lexicon mx 200

Origineel geplaatst door dsil
Ik heb service pack 2 na een pc-cleaning sessie niet meer geinstalleerd. Nu doen alle shareware editors en librarians het weer. Dit werkte allemaal niet onder SP2.

Meen je dat nou, bij mij draait het allemaal als een zonnetje.

Na het Lexicon studio debacle (core2, core32) zou ik me wel meer dan drie keer bedenken om ooit nog eens een pc gerelateerd apparaat van ze te kopen. Slechte drivers, verouderde technology, geen support. :r 't heeft eigenlijk nooit gewerkt zoals geadverteerd. Ik heb wel een mpx500 van ze en daar heb ik geen problemen mee, maar pc spul...

-edit Ik heb even die review gelezen en het lijkt wel een dejaVU. Ze adverteren dus met VST integratie en idereen zal dan denken dat het apparaat via USB of iets dergelijks als een echte VST plugin in je host gebruikt kan worden a la Virus TI of UAD. De enige VST integratie is dat ze een vst plugin (die niets met audio doet) hebben die als een remote van de settings van de mx200 dient. Dat kan je dus ook gewoon met een simpele midi editor in je sequencer doen. Het geluid loopt gewoon via bussen van je geluidskaart. In feite maken ze dus reclame met de external plugin feature van Nuendo/Cubase 3. :stupid

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Backdrop
Na het Lexicon studio debacle (core2, core32) zou ik me wel meer dan drie keer bedenken om ooit nog eens een pc gerelateerd apparaat van ze te kopen. Slechte drivers, verouderde technology, geen support. :r 't heeft eigenlijk nooit gewerkt zoals geadverteerd. Ik heb wel een mpx500 van ze en daar heb ik geen problemen mee, maar pc spul...

-edit Ik heb even die review gelezen en het lijkt wel een dejaVU. Ze adverteren dus met VST integratie en idereen zal dan denken dat het apparaat via USB of iets dergelijks als een echte VST plugin in je host gebruikt kan worden a la Virus TI of UAD. De enige VST integratie is dat ze een vst plugin (die niets met audio doet) hebben die als een remote van de settings van de mx200 dient. Dat kan je dus ook gewoon met een simpele midi editor in je sequencer doen. Het geluid loopt gewoon via bussen van je geluidskaart. In feite maken ze dus reclame met de external plugin feature van Nuendo/Cubase 3. :stupid

Mmm, goed dat je dit zo aangeeft, was er inderdaad vanuitgegaan dat het als een VST Plugin gebruikt kan worden. ik heb zelf al een M300 op een bus van mijn geluidskaart zitten, dus da zou dubbel op zijn. Bijna was ik erin getrapt!

Ik denk de mpx100/200 dezelfde functionaliteit en kwaliteit voor een lagere prijs geven.

Ik dacht eerst ook dat de audio ook via usb liep... Mooi niet dus. Van dit concept zakt je broek af! Vlees noch vis.

Origineel geplaatst door Ramoonus
een applegebruiker

In de SoundonSound van deze maand staat een artikel van die fameuze MX200. Zij hebben het getest op MacOSX en het werkt volgens hen perfect. Ikzelf denk dat het een goede koop is en plan om in de nabije toekomst een exemplaar in huis te halen.

kan wel zijn allemaal maar je hebt voor 235 euro wel twee goede effectprocessors in 1 19" module afgezien van dat usb / vst verhaal. Ik heb de demo op de interface cd gehoord en ik vond de prestaties juist zeer goed.

Origineel geplaatst door Creative
kan wel zijn allemaal maar je hebt voor 235 euro wel twee goede effectprocessors in 1 19" module afgezien van dat usb / vst verhaal. Ik heb de demo op de interface cd gehoord en ik vond de prestaties juist zeer goed.

Dat vonden de testers van SOS ook. Ze hadden nog nooit zo'n goeie reverb gehoord uit een toestel van die prijsklasse. Daarnaast vind ik de user interface erg goed & overzichtelijk.

Ja het zal wel een goede reverb zijn maar voor 100 euro minder heb je dezelfde reverbs maar dan uit de mpx110.
En de mx200 wordt wel als dual processor gepresenteerd maar ik zie maar 1 set in- en outputs dus het dual gedeelte bestaat gewoon uit wat split en dual algoritmes die toch weer gemixed uit 1 output paar moeten komen.

Dat heb je verkeerd voor hoor. Je hebt de keuze tussen vier routings:

- Dual Mono > dit zijn dus als het ware twee processors in één doos met hun eigen in- en uitgang.
- Cascade
- Dual Stereo (stereo parallel)
- Mono Split (Dual Mono in, stereo uit)

Dual mono, dan heb je inderdaad gescheiden in en outputs en kan de mx200 als twee effectapparaten gezien worden maar dus wel mono. Hoevaak gebruik je nou mono reverb en dan 2x ?
De andere routings komen gewoon uit hetzelfde output paar en kan je dus niet gescheiden nog eq'en en compressen.
Wat denk je trouwens wat er met de reverb kwaliteit gebeurt als dezelfde processor 2 i.p.v. 1 reverb moet genereren ?

Overigens kan je die vier routings ook op de mpx110 kiezen dus het is geen koopargument voor de mx200 (had ik al gezegd dat de mpx110 dezelfde reverb heeft en 100 euro goedkoper is. :D )

heb m net aangesloten .. kan er nog weinig over zeggen .. heb er alleen ff een kick doorheen gegooit door een paar presets ..... klinkt best veel belovend maar wat ik al wel kwijt kan is dit:

wat een stelletje krenten . kon er niet eens een usb kabeltje af

hopen dat ik ergens zo'n kabeltje heb liggen .. maar heb er express geen 1 meegenomen omdat ik wel had verwacht dat die erbij zou zitten ..... :kont:

Back