Solvent komt naar nederland

Krafty808

Stamgast
Voor de liefhebbers van Solvent mocht je het nog niet weten:

Amsterdam, Holland
Electronation/Amsterdam Dance Event @ Sugar Factory
Thurs, Oct 27

Utrecht, Holland
Electronation @ Tivoli
Fri, Oct 28

:okdan:

hmm, ik ben die muziek net aan het ontdekken. zoete electro, zo kun je idd sommige dingen noemen, maar idd ook zeer verfrissend en anders. mooie tracks van die mens(en) :)

komen ze ook naar Belgie? ;)

Heer,

geef ons heden ons dagelijks
verslag van electronation,
zoals wij
verslagen aan onze mede synthforianen.

Onze vader
die in de studioos zijt.
geheiligd zijt uw membraan
van de knoppekes op uw DX7
Vergeef ons onze escapades naar Trance,
verlos ons van Tiesto en zijn companen.

uw acid en electrofests kome

nu en tot in de vroege uurtjes

Amen.

:doei:

ik dacht schrijf meteen een berichtje...

Schitterend concert, van ongeveer 45-50 min. en ondanks het kleine publiek, deed hij
prima z'n best om klinkende electro klanken te produceren. Lekker wat solo partijen op een
Korg MS en heerlijk.. die vocoder.. klonk echt goed wat mij betreft.. jammer dat ie heel even
de mist in ging met my radio op z''n Korg.. zat even wat noten ernaast, maar goed, het zij
'm vergeven. Hij is tenslotte toch uit Canada gekomen om voor een schaars aantal mensen
toch een leuke performance te geven.

Is er dan helemaal niks negatiefs te melden dan ?

ECHT WEL... wat een ramp die DJ... ik raakte verre weg van in de stemming voordat Solvent
begon aan z'n optreden. Heeft die DJ ueberhaupt weleens van electro gehoord ? Oke oke..
cliche misschien, maar heb nauwelijks een 808 kunnen bespeuren in z'n set. Wel een paar
leuke 303 nummertjes.. maar het weer eens oeverloos gebeuk op de vierkante milimeter,
waar ik als electro liefhebber echt dacht van... wist ik maar hoe laat Solvent zou optreden..
dan had ik die platenkeuze van die DJ kunnen vermijden....

Het ergste van allemaal, na Solvent kwam die gast weer... wederom geen electro..., althans
mijns insziens. We zijn 'm maar meteen "gebost".... vreemd dat het onder de noemer
electronation was... die DJ had er wat mij betreft niets van begrepen....

maar zonder zelfkritiek gaat de zon ook niet op, wellicht heb ik er niets van begrepen...

neemt niet weg dat ik me prima vermaakt heb met Solvent... nu maar hopen dat ie de volgende
keer naar Nijmegen komt.., dan ga ik zeker weer....

mzl en welterusten

jammergenoeg ben ik net geweest vanwege tijdgebrek maar de volgende keer MOET ik er verplicht heen !!!

jammer van die dj... maar dat is tyisch electronation. op de dancparade vorig jaar reed er ook zo'n kar rond van electronation met don diablo erop. en steeds maar door de microfoon schreeuwen dat ze echte electro draaien. dat was echt tenenkrommend;{

Electronation, das bij voorbaat al vragen om moeilijkheden. Dat ze niet alleen electro spelen was al lang bekend, ze volgen namelijk trents, dus als acid hip is, doen zij acid. En tegenwoordig is dat domme gebeuren genaamd minimaal weer hip.

Ik heb gisteren met hem gespeeld in Rome en daar was er ook weer een DJ die rare minimal techno er voor en na draaide. Maar wel oke set inderdaad, soms wel een beetje kazig ;)...zeker als er geen modulatie op de lead synth zat...maar die vocoder klonk dik! En de italianen gingen er hard op :D plus minus 1000 stuks!

De Korg MS is trouwens een Korg Legacy hardware controller.
En de vocoder die module versie van de VP330 zonder strings en choir...euh hoe heet dat ding ook al weer.

Back