Welke synth op laatste stuk van 'Terrible lie' van Nine Inch Nails?

florisbogaert

Ingeburgerd
Ik heb onlangs het lied 'Terrible lie' van Nine Inch Nails leren kennen, vind het prachtig en zou het graag ter oefening eens coveren, ik weet niet of jullie het nummer kennen maar op +- 3'30" van het lied (van de 4'39" versie) komt er een synthloop bij waarvan ik niet weet hoe ik de synth moet namaken (is zo wat het prachtigste aan het hele stuk, synth is lichtjes onregelmatig ontstemt en heeft uniek geluid dat ik graag ook zou kunnen maken).

Kan iemand mij helpen hoe ik het geluid van die synth kan namaken?

Op de cd booklet staat niets over welke instrumenten ze gebruikt hebben.
Mijn gok is dat het iets van een triangle mod is maar ik haal die kennis van mijn jp8080.
Klinkt een beetje als metaal of glas als ik die gebruik.
De feedback osc klinkt ook erg metaal achtig maar wat dat stukje in Terrible lie zou kunnen zijn...who knows.
Het klinkt erg kil en wat ik zo hier een beetje gelezen heb is een yamaha dx7 erg kil en goed voor indusrtial/noise.
Is erg lastig denk ik, probeer eens een gearlist van hun uit 1989 te krijgen want toen is de cd uitgebracht.

Greetz

D Sinister

Met een analoge sequencer zonder quantizer en twee vcos met een ringmodulator kom je volgens mij een heel eind. Ik snap wel waarom je dit mooi vind. Ik vind het ook wel iets hebben.

Origineel geplaatst door Maik
ga even naar zijn site , www.nin.com en dan naar current en download wat fotoos. Trent gebruikt veel new en vintage modular stuff en ook virtual.

Trent gebruikt zo ongeveer alles waar toetsen op ziten ;)

Overigens gaat de man zeker op het podium niet lief met zijn spullen om...

Back