MPC 1000 installeren in DAW omgeving

everlong

Ingeburgerd
Ik heb het hele forum doorgeworsteld maar ik kan geen antwoord vinden op mijn vraag.

Ik ben van plan een MPC1000 te kopen om te integreren in mijn DAW omgeving.
Ik heb de volgende set-up:

PC
Audigy2 soundcard full duplex
Midi keyboard
Ableton
Kontakt2

Kan ik de MPC1000 met USB gewoon plug and playen in mijn PC en zend ie ook midi in/uit of moet ik hem via mijn midi keyboard lussen naar PC of moet ik er nog een hardwaremixer en multi channel soundcard bij kopen? Graag uitleg op welke wijze ik hem moet installeren.

Alvast bedankt voor de hulp

de mpc1000 gebruikt de usb poort alleen voor het overzetten van samples, programs e.d. Er gaat dus geen midi of audio over de usb poort, daar moet je gewoon de midi poorten en audio outputs voor gebruiken. Je kunt je mpc via midi met je software synchroniseren. De midi in en outputs van de mpc en de computer moet je daarvoor wel met elkaar verbinden. Eventueel kun je nog meer midi apparatuur (zoals je controller keyboard) daaraan hangen. Je zou bijvoorbeeld je controller keyboard op een midi in van de mpc kunnen aansluiten en de midi uit van de mpc op de midi in van je computer. Je kunt dan eventueel ook de midi uit van je computer op de andere midi in van de mpc aansluiten. Dan heb je ook nog de mogelijkheid om je mpc te slaven aan de midi clock van je software. De audio van je mpc kun je via je geluidskaart in je computer halen. Als je alle outputs van de mpc tegelijk wil benutten, dan is het handig dat je geluidskaart meerdere inputs heeft. Via de stereo uitgang valt echter ook al prima te werken. Is dit wat je wilde weten?

Back