets moet beoordelen hier op mp3 64/128k bitrate Dan geloof ik niet dat het lekker hoorbaar wordt

volgens mij vroeg ik minimaal om dit, dat zou toch genoeg kwaliteit moeten zijn.

liefst 24 bit wave files 44.1 of hoger. Hoe beter de source hoe meer je hoordt in het eind effect.

Leuk initiatief. Ik doe graag mee.

Wat is nu precies de bedoeling; twee teams waarbij het ene team analoog afmixt/sumt en het andere digitaal?

Ik mix zelf digitaal af maar maak wel (deels) gebruik van hardware fx en compressors.

wat voor muziek gaat het worden ?
heb me video recorder al klaar staan .. kom maar op !

hifi VS lofi !

:duivels:

Ik wil me aanmelden voor het kleine D66 kamp. Dus gedeelte analoog gedeelte digitaal met kwaliteit/prijs van apparatuur software in het midden segment. :)

Ik stel ook voor om de mixen uiteindelijk anoniem te plaatsen zodat vooroordelen geen invloed hebben op de beoordeling.

ik sta klaar om het voortouw te nemen voor de ondergesneeuwde softwarebroeders onder ons :)

ik durf dan zelfs nog een handicap te nemen: 16 bit 44.1

:p

kom maar op!

Laatst gewijzigd:
Kijk an, rotterdammers pakken tenminste door!

Ben erg benieuwd naar de resultaten. Zal zelf ook eens kijken.
Wat commentaar betreft denk ik dat je alleen recht van spreken hebt als je zelf ook meedoet. Spuiten 11 aan wal zijn hier al genoeg. :)

Origineel geplaatst door Ytse
Ik stel ook voor om de mixen uiteindelijk anoniem te plaatsen zodat vooroordelen geen invloed hebben op de beoordeling.

Zou ik ook doen.

Vetrek nu op reis voor een week, wanneer gaat de deadline zijn?

Origineel geplaatst door Grooveron
Ik ben je man Tom, maar graag ook een paar digitale jongens erbij, ik denk dat daar wel wat verrassend uitkan komen.
Maar vooral onze vrienden van de goedkoop is net zo goed afdeling heb ik er graag bij.
Want dat ware uiteindelijk naast ons de grootste roepers.

Mee eens Ron, dat maakt het nog leuker.
Wie mee wil doen lekker mee doen en laten horen wat je kan met een mix!

En ook wel een goede opmerking van Ytse om de mixen anoniem te plaatsen.
Misschien dat de moderator daarvoor wil/kan zorgdragen?

gr. Tom

Anoniem werkt alleen als je ook de link onzichtbaar maakt. Alleen kan dat niet dus zul je ze gelijk moeten houden.

Mensen kunnen mij een PB sturen met een link zodat ik ze op m'n site kan zetten.
(Of via ftp iets regelen)
Geef ik ze een naam op volgorde van binnen krijgen. (mix1 mix2 etc)
En krijgen de mensen die naam terug gemailed zodat ik zelf ook niet vals kan spelen.

En binnen 1 a 2 weken moet je toch wel een redelijk mix hebben zou ik zo zeggen.
Uiterste deadline is dan een maand of zo?

Back