Samplen op 12bit MPC1000

BoonDock

Stamgast
ik vroeg me af of het mogelijk is om met de MPC1000 op 12bit te samplen.

Ik zit nl te twijfelen tussen aanschaf MC60 of MPC1000.

Zijn er toevallig mensen die ervaringen hebben met 1 van beide apparaten???
Dan zou ik die ervaringen graag horen....

Bedankt

Ook al zou je dit kunnen dan nog is het geluid en feel niet te vergelijken...MPC60 is namelijk ontwikkeld samen met Roger Linn (de 1000 niet) + de 60 heeft andere converters.
Zoek ff naar de mogelijkheden en verschillen.

Ik weet dat een MPC2000 of 2000XL dit niet kan. Samplen kan alleen in 16 bit en aan 44,1kHz. Resamplen is wel mogelijk, maar dat duurt zeer lang. Op de MPC1000 is dit vast een gelijkaardig verhaal.

Re: Samplen op 12bit MPC1000

Origineel geplaatst door BoonDock
ik vroeg me af of het mogelijk is om met de MPC1000 op 12bit te samplen.

Ik zit nl te twijfelen tussen aanschaf MC60 of MPC1000.

Zijn er toevallig mensen die ervaringen hebben met 1 van beide apparaten???
Dan zou ik die ervaringen graag horen....

Bedankt

Ik heb geen Mpc60 maar wel een Linn 9000, een Emu Sp-1200 en een Mpc1000
In de mpc1000 zit een digitizer op om lowbit samplers mee na te doen. Maar de echte lowbit samplers klinken wat krachtiger.

De swing/groove van de Linn zit niet in de mpc1000, maar wel in de mpc60 als het goed is.

Ik vind de mpc1000 een prima bakie, waarmee je lange ongekleurde samples mee kan sequensen (128Mb)
In de mpc60 zit maar een paar seconden geheugen in. Maar die klinken dan wel lekker rauw met feel en groove.

Mmm ik denk dat het toch maar een MPC1000 wordt, wat meer sample geheugen en een handiger opslagmedia ipv SCSI Zip drives enzo is me ook wel wat waard.
Ik heb inmiddels begrepen dat de komst van de MPC 2500 niet uit de lucht is gegrepen.
Er komen volgens Sonic State trouwens nog meer zeer interessante nieuwe Akai producten aan op korte termijn, dus misschien nog even wachten???

Back